stavba pojezdu

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod Luis0 » pát 30 led, 2015 11:47 am

Petr S. píše:Zdarec , pro stavbu pojezdů samodomo používám převodovku ALS : http://www.rcmicrocars.eu/obchod/catego ... tegory=184 . Je TICHÁ , přesná a spolehlivá , pojezd je v držácích odpružený . V H0 na rovině a menším stoupání stačí 1 náprava hnaná . Není problém použít motor s průběžným hřídelem a dvě převodovky . Převodovku i motor přišroubuju zespoda na destičku z Ms 2-3 mm silnou . V H0 ta váha stačí . Celý komplet je vyšší , u 810 vyjde zhruba do poloviny vzdálenosti mezi podlahou a hranou oken .
Slepence z burzy mě už fakt nechávají v klidu .


Dík za pochvalu. :wink:
Jedna novinka ... převodovka 1/16.
Přílohy
prev1-16-set02.jpg
prev1-16-04.jpg
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod TTmili » pát 30 led, 2015 2:18 pm

Pěkné, to by se mi hodilo víc než stávající verze. Jaké jsou rozměry a bude i průběžná verze? Dostupné to bude předpokládám přes Vvityho?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod MirekTT » pát 30 led, 2015 3:01 pm

A já se zeptám, pořád to má hřídele 2mm? Na průměr 1,5mm ještě nedošlo?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod Luis0 » pát 30 led, 2015 6:59 pm

Je to pro H0, více info u mně na webu, dostupnost je na http://www.rcmicrocars.eu, něco má skladem i pan kolega v Praze.
Ano stále mám hřídele 2mm, nicméně připravuje se teď aktuálně v nové sérii převodovek TT (ty menší 1/20) i varianta na osu 1,5mm. Jsou ve výrobě obě varianty ložisek, tedy jak pro 2mm tak pro 1,5mm osu.
U verze H0 1/16 zatím možnost os 1,5mm není, nicméně časem možná přibude i taková varianta.
Průběžná verze není problém, předpokládám, že je tím myšlena možnost osadit kardanový unašeč na obě strany..... je to jen o delší ose na šneku, které jsou k dispozici.
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod Luděk » sob 31 led, 2015 8:07 am

Luis0 píše: připravuje se teď aktuálně v nové sérii převodovek TT (ty menší 1/20) i varianta na osu 1,5mm.


To je velmi dobrá zpráva.
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod TTmili » sob 31 led, 2015 6:44 pm

Chápu dobře že ta nová 1/16 převodovka je větší než ta stávající 1/20? A že i ta 1/20 převodovka se dočká nějakých úprav?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod Luis0 » ned 01 úno, 2015 2:51 pm

TTmili píše:Chápu dobře že ta nová 1/16 převodovka je větší než ta stávající 1/20? A že i ta 1/20 převodovka se dočká nějakých úprav?

Ano ta nová převodovka je pro H0, je větší, robustnější, převody jsou v modulu 0,3. Primárně je určená pro motoráky jako Hurvínek, M810 apod. ale určitě najde i jiná využití. Ostatně na tyhle motoráky a tuto převodovku v celkem blízkém horizontu připravím kompletní stavebnice pojezdů z "masa" tedy s masivním těžkým mosazným rámem. Bude verze pro motory Mashima, ale asi i něco na "levné" motory typu 1822 popř. řady 130. Vedle toho je ve vývoji nová unikátní pohonná jednotka s corelles micromotory. Bude to dvoumotorový systém s vestavěným reduktorem se zástavbovou výškou pouhých 8,5mm, tedy nesmírně "placatý" pohon "do podlahy" nebo "pod podlahu" pojezdu.
Tady je na obrázku pro lepší představu určitý vývojový koncept .... finální verze bude krytovaná a trochu jinak provedená. To co je na foto je určeno pro jinou aplikaci než jsou vláčky. :wink: Stačí si ale místo těch hliníkových kol představit setrvačníky a unášení kardanů a jistě Vám to bude jasné. :D
Budou dvě verze, jedna těžká mosazná, a druhá lehčí v plastu. Motory jsou na napětí 4,2-5V zapojené v sérii, takže by to mělo v železničním provozu s využitím dekoderu fungovat v pohodě, nominální napětů bude cca 10V. Jelikož jsou to corelles motory s neodymovýmy magnety tak podle prvních pokusů mají velmi slušný výkon. Díky reduktoru a celkově dvoustupňovému převodu, bude možno poměrně dobře upravovat otáčky na hřídeli, potažmo na nápravách, takže to případně dovolí dělat menší šnekové převodovky s menším převodovým stupněm než jaký je nutný u běžných jednostupňových pohonů. Navíc to dovolí použít větší i moduly ozubení, které jsou jak známo méně náročné na přesnost sestavení a nechají si prostě víc líbit...

dvoumotorový pohon.jpg


Původní převodovka "TT" se nezmění co do konstrukce či vzhledu. Jen se bude dělat nově i alternativa s osou nápravy o průměru 1,5mm. Jiné změny se tam zatím neplánují. Stále bude "izolovaná" Ta nová H0 nemá izolovanou hřídel, osa je průchozí viz. obrázky.
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod blekk1 » ned 01 úno, 2015 8:59 pm

Ked uz sa bavime o prevodovkach, mate tu niekto foto, alebo tip ako ste ich pouzili? Ja ich mam pripravene do Hurvinka v TT. Dal som si vyrezat vodnym lucom ram s mosadzi a k tomu mashima 1020 s drziakom z leptu. Dvojkolia budu nalisovane z br218 tillig. Prikladam vykres ramu verzie1
Přílohy
m131v2.jpg
blekk1
 
Příspěvky: 156
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod Luděk » pon 02 úno, 2015 9:53 am

Pokud ti mohu poradit, tak jeden otvor pro převodovku zvětši v příčném směru a udělej jí kyvné uložení.
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod Luděk » pon 02 úno, 2015 10:06 am

Prototyp pojezdu M152 TT
Přílohy
Pojezd M152 prototyp.jpg
Uživatelský avatar
Luděk
 
Příspěvky: 201
Registrován: pát 09 pro, 2011 5:29 pm
Bydliště: Brno

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod blekk1 » pon 02 úno, 2015 8:07 pm

Takze posielam foto.

Ludek: to kyvne ulozenie musim este vyladit. V case, ked som kupoval prevodovky tak neboli dostupne drziaky. Momentalne stavba stoji, dokoncujem nejake vagony a hlavne cakam na novu strechu, tu z leptu riesit nebudem.
Přílohy
m131.jpg
blekk1
 
Příspěvky: 156
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod TTmili » pon 02 úno, 2015 9:51 pm

Osobně bych rád použil převodovky pro úplně novou konstrukci pojezdu pro T334.0, pravděpodobně tak, že prostřední náprava by byla pevná, a zbylé dvě buď kyvné, nebo vypružené. Celý rám pojezdu by byl 2 nebo 3mm mosaz vložená do vyřezaného původního pojedu, a celé by to mělo být dovážené odlitými olověnými závažími. Ale zatím je to hudba budocnosti, prvně musím dokončit T211.0 a M152.0, pak spostu vozů a pak bude zas čas na kdejaké ptákovinky.
Jinak pro Téčkaře (ale většina o tom už asi dávno ví), v různých volných chvilkách jsem v loňském roce přdělával "rosničkový" pojezd poprvé, jezdí to sice fajn (mnohem lépe než původní, s novým 5-ti pólovým pojezdem zkušenosti nemám), ale pořád to není ono. http://www.mojett.cz/26989
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: stavba pojezdu

Příspěvekod Luis0 » pon 02 úno, 2015 10:54 pm

blekk1 píše:Takze posielam foto.

Ludek: to kyvne ulozenie musim este vyladit. V case, ked som kupoval prevodovky tak neboli dostupne drziaky. Momentalne stavba stoji, dokoncujem nejake vagony a hlavne cakam na novu strechu, tu z leptu riesit nebudem.


Chce to použít ty držáky aby se správně vymezil pohyb převodovek a zavěsit je na struny aby to bylo odpružený. Nějaký fixování do rámu napevno to degraduje... Momentálně je už držáků pro tuhle převodovku dostatek.
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků