Stránka 1 z 1

Hotový pojezd pro M 131 HO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2008 8:27 pm
od Martin HO
Víte někdo, kdo u nás vyrábí hotový pojezd pro M 131 (HO) vhodný pro karoserii z rezinového odlitku ?

Díky za každou informaci (hodnocení z vlastní zkušenosti vítám) !

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2008 8:35 pm
od sco_27
No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2008 9:07 pm
od Sandy
sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2008 9:48 pm
od Zdenek Valter
Sandy píše:
sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:


O dost lepší je pojezd Vilinger z hlediska hlučnosti ovšem konstrukčně je to stejný problém .... :( :( :( :( :(

Re: Hotový pojezd pro M 131 HO

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2008 9:50 pm
od Zdenek Valter
Martin HO píše:Víte někdo, kdo u nás vyrábí hotový pojezd pro M 131 (HO) vhodný pro karoserii z rezinového odlitku ?

Díky za každou informaci (hodnocení z vlastní zkušenosti vítám) !


Loni tu někdo psal o pojezdech VT98 ROCO možná by sem mohl poslat fotky.
Já jej chci dělat z VT 135 ale nemám vymyšleno jak to budu krátit. :( :( :( :(

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2008 12:28 am
od Petr Zatrepalek
A co třeba M131 Kuber (z leptu) - nevypá špatně... viz Houmrovy stránky

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2008 6:42 am
od Martin HO
Petr Zatrepalek píše:A co třeba M131 Kuber (z leptu) - nevypadá špatně... viz Houmrovy stránky


Ten se mi samozřejmě velmi líbil, ale je udělán pro skříň z leptu, tzn. že by se deska pojezdu musela zúžit a zkrátit cca o 2 síly stěny.

Ale viděl jsem před několika lety ve vitríně u vchodu prodejny U krále železnic kompletní stavebnici M 131, včetně odstříknutých oken a pojezdu na způsob Kuber, ale z mosazi. Žádné podrobnější informace jsem ale v prodejně nezískal.

Chtěl bych, aby pojezd nezasahoval nad úroveň oken. Mám doma upravený pojezd z VT 135 PIKO, upravoval jsem jej cca před 30 lety, má stále dobré jízdní vlastnosti, ale vyplňuje prakticky celý vnitní prostor skříně.

A co ještě p. Vavrečka ? Znáte někdo jeho sortiment ?

Díky všm za odpovědi.

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2008 9:57 am
od Martin HO
Zdenek Valter píše:
Sandy píše:
sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:


O dost lepší je pojezd Vilinger z hlediska hlučnosti ovšem konstrukčně je to stejný problém .... :( :( :( :( :(


Mám tomu rozumět tak, že oba pojezdy maji shodně pevné hnací nápravy ?
A motor či jiné součásti zasahují do výše oken ?

PříspěvekNapsal: pon 07 led, 2008 10:44 am
od Zdenek Valter
Martin HO píše:
Zdenek Valter píše:
Sandy píše:
sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:


O dost lepší je pojezd Vilinger z hlediska hlučnosti ovšem konstrukčně je to stejný problém .... :( :( :( :( :(


Mám tomu rozumět tak, že oba pojezdy maji shodně pevné hnací nápravy ?
A motor či jiné součásti zasahují do výše oken ?


Ano :( :( :(

PříspěvekNapsal: pát 25 led, 2008 8:36 am
od Martin HO
Ad Sandy a Z. Valtr:

Obdržel jsem pojezd M 131 od p. Pletichy a upřesňuji :

Pojezd má hnané obě nápravy. Na jednu stranu motoru přímo šnekovým převodem, na druhou stranu kardanem ze setrvačníku motoru do výkyvné nápravy také šnekovým převodem . Prakticky nic nezasahuje do výše oken, defacto je možno udělat vnitřní vybavení ala M 152 Bramos.

Fotky pojezdu pro ilustraci jsem zveřejnil na svých stránkách v kapitole Šikovné nápady a pomůcky.

PříspěvekNapsal: pát 25 led, 2008 9:30 am
od Sandy
Martin HO píše:Ad Sandy a Z. Valtr:

Obdržel jsem pojezd M 131 od p. Pletichy a upřesňuji :

Pojezd má hnané obě nápravy. Na jednu stranu motoru přímo šnekovým převodem, na druhou stranu kardanem ze setrvačníku motoru do výkyvné nápravy také šnekovým převodem . Prakticky nic nezasahuje do výše oken, defacto je možno udělat vnitřní vybavení ala M 152 Bramos.

Fotku pojezdu zveřejním na svých stránkách.

Pak se omlouvám výrobci :oops: , ale ještě loni se mu do výkyvné nápravy u M131 a M152 nechtělo.
Proto mám v M152 od Bramosu zabudován pojezd Kuber.
Ten mám i v M131 z leptu.

PříspěvekNapsal: pát 25 led, 2008 11:16 am
od Zdenek Valter
Martin HO píše:Ad Sandy a Z. Valtr:

Obdržel jsem pojezd M 131 od p. Pletichy a upřesňuji :

Pojezd má hnané obě nápravy. Na jednu stranu motoru přímo šnekovým převodem, na druhou stranu kardanem ze setrvačníku motoru do výkyvné nápravy také šnekovým převodem . Prakticky nic nezasahuje do výše oken, defacto je možno udělat vnitřní vybavení ala M 152 Bramos.

Fotky pojezdu pro ilustraci jsem zveřejnil na svých stránkách v kapitole Šikovné nápady a pomůcky.


Tak to je dobrá zpráva. Jak je pojezd hlučný ?

PříspěvekNapsal: pát 25 led, 2008 1:14 pm
od Martin HO
Roco to není, ale není hlučný. Originál Brejlovec od CS Trainu je podstatně hlučnější.

Navíc až bude zabudovaný a promazaný věřím že to bude ještě lepší.

Převod představují pouze šnekové převody na každé nápravě: šnek Ms, šnekové kolo silon (umělá hmota).

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2008 7:06 pm
od StandaR
Martin HO píše:Roco to není, ale není hlučný.

Navíc až bude zabudovaný a promazaný věřím že to bude ještě lepší.

Převod představují pouze šnekové převody na každé nápravě: šnek Ms, šnekové kolo silon (umělá hmota).


Kolik ten pojezd prosímtě stál ??