Hotový pojezd pro M 131 HO

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Hotový pojezd pro M 131 HO

Příspěvekod Martin HO » ned 06 led, 2008 8:27 pm

Víte někdo, kdo u nás vyrábí hotový pojezd pro M 131 (HO) vhodný pro karoserii z rezinového odlitku ?

Díky za každou informaci (hodnocení z vlastní zkušenosti vítám) !
Martin HO
 

Příspěvekod sco_27 » ned 06 led, 2008 8:35 pm

No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod Sandy » ned 06 led, 2008 9:07 pm

sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 06 led, 2008 9:48 pm

Sandy píše:
sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:


O dost lepší je pojezd Vilinger z hlediska hlučnosti ovšem konstrukčně je to stejný problém .... :( :( :( :( :(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Hotový pojezd pro M 131 HO

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 06 led, 2008 9:50 pm

Martin HO píše:Víte někdo, kdo u nás vyrábí hotový pojezd pro M 131 (HO) vhodný pro karoserii z rezinového odlitku ?

Díky za každou informaci (hodnocení z vlastní zkušenosti vítám) !


Loni tu někdo psal o pojezdech VT98 ROCO možná by sem mohl poslat fotky.
Já jej chci dělat z VT 135 ale nemám vymyšleno jak to budu krátit. :( :( :( :(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 07 led, 2008 12:28 am

A co třeba M131 Kuber (z leptu) - nevypá špatně... viz Houmrovy stránky
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Martin HO » pon 07 led, 2008 6:42 am

Petr Zatrepalek píše:A co třeba M131 Kuber (z leptu) - nevypadá špatně... viz Houmrovy stránky


Ten se mi samozřejmě velmi líbil, ale je udělán pro skříň z leptu, tzn. že by se deska pojezdu musela zúžit a zkrátit cca o 2 síly stěny.

Ale viděl jsem před několika lety ve vitríně u vchodu prodejny U krále železnic kompletní stavebnici M 131, včetně odstříknutých oken a pojezdu na způsob Kuber, ale z mosazi. Žádné podrobnější informace jsem ale v prodejně nezískal.

Chtěl bych, aby pojezd nezasahoval nad úroveň oken. Mám doma upravený pojezd z VT 135 PIKO, upravoval jsem jej cca před 30 lety, má stále dobré jízdní vlastnosti, ale vyplňuje prakticky celý vnitní prostor skříně.

A co ještě p. Vavrečka ? Znáte někdo jeho sortiment ?

Díky všm za odpovědi.
Martin HO
 

Příspěvekod Martin HO » pon 07 led, 2008 9:57 am

Zdenek Valter píše:
Sandy píše:
sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:


O dost lepší je pojezd Vilinger z hlediska hlučnosti ovšem konstrukčně je to stejný problém .... :( :( :( :( :(


Mám tomu rozumět tak, že oba pojezdy maji shodně pevné hnací nápravy ?
A motor či jiné součásti zasahují do výše oken ?
Martin HO
 

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 07 led, 2008 10:44 am

Martin HO píše:
Zdenek Valter píše:
Sandy píše:
sco_27 píše:No robi je pal Plechita ale tieto pojazdy su mosadzne a dost hlucne.

To by nebylo to nejhorší.
Ale obě nápravy jsou pevné a provoz předpokládá naprosto perfektně položené koleje. :shock:


O dost lepší je pojezd Vilinger z hlediska hlučnosti ovšem konstrukčně je to stejný problém .... :( :( :( :( :(


Mám tomu rozumět tak, že oba pojezdy maji shodně pevné hnací nápravy ?
A motor či jiné součásti zasahují do výše oken ?


Ano :( :( :(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Martin HO » pát 25 led, 2008 8:36 am

Ad Sandy a Z. Valtr:

Obdržel jsem pojezd M 131 od p. Pletichy a upřesňuji :

Pojezd má hnané obě nápravy. Na jednu stranu motoru přímo šnekovým převodem, na druhou stranu kardanem ze setrvačníku motoru do výkyvné nápravy také šnekovým převodem . Prakticky nic nezasahuje do výše oken, defacto je možno udělat vnitřní vybavení ala M 152 Bramos.

Fotky pojezdu pro ilustraci jsem zveřejnil na svých stránkách v kapitole Šikovné nápady a pomůcky.
Martin HO
 

Příspěvekod Sandy » pát 25 led, 2008 9:30 am

Martin HO píše:Ad Sandy a Z. Valtr:

Obdržel jsem pojezd M 131 od p. Pletichy a upřesňuji :

Pojezd má hnané obě nápravy. Na jednu stranu motoru přímo šnekovým převodem, na druhou stranu kardanem ze setrvačníku motoru do výkyvné nápravy také šnekovým převodem . Prakticky nic nezasahuje do výše oken, defacto je možno udělat vnitřní vybavení ala M 152 Bramos.

Fotku pojezdu zveřejním na svých stránkách.

Pak se omlouvám výrobci :oops: , ale ještě loni se mu do výkyvné nápravy u M131 a M152 nechtělo.
Proto mám v M152 od Bramosu zabudován pojezd Kuber.
Ten mám i v M131 z leptu.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 25 led, 2008 11:16 am

Martin HO píše:Ad Sandy a Z. Valtr:

Obdržel jsem pojezd M 131 od p. Pletichy a upřesňuji :

Pojezd má hnané obě nápravy. Na jednu stranu motoru přímo šnekovým převodem, na druhou stranu kardanem ze setrvačníku motoru do výkyvné nápravy také šnekovým převodem . Prakticky nic nezasahuje do výše oken, defacto je možno udělat vnitřní vybavení ala M 152 Bramos.

Fotky pojezdu pro ilustraci jsem zveřejnil na svých stránkách v kapitole Šikovné nápady a pomůcky.


Tak to je dobrá zpráva. Jak je pojezd hlučný ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Martin HO » pát 25 led, 2008 1:14 pm

Roco to není, ale není hlučný. Originál Brejlovec od CS Trainu je podstatně hlučnější.

Navíc až bude zabudovaný a promazaný věřím že to bude ještě lepší.

Převod představují pouze šnekové převody na každé nápravě: šnek Ms, šnekové kolo silon (umělá hmota).
Naposledy upravil Martin HO dne čtv 31 led, 2008 4:55 pm, celkově upraveno 1
Martin HO
 

Příspěvekod StandaR » stř 30 led, 2008 7:06 pm

Martin HO píše:Roco to není, ale není hlučný.

Navíc až bude zabudovaný a promazaný věřím že to bude ještě lepší.

Převod představují pouze šnekové převody na každé nápravě: šnek Ms, šnekové kolo silon (umělá hmota).


Kolik ten pojezd prosímtě stál ??
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků