Stránka 3 z 10

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 31 črc, 2015 12:00 pm
od martini
Stavím 434.1 + 516.0 z leptu J. Cekula, bohužel nemám k dispozici solidní výkres tendru 516.0. Ví někdo kolik paprsků mají kola těchto tendrů? Např. 516.0747 nebo 516.0684? Pátral jste někdo po odpovídající verzi pro H0? Jezdily nějaké tyto tendry i s plnými koly?

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: ned 02 srp, 2015 6:45 pm
od KE-pavuk
K tym napajacom. na pocudovanie ma vrsovicka 2186 a aj luznacka 2218 napajace na ostru paru typu NVL. Nasa 2338 ma napajac na ostru paru typu ASZ9 takze sa mozu vyskytovat rozne :-)

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pon 03 srp, 2015 6:54 pm
od VD.CSD
Kolesá tendrov 516.0 mali/majú 10 paprskov.

Originál kolesa z tendra 354.7 od Kleina:
P1060189.jpg

Keby bol záujem tak možem s nimi poslúžiť.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 05 srp, 2015 8:45 pm
od A2C
A komplet model od Kleina 354.7, či OBB, BBO, PKP, DRG, KkStB, FS by nebol? :)

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 18 srp, 2015 7:10 pm
od Mára
Mám zpracované dvě verze rozvodů, jednu pro svůj starý model, druhá verze je pro povstalcovy čtyřkoláky z novějšího pika. To celé navíc se šoupátky jak pro jedničku, tak pro dvojku. Pro dvojku bude ale asi nejlepší použít mosazný odlitek od Murase.
Když se dívám na první variantu (vlevo), tak přijde ještě trošku upravit :D Jinak by to ale mělo chodit bych řek.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 06 říj, 2015 7:34 pm
od Mára
Přišel mi lept. Vypadá pěkně, po zběžném přeměření sedí. Hlavní rozvod (ojnice, spojnice a křižák) by z toho postavit jít měl, uvidím jak kulisa a šoupátka. Zatím tedy takhle:

PA050161.JPG

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 14 říj, 2015 7:03 pm
od Mára
Pokračuji ve stavbě, zatím skládám díly rozvodu a další drobotinu jako pružnice, konzolu ochozu, čepy spojnice, a klacky. Je hotový pluh a dvojkolí mají nalisovaná mosazná pouzdra pro čepy, protože ty původní jsou tak velké, že by ze spojnice nebylo nic moc vidět.

PD140166.JPG

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 29 říj, 2015 7:25 pm
od KE-pavuk
11222229_912207032159676_2186057300538548009_n.jpg
11222229_912207032159676_2186057300538548009_n.jpg
Napajac ASZ9 z 434.2338

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: ned 01 lis, 2015 8:06 pm
od Mára
KE-pavuk, díky. Neměl bys pak fotky zapojených napaječů? Díky, M

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 3:34 am
od KE-pavuk
Mára píše:KE-pavuk, díky. Neměl bys pak fotky zapojených napaječů? Díky, M

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2015 3:35 am
od KE-pavuk
Friedmann IX.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 12 lis, 2015 7:19 pm
od Mára
Díky! Podle toho už se to dá zapojit. Inu, já teď čekám na ty dlouhé zimní večery :-)

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2015 7:15 pm
od radula63
to Povstalec a Mára
Kluci, dlouhodobě sleduji vaše téma. Dozrál čas a rozjel jsem podobné téma... viewtopic.php?f=3&t=9724 . Uvítám vaše názory a připomínky. Nechtěl jsem plevelit vaše téma, které pojednává o velikosti H0, sám se pokusím postavit model ve velikosti TT.
Dotaz na vás: "Jak pokračujete?" Beru toto téma jako jednu z inspirací.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 25 lis, 2015 8:36 pm
od Mára
Ahoj, Tvůj čtyřkolák vypadá pěkně, tendr je pěkně sestavený. U mě nic nového, nemám na to teď moc čas, už aby ty zimní večery přišly :-) Co mě teď nejvíc brzdí je sestavení válců a osazení pravítek. A taky výroba čepů spojnice - mosazný nýtek se nalisuje do trubičky, konec zaletuju. Na to prostě musí být čas a nálada :-)

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 04 úno, 2016 7:44 pm
od Mára
Zimní večery jsou tu, tak se chci podělit o zážitky ze stavby:
Rozborka rámu a odstrojení čelníku. Při sestavování válců z leptu jsem utrhnul pluh, tak jsem se rozhodl to připájet "znovu a lépe"
Osazení válců - jen krycí plechy a víka válců a šoupátek. Jsou sestavená pravítka, ale ty osadím až s ojnicemi a křižákem.
Odříznutí původního motoru a příprava na montáž převodovky ALS.
Osazení převodovky ALS (uložená na desce na pružinách) a nalisování ozubeného kola ze starých převodů
sestavení pojezdu tendru a motorového lože
sestavení sběračů tendru.

Teď na stole čeká připravená spojovací tyč s kulovými čepy (mám ji od kamaráda co se věnuje stavbě vrtulníků) a budu si muset sestavit kardan na míru. Motor jak už asi tušíte bude v tendru a krouticí moment bude přenášen přes kardan na převodovku co bude schovaná pod maketou kotle. spojovací tyč bude umístěna zhruba ve stejných vzdálenostech jako jsou unašeče kardanů, takže při jízdě do oblouku by to mělo fungovat dobře, ale nevím jak na případných zlomech na trati.
Nemáte s tím někdo zkušenosti?

P2040169.JPG


P2040170.JPG


M