Stránka 5 z 10

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 6:36 am
od Charlie
Musím říct, že se mi provedení modelu nelíbí. Alespoň tedy ty fotografie mne nepřesvědčily. Ty odlitky vypadají děsně. A cena taky. Papouška chci, ale do tohohle nejdu.

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 7:34 am
od alexander
Moja reč!
Recenzie, aj tu vo fóre, sú nepresvedčivé a cena je - slušne povedané - premrštená...

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 8:25 am
od Petr Zatrepalek
Pánové, podle p. Máši lze zakázkově objednat i hotový model - bez DCC, ten jak mi v březnu říkal má být za 10000. Jestli se situace změnila, nevím...

Mě se ta "koncová" 7200 cena zas tak nepřiměřená nezdá - berte to takto, kdyby to byla "jen" kastle, její mástr (předloha) je cenově minimálně na 20000 kč. Tu cenu je "nutno" rozpustit do odlitků, ty samozřejmě taky něco stojí (guma, resin, práce). Další cena je za pojezd - motor, převody. Pak za montáž práci - jen ty hlavní odlitky vybrousit, navrtat tu dírku zkrz kotel, sesadit a sešroubovat, navíc uhlídat geometrii podvozku - to není žádná sranda. Berto to tak, že od Máši dostáváte POLOstavebnici - tedy částečně sestavenou a funkční - viz Michalovy fotky, navíc s novými plnohodnotnými běhouny - a ty stojí několik set korun jako ND od Roca!

Je samozřejmě škoda, že p. Máša dostatečně neuhlídal dotažení povrchu a detailů toho másteru, ale i tak je jeho model super základ pro pěknýho papoucha - a znovu opakuju, za velmi přiměřenou cenu! Kdo se podívá po netu, po burzách či obchodech, uvidí, že hotová pára čsd této velikosti se pohybuje od 12-30000 a to se přitom nejedná o špičkový modely jako Štokr od Elkomu! I zakázkově upravená pára čsd 365.4 od Roca se prodává min. za 6500 - a to je "velkoseriový" model jen mírně upravený!

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 8:31 am
od Petr Zatrepalek
Mně se samozzřejmě Papouch líbí tak, že na původním Mášově modelu nezůstane moc původního - de facto udělám 80% modelu znovu, vybavím ho detaily a pro svou potřebu asi i odleju (verze 477 s velkými vanami), ale z etických důvodů jej samozřejmě volně prodávat nebudu.

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 8:51 am
od alf
Dotaz-odpověď k nátěru.Ano,řada 477.0 jezdila i v černém nátěru jako ostatní parní lokomotivy.

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 8:53 am
od Michal Dalecký
Petr Zatrepalek píše:Pánové, podle p. Máši lze zakázkově objednat i hotový model - bez DCC, ten jak mi v březnu říkal má být za 10000. Jestli se situace změnila, nevím...

Mě se ta "koncová" 7200 cena zas tak nepřiměřená nezdá - berte to takto, kdyby to byla "jen" kastle, její mástr (předloha) je cenově minimálně na 20000 kč. Tu cenu je "nutno" rozpustit do odlitků, ty samozřejmě taky něco stojí (guma, resin, práce). Další cena je za pojezd - motor, převody. Pak za montáž práci - jen ty hlavní odlitky vybrousit, navrtat tu dírku zkrz kotel, sesadit a sešroubovat, navíc uhlídat geometrii podvozku - to není žádná sranda. Berto to tak, že od Máši dostáváte POLOstavebnici - tedy částečně sestavenou a funkční - viz Michalovy fotky, navíc s novými plnohodnotnými běhouny - a ty stojí několik set korun jako ND od Roca!

Je samozřejmě škoda, že p. Máša dostatečně neuhlídal dotažení povrchu a detailů toho másteru, ale i tak je jeho model super základ pro pěknýho papoucha - a znovu opakuju, za velmi přiměřenou cenu! Kdo se podívá po netu, po burzách či obchodech, uvidí, že hotová pára čsd této velikosti se pohybuje od 12-30000 a to se přitom nejedná o špičkový modely jako Štokr od Elkomu! I zakázkově upravená pára čsd 365.4 od Roca se prodává min. za 6500 - a to je "velkoseriový" model jen mírně upravený!
Mluvíš mi z duše a 100% potvrzuji.

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 10:59 am
od Charlie
Je to jak píše Petr Zatřepálek, 80% mašiny znovu, nejsem si ale jist, že se vyplatí dát za těch 20% 7200,- i když je to s běhounama od Roca?!

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 12:24 pm
od vvitty
jenom motor, prevody, kola vyjdou na tri tisice... 7200 mi za to neprijde extremni rana. ale je to vec nazoru...

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 1:51 pm
od Petr Zatrepalek
No jde o to, jak moc pro tebe ten model znamená a jak ho chceš mít dokonalý - já tuhle mašinu musím mít ve stejnéí kvalitě jako je 375 Hrboun ROCO - jinak mi to bude vadit. Takže mám laťku extrémně hodně vysoko, a podle toho co v nabídkách mašin malovýrobců u nás vidím, si ji raděj udělám sám - když ji zkazím, budu naštvanej jen sám na sebe! Měl jsem možnost mít zakázkového papoucha dělaného z kovu (lept plus mosaz plus cínové odlitky, hotový, DCC za 29.000) - ale taky mě to neuspokojilo - mašina měla "lámaný" oblouky na kotli díky stáčení plechu do tvaru kotle, a detaily taky chyběly. Takže jsem uvítal odlitek od Máši.

Na mášově polostavebnici jsou nejhorší ty běhouny - odpadá při koupi od Michala - škrábance na kastli a to blbý rámování oken. Jinak je to fakt nej odlitek co sem zatím u nás viděl (krom "přeodlitých" čs trainů, piko mašin či různých mašin z leptů). Další negativ uz jen v nutnosti si model udělat sám - a to je zas výzva pro každého modeláře :D

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 3:36 pm
od Zdenek Valter
Petr Zatrepalek píše:No jde o to, jak moc pro tebe ten model znamená a jak ho chceš mít dokonalý - já tuhle mašinu musím mít ve stejnéí kvalitě jako je 375 Hrboun ROCO - jinak mi to bude vadit. Takže mám laťku extrémně hodně vysoko, a podle toho co v nabídkách mašin malovýrobců u nás vidím, si ji raděj udělám sám - když ji zkazím, budu naštvanej jen sám na sebe! Měl jsem možnost mít zakázkového papoucha dělaného z kovu (lept plus mosaz plus cínové odlitky, hotový, DCC za 29.000) - ale taky mě to neuspokojilo - mašina měla "lámaný" oblouky na kotli díky stáčení plechu do tvaru kotle, a detaily taky chyběly. Takže jsem uvítal odlitek od Máši.

Na mášově polostavebnici jsou nejhorší ty běhouny - odpadá při koupi od Michala - škrábance na kastli a to blbý rámování oken. Jinak je to fakt nej odlitek co sem zatím u nás viděl (krom "přeodlitých" čs trainů, piko mašin či různých mašin z leptů). Další negativ uz jen v nutnosti si model udělat sám - a to je zas výzva pro každého modeláře :D


No pokud to chceš srovnávat s hrbounem tak to bych viděl především na kovový model.
Kola by však byla přibližně v ceně této stavebnice ;-) [RP 25 FS]

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 8:57 pm
od Petr Zatrepalek
Omyl, srovnávat nechci! Jen chci mít mašinu osazenu detaily na stejné úrovni jako má ten hrboun. Ten pojezd je ale otázka - zkusím upravit Mášovu verzi, když se nepovede, bude udělán nový!

PříspěvekNapsal: čtv 30 dub, 2009 9:43 pm
od TTmili
Tak jak to tak čtu tak mě napadá že pokud se ti nepovede úprava papoucha od Máši tak si ho vlastně uděláš úplně novýho. Na co teda v tom případě utrácet těch 7 tisíc když stejně asi nebudou využitý. Já osobně mám taky papouchy rád (ostatně jako cokoli jinýho co kdy bylo v Jihlavě) a to hlavně 477.043 už jen proto že ten kompresor je vlastně dědy. Ale stejně tak mám rád ušatou 464.102 a rosničku 464.202 protože to je stejnej případ minimálně s tím kompresorem, na rosničce vlastně polovina armatur :lol: .

PříspěvekNapsal: pát 01 kvě, 2009 9:24 am
od Petr Zatrepalek
Proč jsem těch 7000 utratil? Inu proto, že ten model je v základu opravdu pěkný = to znamená když bude nutné, mám tvarový mástr ze kterého mohu u svého modelu vycházet, minimálně týden práce díky jeho správným tvarům ušetřený, a místo toho dělat jiné věci co mi vydělají víc než ty investované peníze. A v tomto kontextu je těch 7000 zanedbatelných!

PříspěvekNapsal: pát 01 kvě, 2009 1:49 pm
od Zdenek Valter
Petr Zatrepalek píše:Omyl, srovnávat nechci! Jen chci mít mašinu osazenu detaily na stejné úrovni jako má ten hrboun. Ten pojezd je ale otázka - zkusím upravit Mášovu verzi, když se nepovede, bude udělán nový!


Neviděl jsem sice rám, ani ozubená kola ale podle fotek stavebnice u Michala to vidím dost bledě.
Kovový rám vidím jako vhodný základ.
Pošli někam fotku ať je vidět zda to půjde udělat !

PříspěvekNapsal: pát 01 kvě, 2009 2:48 pm
od Petr Zatrepalek
Až budu mít čas na rozborku a nafocení, určitě fotky ukážu :D