Stránka 2 z 10

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 06 led, 2015 7:36 am
od Petr Zatrepalek
-----------

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pát 09 led, 2015 6:41 pm
od Mára
Povstalec píše:Tak to zírám! Ten lept vypadá skvěle!
Přesný kóty pošlu během zítřka. Na ty rozvody bude radost pohledět. I na ty ostatní věci. Vidím, že dodělání některých detailů na mém chvilku posečká.
Kolik by mě stáll ten lept těch ostaních detailů? Nemáš nějaký kousek doma navíc?

Hned bych si jeden vzal.
A co ta Ferdinantka. Kdy vyjde leptík do světa?

Díky moc!


Dovolím si reagovat na zmínku o potřebných kótách. Dávám sem náčrtek s kótami které potřebuji pro přizpůsobení leptu.
Moje hodnoty jsou A=9.8mm, B=C=D=18.7mm, E=5.6mm (už po úpravě), F=9.4mm, průměr G=15mm. Okolky mne při stavbě tolik nezajímají, ale můžeš je napsat taky. Pro úplnost dodávám, že stavím ze starého pika, rok výroby odhaduji daleko před rokem 1990..

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 13 led, 2015 4:18 pm
od Povstalec
Tak měl bych tu další dotaz do pranice. Na vytopna.hekttor.biz je pěkná fotodokumentace odstěhované 434.0170. No a můj dotaz, na víkách válců sou kolikátky matky? +- 5cm? A na čelníku? A na těch bočních plechách, takové jako kdyby vaně pod dýmnicí? A velikost nýtů na topeniště? Tyto díly si udělám v leptu, takže potřebuju přibližnou velikost. Díky.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 13 led, 2015 6:27 pm
od Polabský
Taxemse šel juknout.
Na čtyrkolácích na čelníku, včetně nárazníků matky v rozpětí 32 - 36 mm, Na šoupátkách okolo 32 mm, na válcích 42 - 46(?),
pod dýmnicí jsem žádnou vanu (?) nenašel, tak nevím co jsi tím myslel.
Budeš muset rozměry odvodit porovnávací okometrickou metodou z dostupných fotografií.
Ty matky nejsou všechny stejný, protože když došlo k zalomení, či vytržení šteftu, nahradil se atypickým.
Hezký večer.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 13 led, 2015 7:12 pm
od Povstalec
Polabský píše:Taxemse šel juknout.
Na čtyrkolácích na čelníku, včetně nárazníků matky v rozpětí 32 - 36 mm, Na šoupátkách okolo 32 mm, na válcích 42 - 46(?),
pod dýmnicí jsem žádnou vanu (?) nenašel, tak nevím co jsi tím myslel.
Budeš muset rozměry odvodit porovnávací okometrickou metodou z dostupných fotografií.
Ty matky nejsou všechny stejný, protože když došlo k zalomení, či vytržení šteftu, nahradil se atypickým.
Hezký večer.



Díky za odpověď, nějak tak sem si to myslel.
To co sem myslel je asi správnou terminologií nosič dýmnice. Je to ten plech nad blokem válců, co je při-nýtován přímo k dýmnici ze spodu. Ale podle vašich informací si už zbytek odvodím. Děkuji!

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 22 led, 2015 8:45 pm
od Mára
Pokračuji s kreslením. Momentálně kontroluju nakreslené díly a řeším tuhle kolizi - model je zkrátka kompromis, zvlášť na starý pojezd..
Ojnice přijde tak o 0,1mm ztenčit, můžu si to dovolit. A pravítka holt budu muset na krajích trošku zabrat.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pon 09 úno, 2015 2:32 pm
od Povstalec
Tak jelikož práce zdárně pokračují, přidal sem do jednotlivých alb nové fotografie k jednotlivým strojům.

434.0514 - http://povstalec1142.rajce.idnes.cz/434 ... 260185.jpg
434.124 - http://povstalec1142.rajce.idnes.cz/434 ... 260182.jpg
434.247 - http://povstalec1142.rajce.idnes.cz/434 ... 260177.jpg
434.2339 - http://povstalec1142.rajce.idnes.cz/434 ... 260188.jpg

Zároveň sem zveřejnil nové album. http://povstalec1142.rajce.idnes.cz/co_ ... e_na_stole.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 11 úno, 2015 9:07 pm
od Mára
Rozvod je z větší části hotový, přepracoval jsem pravítka, mají vybrání pro ojnici. Tloušťku klacků řeším navrstvením leptu, ojnice je nejtlustší, bude ze tří vrstev 0,3 mm plechu. Lept obsahuje variantu uložení šoupátek jak pro 434.1 a 434.0, tak pro dvojku... Uvidíme jak to půjde poskládat.
Mašiny vypadají super, kdybych měl taky tak pěkně zaplněný stůl :-)

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 22 dub, 2015 12:38 pm
od Mára
Ověřování sesazení dílů ve virtuální dílně.. Jsem zvědavý jak to pak půjde na modelu :lol:

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 23 dub, 2015 5:51 pm
od KE-pavuk
ak chces mozem ti nejake miery namerat v reali na 434.2338

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2015 7:14 pm
od Mára
Ahoj, to je super nabídka, rád využiju! Změřil bys mi prosím excentricitu protikliky vůči dvojkolí? Já si pak případně upravím lept:-) Díky

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 21 črc, 2015 6:24 pm
od Povstalec
Jenom malý dotaz. Nemá někdo fotografii napáječe na pravé straně pod budkou lokomotiv 434.2?

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 21 črc, 2015 6:58 pm
od radula63
Povstalec píše:Jenom malý dotaz. Nemá někdo fotografii napáječe na pravé straně pod budkou lokomotiv 434.2?

Lepší jsem zrovna u sebe nenašel. 434.2186 ze dne 4.7.2015.
P1050123.JPG

P1050100.JPG

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2015 5:55 am
od Povstalec
díky!!!

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 23 črc, 2015 6:08 pm
od Povstalec
V poslední době mi přišlo pár dotazů, ohledně pokračování stavby čtyřkoláků. Tedy jestli stavba ještě pokračuje.

Mohu vás ujistit, že stavba stále pokračuje. Jenom jsem si odskočil na pár týdnů do nemocnice, takže moc času nebylo.
Ale dnes nechci probírat pokroky ve stavbě. Jako spíš uvést jednu věc na pravou míru.
V úvodním článku jsem se zmínil, že do tendrů plánuji pojezdy od pana Pletichy.
Nenapadlo mě, že tato informace vyvolá takovou bouřlivou reakci. Přišlo mi několik doporučení, abych zvolil jiné řešení. Vesměs všechny příspěvky poukazovali na to, že tyto pojezdy mají nevhodné řešení a tak dále.
Já jsem nyní vlastníkem pěti těchto pojezdů a musím říct, že vlastníkem šťastným. Proč?

První pojezd který mi přišel, byl vybaven kvalitním třípolovým motorkem, s plastovými ozubenými koly a masivním setrvačníkem. Jízda tohoto pojezdu byla naprosto klidná, pomalá a neuvěřitelně tichá. Po zavázání do mosazného tendru se ozývá jenom takové tiché předení.
Druhý pojezd, který mi přišel, byl pravý opak toho prvního.
Byl rychlý, dělal kravál a byl hodně velký. Zavolal sem tedy panu Pletichovy.
Musím říct, že mi vyšel vstříc a vysvětlil mi, že v tomto pojezdu musel použít jiný motor, méně kvalitní. Že on by raději dával kvalitnější motory, ale že modeláři chtějí, aby tyto pojezdy byly co nejlevnější. Proto do nich nedává motorky Mashima či jiné kvalitní motory. Já osobně jsem se hned domluvil na výměně motorku za kvalitní tip.

Z naší konverzace sem si odnesl dva poznatky. Na pana Pletichu jsem slyšel opravdu hodně negativních komentářů. Ale proč? Vždyť dodává to co sami modeláři chtějí. A bohužel opravdu jen málo z nás, je ochotno přidat ty tři stovky za kvalitní motor. Koupí si ten nejlevnější, ale chtějí od něho top kvalitu. Prostě za málo peněz hodně muziky.
Druhý bod, který sem si odnesl, se týká ochoty výrobce řešit problémy. Za sebe mohu prohlásit, že s komunikací jsem nadmíru spokojen. Snaha vyřešit vše ku prospěchu věci byly značná. Vše jsme několikrát diskutovali po telefonu a já jsem tedy nadmíru spokojen. Tento bod zmiňuji také proto, že jsem byl upozorněn, že s výrobcem je debata marná.
Ne nebyla.
Byla velice prospěšná a já se těším na další pojezdy, které si zakoupím.
Takže po zakoupení pojezdu musím říct, že jsem opravdu velice spokojen. Pojezdy došli ve vynikající kvalitě a i jízdní vlastnosti jsou skvělé. Mohu tedy jen vřele doporučit!