Stránka 7 z 10

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 08 říj, 2019 1:17 pm
od Mára
Dorazil mi rám z tiskárny. Tisk je proveden z UV vytvrzovaného resinu. O víkendu to zkusím osadit do rámu a uvidím jestli se jízdní vlastnosti zlepší. Tisk jsem svěřil firmě 3D tisk z Plzně a můžu doporučit: http://www.3dtiskzplzne.cz. Bál jsem se, že to bude pro tisk moc jemné, ale povrch na ustupujících plochách je krásně hladký, napadlo mě zkusit vytisknout i propojku mezi tendrem a lokomotivou, na straně tendru je šachta jako pro zacvakávací packy, navíc bude muset být zalomená.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 15 lis, 2019 11:50 am
od Mára
S rámem jsem moc nepokročil, protože původní rám je trochu prohnutý, vůle 0.2 mm nestačí a musel jsem ji zvětšit. Tak čekám na novou verzi. Mezitím jsem se pustil do detailů na kotli. Mám dotaz k táhlům co má čtyřkolák na pravé straně. 434.2218 kterého jsem zachytil v Lužné, má na fotce v příloze dobře vidět táhlo ovládání regulátoru a potom dvě sdružená táhla, která nevím od čeho jsou. Poslední je pravděpodobně ovládání písečáku. Můžete mi s tím někdo pomoct? V modelul asi táhla budou končit s úrovní ochozu, ale rád bych to věděl.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 20 lis, 2019 6:21 am
od Mára
Včera večer byl čas na modely, tak jsem osadil táhla. Pokud byste mi někdo prozradil co ovládá ta sdružená dvojice pák, budu rád. Táhla jsou z drátu, páky z leptu. Zatím nejsou spojené, tak sem mi zadní páka od regulátoru trochu kácí (je uložena volně v trubičce). Polohu znázorním podle fotky nahoře.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 20 lis, 2019 6:16 pm
od radeksindy
Podrobný výkres 434.2 nemám, takže jen pokus o dovození. Na 434.0 a 434.1 jsou tři táhla a prostřední táhlo je určeno pro ovládání odvodňovacích ventilů. Další jsou pro dmychavku a regulátor, písečníky měly ovládání výše. Takže od převodové páky, která je vidět na mazacím lisem, je to vedeno dolů na spodní úroveň válce, kde se dalším pákovým převodem dostane táhlo pod válcem na obě strany. Ventily jsou ze spodu válce u víka. U modelů je velice často naznačeno jen táhlo pod válcem. Ale které z těch dvou u 434.2 je pro odvodňovací ventily netuším.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 9:00 am
od Bw_Ig
Táhla na 170 / 434.0 a pak i 434.2 (nebo i 329 / 354.6 s pl.šoupátkem), vedle sebe:
- táhlo regulátoru,
- písečník (po roku 1946 demontováno - pokud byly písečníky předělány na vzduchové ovládání)
- odvodnovací kohouty,
- regulační ústrojí pohyblivé dyšny (toto po roku 1919 demontováno - zůstalo jen prázdné oko) - u 434.2 nahrazeno táhlem vyrovnávače,
To stejné platilo i pro lokomotivy s přehřívačem páry a pístovými šoupátky - ty měly navíc páté táhlo:
- vyrovnávač - už měly z výroby lokomotivy: 329 / 354.6 pístová šoupátka, nebo 429 / 354.7, nebo i 270 / 434.1, atd.),
160.45 kkStB_ČKD 1165_uprav1aa.jpg
160.45 kkstb

170.111 kkStB_PČM 466-1913_ČKD 1334_uprav1.jpg

170.176-180 kkStB_ČKD 1346_uprav1aa.jpg

umístění a pohon mazacího lisu, nebylo vždy jednotné - viz snímek 170/434.0.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 05 pro, 2019 10:16 pm
od Mára
Dekuji za odpovedi ☺️ Z burzy mi dorazily dalsi mosazne sperky a ceka me dokonceni tahel a ovladani kulisy. Mam novy ram, ale na sestaveni mi chybi male vruty. Jak tam bude dalsi znatelny postup, dam sem nejakou fotku.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 pro, 2019 7:48 am
od Mára
Osadil jsem nový rám. Model jezdí výrazně lépe, jen musím dodělat krycí plech se sběrači. Kotel se šperky jsem fouknul prvním surfacerem. Táhla zatím pořád nejsou dodělaná, ale pokud to takhle půjde dál, tak tam vidím světlo na konci tunelu :-)

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2019 2:19 am
od KE-pavuk
Mára píše:S rámem jsem moc nepokročil, protože původní rám je trochu prohnutý, vůle 0.2 mm nestačí a musel jsem ji zvětšit. Tak čekám na novou verzi. Mezitím jsem se pustil do detailů na kotli. Mám dotaz k táhlům co má čtyřkolák na pravé straně. 434.2218 kterého jsem zachytil v Lužné, má na fotce v příloze dobře vidět táhlo ovládání regulátoru a potom dvě sdružená táhla, která nevím od čeho jsou. Poslední je pravděpodobně ovládání písečáku. Můžete mi s tím někdo pomoct? V modelul asi táhla budou končit s úrovní ochozu, ale rád bych to věděl.


tiahla od kotla smerom von . 1. regulator, boli 2 typy prevodovych uhlovych pak,
2, vyrovnavace
3,odvodnovaci ventily
4, piesocnik
na lavej strane bolo len jedno a to na piesocnik.

10435327_841568132574670_74396757_o.jpg


P4291005.jpg


P4290999.JPG

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 11:44 am
od Mára
Tak jsem po všelijakém zkoušení rám vyfrézoval z mosazných plocháčů. Upnul jsem je k sobě, zúhloval a potom provedl navrtání 2.5 mm vrtáčkem. Protože dovjkolí potřebuji nasadit zespoda, do požadovaného tvaru "U" jsem drážky musel ručně propilovat. Nechal jsem trochu materiálu po stranách, takže dvojkolí se do rámu zacvaknou, a při zkouškách nevypadávají. Nakonec to přijde vespod zakrýt kuprextitovou destičkou, na které budou připájené sběrače a další detaily (zdrže a pružnice).
Jezdí to teď výrazně lépe, dvojkolí mají minimální vůli, přesto se lehce točí. Dvojkolí s protiklikou dostane nové protizávaží, tvar bude takový, jako má čtyřkolák.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 13 úno, 2020 7:10 pm
od Mára
Vcera probehlo osazeni ramu. Rovnani bylo slozity, prekvapilo me jak je vsecko oproti frezovanymu ramu krivy. Inu clovek se porad uci. Je osazeny napajec a nahon rychlomeru, na leve strane zatim jen krakorec pro napajec Friedmann.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 14 úno, 2020 6:01 am
od KE-pavuk
Ahoj,
Stavba super len ten vetrak na bude mas velmi vzadu. Mal by byt nad dvierkami , teda nad koncom skrinoveho kotla. Ak by som sa dostal do depa tak ti to mozem presne zmerat, ale tusim to vychadza do stredu strechy. Inak drzim palce a chcem sa opytat ci by sa u teba dali objednat lepty na tu 434.2. Uz by som sa konecne pustil aj do nasej 2338.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 25 úno, 2020 7:24 am
od Mára
Pavuk - máš pravdu! Děkuju za upozornění - až budu dodělávat boudu, tak to posunu. Lepty jsou teď ve stavu takovým, že by bylo potřeba zapracovat změny a zkušenosti ze stavby. Navíc jsem tam chtěl pro větší pohodlí přihodit víc délkových variant některých tyčí. "leptací počítač" mám teďka uklizený a nedělám na tom, chtělo by to sednout k tomu na dva dlouhý zimní večery, a ty momentálně nemám :-) Snad se mi to podaří zapracovat někdy v dohledné době.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2020 12:52 pm
od Mára
Trochu jsem pokročil v rozpohybování nového rámu. Včera jsem upravil čepy naletováním prstýnku z trubičky u hlavy a ubráním 0.2mm v jejich zápichu. Výsledkem je, že spojnice je uložena s větší vůlí a nemá už tendenci "vyšroubovat" se z čepů. Těch problémů tam bylo víc, ale teď to jezdí hladce, model se rozjede po naklonění pracovní podložky sám. Ta stříbrná barva je pokus o rhodiování rozvodů. Cínová pájka a odmašťovací roztok použitý při pájení však ypůsobuje, že povrch rhodium odmítá a na ojnici to dělá mapy. Vyzkouším ještě niklík, to by měla být trošku silnější alternativa, podle vyjádření výrobce na mosaz a měď chytá velice dobře. Uvidíme. Víc o povrchovkách asi rozepíšu v nějakém jiném vláknu.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2020 9:26 pm
od U37.002
Pokud máš rozvody z mozazi, je možné použít Stříbřicí lázeň AG1.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 11 bře, 2020 9:38 pm
od Mára
Zkusím, díky. To jsi použil na té 310.0 v TT? Vypadá to pěkně.