Přeji dobrý den.
Narazil jsem na jeden problém, který bych potřeboval rozetnout. A sice délka střechy u lokomotiv 434.2 a jejich reprodukce v knize Nákladní lokomotivy I.
Délka střechy ve výše zmíněné knize odpovídá délce lokomotiv řady 434.1 čísel 001 - 119.
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/40 ... 4341n1.jpgJenomže lokomotivy 434.2 měly střechu delší.
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/40 ... 4342n1.jpgCo jsem tento detail řešil s některými znalci, Ti mě upozornili na další problém.
Lokomotivy 434.2, rekonstruované, nebo chcete-li vyrobené ve firmě Breitfeld a Daněk ve Slaném po roce 25-26, měli střechu ještě o něco delší. Stejně jako třetí série lokomotiv 434.1, čísel 132 - 145.
Na náčrtu níže, je zřetlně vidět původní konec střechy, který byl ještě nadstaven.
http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/40 ... 4341n3.jpgNo a já bych tedy potřeboval znát délku jednotlivých střech. Jedná se mi o to, že odlitek od pana Tomka, má střechu pravděpodobně v délce lokomotiv řady 434.1132-145.
Kdyby se zde prosím našel někdo, kdo výše uvedené dokáže potvrdit nebo vyvrátit, budu mu neskonale vděčen!
Aby toho nebylo málo, ozval se jeden známý. Ten mi řekl, že některé čety si nechávali délku střechy ještě upravovat. Buď jejím zvětšením, kdy se přinýtoval další plech a nebo naopak zkrácením. To zase z důvodu malých poloměrů na některých tratích a zvyšování dřevěných nástaveb na tendru, kdy se občas stalo, že při ostřejším poloměru došlo k poškození budky právě po kontaktu s nástavbou tendru.
Další zajímavé střípky z lokomotivního života...
Děkuji a přeji hezký den! LS