Stránka 1 z 1

Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: stř 23 črc, 2014 11:38 pm
od Aleson
Před lety jsem si dal docela dost práce s uvedením modelu Ragulina (staré Piko) do podoby blížící se skutečné předloze,
(od které bohužel existuje poměrně málo barevných snímků). Jak asi modeláři, kterým se tento model dostal do ruky
vědí, rozměrově i některými konstrukčními rozdíly se model od skutečnosti dost lišil. Proto mě velice potěšil nový model
této mohutné dieselové lokomotivy v barvách ČSD od Pika. Karoserie je velmi slušně vylisována, lak je také na velmi
dobré úrovni. Myslím si, že předloha měla tmavší střechu než model, ale tuto věc jsem zatím neřešil.Také není jisté,
jestli ochozy na čelech nad nárazníky byly opravdu stříbrné (na žádné z mně dostupných fotek to není vidět). Pokud by měl někdo o tom nějakou informaci, dejte prosím vědět. Na dobových fotografiích jsou ale dobře patrná madla na ochozech
v místech nad reflektory. Tady jsem přistoupil k první úpravě modelu. Vyvrtal jsem do ochozů otvory a madla z tenkého měděného drátku jsem doplnil a natřel tmavěčervenou barvou. Pak jsem vyměnil nárazníky za odélníkové s bílými okraji, což model hezky oživilo.
Výborně je vyřešen způsob rozebírání lokomotivy 2ma šroubky na spodku rámu - místo nepříjemných západek, které dnes používají snad téměř všichni výrobci včetně Pika. Při práci na modelu a opakovaném rozebírání a skládání lokomotivy
(bez šroubování šroubků) je to ideální řešení.
Nyní k podvozku lokomotivy. Celý rám je kovový, na některých místech je pod barvou vidět drobné nerovnosti, ale to se
asi dá modelu této kategorie odpustit. Co mě ale dost nemile překvapilo, že výrobce zvolil řešení otočných podvozků
včetně čelníků ! S takovým provedením jsem se naposledy setkal u starých modelů podvozkových lokomotiv Zeuke TT
Bahnen z NDR :-). Odstranil jsem tedy uchycení čelníků k podvozkům, na jednom čelníku jsem zaslepil otvor pro spřáhlo
a ve druhém jsem naopak vypiloval široký otvor, jaký má v čelnících na lokomotivách např.Roco. Čelníky jsem dobarvil a
nalepil na spodní hranu rámu. Pak jsem ještě udělal několik drobných úprav ( nabarvil jsem plast pod okny strojovny na
černo, dolepil jsem kovové znaky výrobního závodu ze Sergeje Roco, do prohlubní pod tištěným spojem uvnitř lokomotivy
jsem přidal závaží ....).
Jako poslední věc jsem rozebral podvozky abych zjistil, proč výrobce neudělal pohon všech 6ti náprav. Ozubené převody
působí dost subtilně, doplnění jednoho ozubeného kolečka na prostřední nápravu by z ekonomického hlediska asi nebyl
problém. Bohužel ozubené kolo, které by mohlo pohánět prostřední nápravu podvozku, je o maličko výš, než ozubená kola
1.a 3. nápravy. Takže ani vlastní úpravou podvozku zřejmě nebude možné pohon prostřední nápravy doplnit. Motor
lokomotivy je levný typ, který nemá vyměnitelné uhlíky, pouze plechové kartáčky. Takže při vozbě těžkých nákladních
vlaků nedávám lokomotivě moc dlouhou životnost.
Jízdní vlastnosti jsem zatím vyzkoušel jen krátce. Lokomotiva se celkem plynule rozjíždí, zpřevodování je zbytečně
"do rychla". Chod je poměrně tichý.
Model je oproti starému Ragulinu od Pika velkým skokem kupředu a po drobném "faceliftu" si rozhodně nebude dělat
ve vitrínce nebo na kolejišti ostudu.

Modelařině zdar. :)
Aleson
T679_2001_nove_Piko_4u.jpg


T679_2001_nove_Piko_3u.jpg


T679_2001_nove_Piko_2u.jpg

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: čtv 24 črc, 2014 5:33 am
od mnitka
Dobrý počin.
Koukal jsem na obrázky RAGULINA a nebylo i jasné jak to výrobce se šachtou na spřáhlo myslí. Hmmm, teď mám jasno. NOHABKU BTTB si vzpomínám z dětství. Je škoda, že PIKO nazvolilo koncept nacvakávacího pluhu na karoserii ve variantě s otvorem na kinematiku a bez tohoto otvoru .

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: sob 26 črc, 2014 5:32 am
od eduardo
Veru parádny facelift, Ragulina mám už týždeň doma tiež a mám v pláne podobné úpravy. Chcem sa spýtať kde si zohnal tie taniere narážačov a či si robil aj úpravu ich osadenia, jamám v pláne obrúsiť do správneho tvaru tie pôvodné okrúhle myslím že aj rozmerovo by to sadlo.

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: sob 26 črc, 2014 9:05 pm
od Aleson
Ahoj Eduardo.
S nárazníky je to trochu problém. Mám takovou kouzelnou krabičku, ve které jsou různé doplňky k modelům (hadice,
háky, madla, světlovody... a taky nárazníky). Zalovil jsem v krabičce a vybral ty nejvhodnější :-). Ale mám takové tušení,
že jsou to nárazníky od pana Banka ( prodává nárazníky i s natištěným bílým orámováním). To orámování ale bohužel není
nic moc,takže jsem ho ředidlem setřel a namaloval znovu. Nárazníky jsem upnul za koneček do modelářské vrtačky a obrousil opatrně jejich tenký konec těsně u sklíčidla tak, aby pasoval do otvoru v lokomotivě. Pak jsem nárazník těsně u sklíčidla " upíchl".Na mašině jsem myslím nedělal nic.
Aleson

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: úte 12 srp, 2014 8:46 am
od eduardo
Ahoj Aleson, ešte by ma zaujímalo ako si vyrobil ten sovietsky symbol do bočného okienka kosák /srp/ s kladivom. Použil si nejaký dekál alebo si si to nakreslil a vyrezal sám?

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: ned 29 bře, 2015 8:08 pm
od A2C
Popravde musím to oživiť nakoľko ja i môj Ragulin by sme mali radi ten kosák a kladivo :)
ďakujem za inšpiráciu s týmto modelom, tie pluhy mi dosť vadili tak som kopíroval :lol:
Obrázek
http://a2c.rajce.idnes.cz/Piko_59750_Ragulin_T679.2001

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: sob 28 kvě, 2016 9:57 pm
od A2C
Od pani Bankovej som získal oválne bielo lemované nárazníky tak som ich po miernej úprave (zabrúsenie pre vsunutie do karosérie a obmalovanie bieleho lemovania)
Popravde musím trocha prehovoriť do duše pani Bankovej, aj keď majú krásne produkty, napríklad tieto biele nárazníky by mohli otampónovať aj viac razy. Bolo to také ako keby to bielu farbu videlo z TV.
Vadila mi aj príliš bledá strecha tak som sa zahral na Petra Zatrepálka či Houmra, a vzal som rozriedenú čierno hnedú farbu v riedidle, naniesol som trocha tejto farebnej tekutiny na strechu a potom vatičkou do uší naznačoval stekanie zo strechy.
Výsledok mi môžete skritizovať :)
Obrázek
Obrázek

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: sob 23 pro, 2017 11:36 am
od ahx
Omlouvám se předem že vytahuji na světlo stareé vlákno, ale myslím, že to sem asi patří. Mam už nějaký pátek přestříkanou BR130 do barev T679.2, a jak už bylo napsáno, barevných fotek originálu je málo. Nevíte někdo jakou barvu má ten tenký světlý proužek kolem boků nad černým rámem? Vepředu se mi z těch fotek zdá, že je stříbrný, ale na bocích si nejsem jist, je to bílá nebo stříbrná nebo světle šedá? Děkuji za info.

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: ned 24 pro, 2017 9:55 pm
od Svratka
ahx:

Ve skutečnosti ten "proužek" byla okrasná lišta, která nepřerušeně (!) obepínala celý stroj. Model má přerušení v rozích skříně. Materiál pravděpodobně pochromovaná ocel, možná hliník, ale není vyloučena nerez ocel (?).

Re: Malá recenze a úpravy T679.2001 (nové PIKO)

PříspěvekNapsal: stř 12 úno, 2020 9:22 pm
od A2C
Páni, vraciam sa k tomuto modelu po dlhšom čase.
Do lokomotívy som dal nový Zimo Plux22 dekodér, ale reflektory sú prepojené s hlavnými svetlami. Skúšal to už niekto oddeliť?
Aké s tým máte skúsenosti?
Edit: vyriešené :) Elegantne a jednoducho. Funguje to perfektne
86350620_890506591378150_7075491954783420416_n.jpg

86806994_210269840145380_915659290608402432_n.jpg
86396962_128478461808090_5142992340733919232_n.jpg