Stránka 9 z 10

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: stř 28 říj, 2020 4:10 pm
od petrdavid556
DSCN0084.JPG

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 29 říj, 2020 12:09 am
od skalamep
Díky, to je přesně ono. Snad se bude hodit i dalším stavitelům.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2020 11:59 am
od Mára
Já také děkuji, foto vnitřku budky mi taky chybělo.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2020 7:01 pm
od Střelec
Vpravo vpředu na kotli vedle okýnka byl prostor, kam si strojvedoucí odkládal kastrůlky s obědem, aby mu vydržel teplej. Kdysi před lety se máti v Lužné vysápala na místní 434.1 a první, co jí zajímalo, bylo tohle místo. Strojní četa se samozřejmě zajímala, co tam hledá, takže jim objasnila, že jako malá nosila svému tátovi (mému dědovi) obědy až na mašinu a pokud nebyl čas je sníst hned, byly uloženy právě tam. V tu chvíli se změnil postoj čety - z tuctové turistky byla najednou "naše".
Bylo by docela zajímavé mít nějaké kastrůlky (dobové smaltované s pokličkami - nejčastěji černé, hnědé a modré) i v modelu...

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 03 lis, 2020 11:39 am
od Mára
No to už se pohybujeme v oblasti miniatur Uko Ješity :-D Ale příběh je to hezkej!

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 25 bře, 2021 10:59 am
od Mára
Posílám obrázek jak to teď vypadá. Slušelo by mu stáhnout okolky.. Ale to už dělat nebudu. Jednou si postavím hezčího :-)

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2022 9:37 am
od Marthin
Zdravím,
je to vskutku pěkný model. Já stavím též s plochým komínem.
Ale spíše mne zajímá spodek - brzdový systém. Vím, že jsou na tři kola, za písty by neměl být špalek, ale písková trubice. Ale jak jsou propojeny brzdové traverzy mezi sebou?

Předem děkuji za info.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2022 11:51 am
od vojtas
To vypadá fakt strašně dobře! Paráda.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2022 2:13 pm
od hank
Marthin: Něco možná vyčteš z tohoto výkresu lok. 270 kkStB, ale bohužel nemám lepší kopii. (Už ani nevím, odkud to mám.) A je to ještě provedení se sací brzdou.
270_kkstb.jpg

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2022 2:16 pm
od Marthin
Diky moc. A sací brzda je kde a jak vypadá?

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2022 2:19 pm
od hank
Tohle možná bude ještě lepší: Výkres stosedmdesátky z časopisu Die Lokomotive.

170.jpg

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2022 2:31 pm
od hank
Marthin píše:Diky moc. A sací brzda je kde a jak vypadá?


Ty žebrované válce mezi nápravami S1/S2 a S2/H vypadají jako vakuojemy. A brzdový válec je vidět na bočním pohledu pod budkou.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2022 8:03 pm
od Marthin
Takže cely spodek nulky či jedničky kromě dvoupravitkoveho křižáku zůstal stejný u 434.2?
Systém je dobře patrný a moc mi to pomohlo.
Diky.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 19 kvě, 2022 7:07 pm
od KE-pavuk
ono aj s tymi vzduchojemami je to tak ze co kus to original. 2186 ma vzduchojem vpredu vpravo, nasa 2338 ma vlavo pred budou a druhy nad 3 tou osou v rame pozdlzne.

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

PříspěvekNapsal: čtv 19 kvě, 2022 8:24 pm
od hank
Marthin píše:Takže cely spodek nulky či jedničky kromě dvoupravitkoveho křižáku zůstal stejný u 434.2?


Ano, až na malý detail - změnu způsobu vedení předstihové páky, ale to laik na první pohled nepozná. Skutečný stav je zřejmý na dochovaných lokomotivách.

KE-pavuk píše:Ono aj s tymi vzduchojemami je to tak ze co kus to original.


Nejen vzduchojemy. Většina lokomotiv dostala při rekonstrukci malotrubnatý přehřívač, ale od r. 1939 se montovaly přehřívače velkotrubnaté, což se projevilo na viditelně výše umístěném vyústění přítokových trubek z dýmnice. Nicméně v průběhu dalších let se při hlavních opravách měnily malotrubnaté přehřívače za velkotrubnaté i u některých již rekonstruovaných lokomotiv (nikoli u všech), takže "od stolu" nelze ani říci, který stroj dojezdil se kterým typem přehřívače. Jednotné nebyly ani typy kompresorů a u některých lokomotiv "cestovaly" i písečníky.

Jako vždy platí pravidlo č. 1: Nejspolehlivější je držet se fotek konkrétních strojů v konkrétním období.