Stránka 1 z 2

stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2015 12:24 pm
od Antikor
Zdravím v novém roce a přeji mnoho modelářských úspěchů.Dostaly se mi do rukou převodovky od MTB a proto bych se chtěl zeptat na zkušenosti jaký použít motor.Hlavně na přibližný počet otáček aby postavený model odpovídal asponˇtrochu realitě.Děkuji předem za všechny poznatky. :D :D

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2015 2:00 pm
od kuTTil
Zdravím tohle řeším taky a zatím co jsem si psal přes email ,tak mi byl doporučen motor mashima 1024d ,ale záleží do čeho to bude .Já jsem to řešil na loko 735 ,aby to vlezlo, pokud je víc místa ,tak se tam může dát i něco většího.Já bych to konzultoval přes email a nechal si poradit na konkrétní typ lokomotivy a pokud se nemýlím ,tak to chce určitě vysoko otáčkové motory na ty podvozky


kuttil

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2015 4:47 pm
od Antikor
Konečně se někdo zapojil do diskuse,motor řeším do M 853 kde je relativně dost místa,nepočítám s interierem.Motor Mashima MHK 1024 má mít údajně 19000RPM . Nyní jsem vyzkoušel motor který má 16000RPM a zdá se mi nedostatečný/hnané obě převodovky/.Zkusím Mashimu,popř.motor který jsem našel na www.vlacky.biz. jedná se o pětipolový motor SX-1510 který má mít 22000RPM . :idea:

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2015 5:04 pm
od kuTTil
Jsem rád ,že jsem trochu pomohl zkusil bych jak jsem psal napsat tady
http://pojezdy.eu/eshop tam určitě poradí

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2015 5:05 am
od vvitty
Nekdo tu o me mluvil? :D

Nejake zkusenosti s prevodovkami MTB by se nasly, volba vhodneho motoru zalezi na prostorovych moznostech a ocekavane rychlosti modelu.
Zacal bych tady - http://www.pojezdy.eu/view.php?cisloclanku=2010020008 - a podival se co se vejde do dostupneho prostoru. Vhodnou volbou je 1024 nebo 1620, pripadne 1624. S temi by model mohl jezdit tak modelovych 100km/h pro prvni verzi prevodovek (rozvor 2400mm), pro nasledujici verze s vetsim rozvorem to bude vice ale nemam to vyzkouseno.

Na otacky v radech 19 kRPM, 22 kRPM a podobne zapomen. To jsou otacky na prazdno, v okamziku kdy motor zatizis tak budou nekde na pulce.

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2015 10:00 am
od Antikor
Díky za všechny rady,samozřejmě že jsem uvedl otáčky naprázdno,každý asi ví ,že při zatížení klesnou zhruba na polovinu. :lol:

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2015 4:16 pm
od vvitty
no bohuzel to spousta lidi nevi a takhle podle par pismenek se to jestli vi nebo nevi nepozna :lol:

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2015 5:30 pm
od radeksindy
Na otacky v radech 19 kRPM, 22 kRPM a podobne zapomen. To jsou otacky na prazdno, v okamziku kdy motor zatizis tak budou nekde na pulce.

Existují k motorům Mashima nějaké katalogy, kde by byly jmenovité otáčky uvedeny? Problém je v tom, že "na polovinu" je hóóóóódně hrubý odhad, který může snadno vést k tomu, že model nebude jezdit tak, jak člověk čeká. Ty hodnoty se podle typu motoru, jeho rozměrů a dalších parametrů pohybují obvykle nad polovinou někam ke třem čtvrtinám. A to může být sakra rozdíl. Pro motory Maxon nebo Faulhaber jsou docela precizní katalogy.

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2015 5:34 pm
od RadekH0

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2015 6:05 pm
od radeksindy
To znám, ale představuji si něco jako tady k mému oblíbenému motoru Maxon 1319

http://www.maxonmotor.com/medias/sys_ma ... -86-EN.pdf

Navíc mi nějak neštymyje zde udávaných 50% poklesu otáček, přitom v tabulce ve sloupci "Nom. otáčky" jsou hodnoty buď rovné nebo jen nepatrně nižší. Když se podíváš do odkazu výše, tak tam jsou skutečně v řádku "nominal speed" hodnoty cca 55% z hodnot naprázdno. Nominální otáčky jsou otáčky motoru při nominálním napětí a trvalém maximálním proudu (tj. proud při kterém může fungovat nekonečně dlouho a nepoškodí se teplem).

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2015 9:52 pm
od vvitty
Chyba v prekladu z Japonstiny do Cestiny pres anglictinu... spravne by tam melo byt otacky na prazdno dle vyrobce a otacky naprazdno zmerene na vzorku (nakolik se papirovy tercik da povazovat za provoz naprazdno...). Opravim to az bude cas... Krivky ani detailni udaje k dispozici nejsou. Ale taky nestoji 60 svycarskych franku jako ten Maxon :-)

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 09 led, 2015 7:29 am
od polarniliska
Ahojte, chci se zeptat zda někdo nevite jestli pan Petr Erben ještě vyrábi pojezdy v TT? Našel jsem na stránkách mojett recenzi na pojezd na 810. Ale nikde na netu nemůžu najít nějaký odkaz nebo kontakt na dotyčného pána. Tak jestli někdo máte třeba kontakt? Dík za reakce.

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 09 led, 2015 8:23 am
od Povstalec
polarniliska píše:Ahojte, chci se zeptat zda někdo nevite jestli pan Petr Erben ještě vyrábi pojezdy v TT? Našel jsem na stránkách mojett recenzi na pojezd na 810. Ale nikde na netu nemůžu najít nějaký odkaz nebo kontakt na dotyčného pána. Tak jestli někdo máte třeba kontakt? Dík za reakce.



Zdravím!
Firma stále funguje. Kontakt sem dával do vedlejší diskuze: "PicoLoco Team" <info(zavináč)picoloco.cz>

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 09 led, 2015 8:32 am
od Petr S.
Zdarec , pro stavbu pojezdů samodomo používám převodovku ALS : http://www.rcmicrocars.eu/obchod/catego ... tegory=184 . Je TICHÁ , přesná a spolehlivá , pojezd je v držácích odpružený . V H0 na rovině a menším stoupání stačí 1 náprava hnaná . Není problém použít motor s průběžným hřídelem a dvě převodovky . Převodovku i motor přišroubuju zespoda na destičku z Ms 2-3 mm silnou . V H0 ta váha stačí . Celý komplet je vyšší , u 810 vyjde zhruba do poloviny vzdálenosti mezi podlahou a hranou oken .
Slepence z burzy mě už fakt nechávají v klidu .

Re: stavba pojezdu

PříspěvekNapsal: pát 09 led, 2015 8:33 am
od polarniliska
Super, díky. Já jsem hledal picoLoco na netu, nějaký stránky. A nenašel jsem.