Stránka 4 z 5

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 05 úno, 2016 2:30 pm
od Polabský
Taky jsem kdysi řešil problém kardanu :x .
Protože jsem nemohl sehnat jednu část, z nouze jsem ho nahradil na přechodnou dobu slaboučkou silikonovou hadičkou :shock: No, už je to asi čtyřicet let a funguje to dodnes :D
Hezký den Všem.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: sob 26 bře, 2016 2:20 pm
od Mára
Zdravím,

trochu jsem pokročil se svým čtyřkolákem. Hadička mě napadla taky, ale nakonec jsem osadil unašeče od pojezdů.eu a spokojenost. Už to vypadá přibližně jako čtyřkolák :D

P3260186.JPG


P3260184.JPG

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: sob 26 bře, 2016 7:22 pm
od IRIS
Ó jak krásně prokoukl starý pikácký pojezd.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: ned 27 bře, 2016 10:18 am
od radula63
Kdo umí, ten umí... :wink: Kdo neumí , čumí. :shock:
Mára , palec nahoru.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 08 črc, 2016 5:52 pm
od Povstalec
Přeji dobrý den všem návštěvníkům.

Většinu dnešního dne jsem trávil doděláváním restů a aktualizováním svých hodně starých stránek. Umístil sem tam nové fotografie čtyřkoláků včetně popisu. Plus nějaké další věci.

Pokud se budete chtít podívat, odkaz je zde.... http://parolokott.websnadno.cz

Pokud tam najdete nějakou chybu, tak piště! Sice sem si to po sobě kontroloval, ale je tam toho za dnešek prostě moc.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 9:55 am
od Povstalec
Nedávno jsem na nějaké stránce tady na diskuzi pročítal recenze na barvy.
Tenkrát jsem to moc neřešil, ale stalo se mi něco, co řešit musím.

Vytáhl jsem kompresor, pistol a když jsem si ředil barvu Agama email - zelená, ředidlem agama právě na email barvy, tak nastal problém.

Barva se nerozpustila. Bylo to, jako kdyby se srazila. Byly tam hrudky, které strašně lepily. Kompletně mi to zašpinilo pistol, nepomohl ani proplach ředidlem.

Původně sem si myslel, že to udělala stará barva - asi dva roky, ale udělala to i nová.
Takže asi přejdu na Humbrolky. Doufám, že se mi podaří vyčistit pistol.

Vypadá to, že to budu muset prohnat nějakým silnějším ředidlem a nebo acetonem. Jenomže to tu pistol odrovnám úplně né?

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 11:28 am
od Petr Zatrepalek
Agama syntetika = hnuj fuj! Na druhé straně jejich lihovky jsou super barvy... K té pistoli - pomůže kompletní rozborka, trysku a hlavici hodit na noc donitroředidla /pozor, nesmí tam být těsnění, některý pistole mívají na hlavici teflon nebo gumu/ a uchoštourem s nitroředidlem čistit zbytek. Pak sestavit, nalít Vallejo nebo jiný Airbrush cleaner do nádobky, nechat tak půl hodiny a vystříkat. Tím by mělo být opět vše OK.

Jinak na číštění radím si koupit dentální nitě. Nit navhlčíš v nitroředidle a protáhneš otvorem pro jehlu zkrz celou pistoli....

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 1:26 pm
od Povstalec
Petr Zatrepalek píše:Agama syntetika = hnuj fuj! Na druhé straně jejich lihovky jsou super barvy... K té pistoli - pomůže kompletní rozborka, trysku a hlavici hodit na noc donitroředidla /pozor, nesmí tam být těsnění, některý pistole mívají na hlavici teflon nebo gumu/ a uchoštourem s nitroředidlem čistit zbytek. Pak sestavit, nalít Vallejo nebo jiný Airbrush cleaner do nádobky, nechat tak půl hodiny a vystříkat. Tím by mělo být opět vše OK.

Jinak na číštění radím si koupit dentální nitě. Nit navhlčíš v nitroředidle a protáhneš otvorem pro jehlu zkrz celou pistoli....



Díky za hodně cené rady!
Škoda, že se tak zhoršili. Používal sem je přes deset let a v pohodě. Teď sem dva roky s barvama nic nedělal a ejhle...

Ještě jednou díky!

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 1:57 pm
od blekk1
mam podobny problem so syntetikou od Agamy. Naopak liehovky pouzivam a s nimi sa mi robi velmi dobre, skoda ze nemaju CSD odtiene.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 4:14 pm
od Střelec
Zkuste barvy Modelmaster. Celkem slušnej výběr kovových odstínů, s barvama už to neni tak slavný, ale černá rozhodně nebyla špatná. Spíš vysychaly, než aby se zdrcly (jsou ve skle a víčka časem moc netěsněj), ale vždycky šly naředit, pokud nebyly úplně na kámen. Kovy navíc rychle zasychají a dají se přeleštit.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 6:06 pm
od Povstalec
blekk1 píše:mam podobny problem so syntetikou od Agamy. Naopak liehovky pouzivam a s nimi sa mi robi velmi dobre, skoda ze nemaju CSD odtiene.



Díky všem za tipy!

A co se týče těch lihovek, dají se normálně použít na odlitky či lepty? Já sem s nima nikdy nedělal, tak nevím.

Díky!

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2016 8:17 pm
od blekk1
Ja pouzivam lihovky na odliatky a tu nemam ziadny problem. Odliatkami myslim stavebnice EsPecky kombinovane s leptanymi doplnkami. Teraz som pouzil ciernu liehovku na leptane podvozky a ram na sluzobak Da a takisto ziadny problem. Treba vsak farbu dobre zafixovat lakom. Ja pouzivam akryl Vallejo v sprayi. Mam s nim vyborne skusenosti. Riedim ich technickym liehom. Rychlo zaschnu cca 10-15 min. Netreba k nic ine ako napr. pri akrylovkach spomalovac schnutia.

Inak odporucam si precitat Tipy a Triky na stranke modelplac
http://www.modelplac.cz/tipy_triky.htm

Tu su recenzie na vsetky mozne modelarske pomocky

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 10 srp, 2016 4:10 am
od Povstalec
blekk1 píše:Ja pouzivam lihovky na odliatky a tu nemam ziadny problem. Odliatkami myslim stavebnice EsPecky kombinovane s leptanymi doplnkami. Teraz som pouzil ciernu liehovku na leptane podvozky a ram na sluzobak Da a takisto ziadny problem. Treba vsak farbu dobre zafixovat lakom. Ja pouzivam akryl Vallejo v sprayi. Mam s nim vyborne skusenosti. Riedim ich technickym liehom. Rychlo zaschnu cca 10-15 min. Netreba k nic ine ako napr. pri akrylovkach spomalovac schnutia.

Inak odporucam si precitat Tipy a Triky na stranke modelplac
http://www.modelplac.cz/tipy_triky.htm

Tu su recenzie na vsetky mozne modelarske pomocky


Opět děkuji za cenné rady!

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 31 srp, 2016 8:22 am
od Povstalec
Přeji dobrý den.

Narazil jsem na jeden problém, který bych potřeboval rozetnout. A sice délka střechy u lokomotiv 434.2 a jejich reprodukce v knize Nákladní lokomotivy I.

Délka střechy ve výše zmíněné knize odpovídá délce lokomotiv řady 434.1 čísel 001 - 119.
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/40 ... 4341n1.jpg

Jenomže lokomotivy 434.2 měly střechu delší.
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/40 ... 4342n1.jpg

Co jsem tento detail řešil s některými znalci, Ti mě upozornili na další problém.
Lokomotivy 434.2, rekonstruované, nebo chcete-li vyrobené ve firmě Breitfeld a Daněk ve Slaném po roce 25-26, měli střechu ještě o něco delší. Stejně jako třetí série lokomotiv 434.1, čísel 132 - 145.

Na náčrtu níže, je zřetlně vidět původní konec střechy, který byl ještě nadstaven.
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/40 ... 4341n3.jpg

No a já bych tedy potřeboval znát délku jednotlivých střech. Jedná se mi o to, že odlitek od pana Tomka, má střechu pravděpodobně v délce lokomotiv řady 434.1132-145.

Kdyby se zde prosím našel někdo, kdo výše uvedené dokáže potvrdit nebo vyvrátit, budu mu neskonale vděčen!

Aby toho nebylo málo, ozval se jeden známý. Ten mi řekl, že některé čety si nechávali délku střechy ještě upravovat. Buď jejím zvětšením, kdy se přinýtoval další plech a nebo naopak zkrácením. To zase z důvodu malých poloměrů na některých tratích a zvyšování dřevěných nástaveb na tendru, kdy se občas stalo, že při ostřejším poloměru došlo k poškození budky právě po kontaktu s nástavbou tendru.

Další zajímavé střípky z lokomotivního života...

Děkuji a přeji hezký den! LS

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 31 srp, 2016 10:03 am
od radeksindy
Nejsem odborník, ale motají se tu dvě "nesouvisející" řady.

Lokomotivy 434.2, rekonstruované, nebo chcete-li vyrobené ve firmě Breitfeld a Daněk ve Slaném po roce 25-26, měli střechu ještě o něco delší. Stejně jako třetí série lokomotiv 434.1, čísel 132 - 145.

Lokokomotivy řady 434.2 vznikly rekonstrukcí z 434.0 (170 kkStB), nejprve 9 kusů bylo rekonstruováno v Českomoravské, později si je dělali ve svých dílnách ČSD. Pokud vím, ve Slaném žádné 434.2 přestavěny nebyly. Od roku 1913 do roku 1921 byly lokomotivy 170 dodávány se shodnou budkou. Stejná se dostala i na první série 270, pozdější 434.1, která se potom vyráběla poměrně dlouho s různými a výraznými změnami. Změny budky u 434.1 jsou docela přesně zachyceny, ale jejich přímý vliv na budky 434.2 bych nehledal.

Při rekonstrukcích 434.0 se u budek v dílnách postupovalo dvěma základními způsoby. Buď se ponechala původní budka (první série z ČMK nebo některé lokomotivy rekonstruovaných v dílnách ČSD). Nebo se budka rekonstruovala (většina), zmizela lomená boční stěna nahrazená šikmou, větší uzavření budky z boku, je také delší než původní. Tady je nutno se orientovat podle fotek, v detailech se rekonstrukce mohou lišit. Budky rekonstruovaných 434.2 zachovávají klenutí původní boudy, zatímco nové budky 434.1 nejprve dostaly boudu výrazně vyklenutější, později s větrači na střeše.

Náčrtky z atlasu lokomotiv nejsou podklady pro stavbu modelu, jsou to jen skicy lokomotivy zachycující základní tvary lokomotivy.