Zimní večery jsou tu, tak se chci podělit o zážitky ze stavby:
Rozborka rámu a odstrojení čelníku. Při sestavování válců z leptu jsem utrhnul pluh, tak jsem se rozhodl to připájet "znovu a lépe"
Osazení válců - jen krycí plechy a víka válců a šoupátek. Jsou sestavená pravítka, ale ty osadím až s ojnicemi a křižákem.
Odříznutí původního motoru a příprava na montáž převodovky ALS.
Osazení převodovky ALS (uložená na desce na pružinách) a nalisování ozubeného kola ze starých převodů
sestavení pojezdu tendru a motorového lože
sestavení sběračů tendru.
Teď na stole čeká připravená spojovací tyč s kulovými čepy (mám ji od kamaráda co se věnuje stavbě vrtulníků) a budu si muset sestavit kardan na míru. Motor jak už asi tušíte bude v tendru a krouticí moment bude přenášen přes kardan na převodovku co bude schovaná pod maketou kotle. spojovací tyč bude umístěna zhruba ve stejných vzdálenostech jako jsou unašeče kardanů, takže při jízdě do oblouku by to mělo fungovat dobře, ale nevím jak na případných zlomech na trati.
Nemáte s tím někdo zkušenosti?
M