Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod martini » pát 31 črc, 2015 12:00 pm

Stavím 434.1 + 516.0 z leptu J. Cekula, bohužel nemám k dispozici solidní výkres tendru 516.0. Ví někdo kolik paprsků mají kola těchto tendrů? Např. 516.0747 nebo 516.0684? Pátral jste někdo po odpovídající verzi pro H0? Jezdily nějaké tyto tendry i s plnými koly?
martini
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř 01 říj, 2014 9:30 am

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod KE-pavuk » ned 02 srp, 2015 6:45 pm

K tym napajacom. na pocudovanie ma vrsovicka 2186 a aj luznacka 2218 napajace na ostru paru typu NVL. Nasa 2338 ma napajac na ostru paru typu ASZ9 takze sa mozu vyskytovat rozne :-)
KE-pavuk
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod VD.CSD » pon 03 srp, 2015 6:54 pm

Kolesá tendrov 516.0 mali/majú 10 paprskov.

Originál kolesa z tendra 354.7 od Kleina:
P1060189.jpg

Keby bol záujem tak možem s nimi poslúžiť.
VD.CSD
 
Příspěvky: 102
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod A2C » stř 05 srp, 2015 8:45 pm

A komplet model od Kleina 354.7, či OBB, BBO, PKP, DRG, KkStB, FS by nebol? :)
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1289
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » úte 18 srp, 2015 7:10 pm

Mám zpracované dvě verze rozvodů, jednu pro svůj starý model, druhá verze je pro povstalcovy čtyřkoláky z novějšího pika. To celé navíc se šoupátky jak pro jedničku, tak pro dvojku. Pro dvojku bude ale asi nejlepší použít mosazný odlitek od Murase.
Když se dívám na první variantu (vlevo), tak přijde ještě trošku upravit :D Jinak by to ale mělo chodit bych řek.
Přílohy
kinematika.JPG
Mára
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » úte 06 říj, 2015 7:34 pm

Přišel mi lept. Vypadá pěkně, po zběžném přeměření sedí. Hlavní rozvod (ojnice, spojnice a křižák) by z toho postavit jít měl, uvidím jak kulisa a šoupátka. Zatím tedy takhle:

PA050161.JPG
Mára
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » stř 14 říj, 2015 7:03 pm

Pokračuji ve stavbě, zatím skládám díly rozvodu a další drobotinu jako pružnice, konzolu ochozu, čepy spojnice, a klacky. Je hotový pluh a dvojkolí mají nalisovaná mosazná pouzdra pro čepy, protože ty původní jsou tak velké, že by ze spojnice nebylo nic moc vidět.

PD140166.JPG
Mára
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod KE-pavuk » čtv 29 říj, 2015 7:25 pm

11222229_912207032159676_2186057300538548009_n.jpg
11222229_912207032159676_2186057300538548009_n.jpg
Napajac ASZ9 z 434.2338
Přílohy
12191397_912206672159712_8498285906982122314_n.jpg
12191397_912206672159712_8498285906982122314_n.jpg (43.18 KiB) Zobrazeno 4086 krát
KE-pavuk
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » ned 01 lis, 2015 8:06 pm

KE-pavuk, díky. Neměl bys pak fotky zapojených napaječů? Díky, M
Mára
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod KE-pavuk » úte 03 lis, 2015 3:34 am

Mára píše:KE-pavuk, díky. Neměl bys pak fotky zapojených napaječů? Díky, M
Přílohy
10928643_1032741206741958_614553127_n.jpg
KE-pavuk
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod KE-pavuk » úte 03 lis, 2015 3:35 am

Friedmann IX.
Přílohy
10937330_1032741416741937_807565619_n.jpg
KE-pavuk
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » čtv 12 lis, 2015 7:19 pm

Díky! Podle toho už se to dá zapojit. Inu, já teď čekám na ty dlouhé zimní večery :-)
Mára
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod radula63 » pát 20 lis, 2015 7:15 pm

to Povstalec a Mára
Kluci, dlouhodobě sleduji vaše téma. Dozrál čas a rozjel jsem podobné téma... viewtopic.php?f=3&t=9724 . Uvítám vaše názory a připomínky. Nechtěl jsem plevelit vaše téma, které pojednává o velikosti H0, sám se pokusím postavit model ve velikosti TT.
Dotaz na vás: "Jak pokračujete?" Beru toto téma jako jednu z inspirací.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 930
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » stř 25 lis, 2015 8:36 pm

Ahoj, Tvůj čtyřkolák vypadá pěkně, tendr je pěkně sestavený. U mě nic nového, nemám na to teď moc čas, už aby ty zimní večery přišly :-) Co mě teď nejvíc brzdí je sestavení válců a osazení pravítek. A taky výroba čepů spojnice - mosazný nýtek se nalisuje do trubičky, konec zaletuju. Na to prostě musí být čas a nálada :-)
Mára
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » čtv 04 úno, 2016 7:44 pm

Zimní večery jsou tu, tak se chci podělit o zážitky ze stavby:
Rozborka rámu a odstrojení čelníku. Při sestavování válců z leptu jsem utrhnul pluh, tak jsem se rozhodl to připájet "znovu a lépe"
Osazení válců - jen krycí plechy a víka válců a šoupátek. Jsou sestavená pravítka, ale ty osadím až s ojnicemi a křižákem.
Odříznutí původního motoru a příprava na montáž převodovky ALS.
Osazení převodovky ALS (uložená na desce na pružinách) a nalisování ozubeného kola ze starých převodů
sestavení pojezdu tendru a motorového lože
sestavení sběračů tendru.

Teď na stole čeká připravená spojovací tyč s kulovými čepy (mám ji od kamaráda co se věnuje stavbě vrtulníků) a budu si muset sestavit kardan na míru. Motor jak už asi tušíte bude v tendru a krouticí moment bude přenášen přes kardan na převodovku co bude schovaná pod maketou kotle. spojovací tyč bude umístěna zhruba ve stejných vzdálenostech jako jsou unašeče kardanů, takže při jízdě do oblouku by to mělo fungovat dobře, ale nevím jak na případných zlomech na trati.
Nemáte s tím někdo zkušenosti?

P2040169.JPG


P2040170.JPG


M
Mára
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník