Stránka 8 z 10

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: pát 31 kvě, 2019 5:12 am
od blekk1
Ahoj, ako to jazdi v zakrutach? Ja som prave zacal skladat rozvody. Ale upravujem si to po svojom. Nosic kulisy bude demontovatelny a pojazd lahsie servisovatelny. Na rovine masina nema problem. Skusal som protichodne obluky. Tam bol trochu problem, ale nic neriesitelne. Inak parada si prvy, kto prezentuje model skoro dokonceny model.

Aku si pouzil modru? Mix alebo konkretnu farbu?

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: pát 31 kvě, 2019 2:32 pm
od dudlifuk
blekk1 píše:Ahoj, ako to jazdi v zakrutach? Ja som prave zacal skladat rozvody. Ale upravujem si to po svojom. Nosic kulisy bude demontovatelny a pojazd lahsie servisovatelny. Na rovine masina nema problem. Skusal som protichodne obluky. Tam bol trochu problem, ale nic neriesitelne. Inak parada si prvy, kto prezentuje model skoro dokonceny model.

Aku si pouzil modru? Mix alebo konkretnu farbu?

ahoj !
- so zakrutami som mal problem hned v uvode, ked som testoval pojazd z volne nasadenym kotlom, problem bol uz na R310. zdala sa mi prilis mala horizontalna vola na hlavnych dvojkoliach, mozno som prilis napruzil zberacie kontakty, tiez je dolezite prilis silno nenitovat capy rozvodov nech maju dostatocnu volu.
je bezpodmienecne nutne dovazit celu lokomotivu. staviam ju mimo mojho kolajiska takze testujem iba na okruhu, zatial je to ok aj na 310mm.
- ja som rozvody staval presne podla navodu akurat vsetky capy som si vyrabal po svojom, aj stvorhranne, takze cela lokomotiva pozostava z dvoch dielov, pojazd s rozvodmi a kotol s budkou. tieto dva celky drzia dva sroby M2. je to dostatocne tuhe a lahko oddelitelne
- dufam ze ho coskoro dokoncim v prezentovatelnej podobe
- farbu som si zmiesal z humbrol matt89 a matt25 od oka
chcem este podakovat autorovi za krasny model, perfektne reprodukovatelny, a dufam ze coskoro pribudnu dalsie modely kedze pojazd je fakticky hotovy a vhodny aj pre dalsie parne lokomotivy

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2019 9:25 pm
od MartinP
dudlifuk píše:stavba je bezproblemova diely su presne a dokonale. porovnavat so stokrom sa neda lebo pri 477 stavas aj pojazd s rozvodmi a to je len pre fajnsmekrov. vela veci je nutne dopredu dobre premysliet, navod je velmi skromny. bezpodmienecne sa musi cela loko dovazit, ja som odvrtal kotol a vlozil oloveny valec po celej dlzke. Jazda je vynikajuca https://m.youtube.com/watch?v=SJCWlOTCg8g


Jak je to s tažnou silou ? Jak je řešený pojezd ? Všechny nápravy jsou hnané ?

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2019 9:45 pm
od dudlifuk
MartinP píše:
Jak je to s tažnou silou ?
tazna sila je stadardna, 4,5,6 vagonov v pohode, taham s nou styri patraky
MartinP píše: Jak je řešený pojezd ?
zopar fotiek zo stavby: https://dudlifuk.rajce.idnes.cz/477.013
MartinP píše:Všechny nápravy jsou hnané ?
hnane prevodmi su tri napravy, stvrta spojnicou rozvodov

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2019 12:34 pm
od Žojo
No naparádu, len prosím Ťa prezraď ako si nitoval (event.ako si spájal) rozvody. Staviam Mikàdo a stojím pred týmto problémom. Za akúkoľvek radu, či už tebe, alebo ostatným pánom modelárom vopred ďakujem.

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: pon 15 črc, 2019 3:50 pm
od dudlifuk
pouzil som dodanu mosadznu trubicku 0,6mm. Vyrobil som si z maleho klinceka v tvare konusu hrot ktory som upevnil v rucnej modelarskej vrtacke, a pomalymi kruzivymi pohybmi som vyrobil nit, ten som ziletkovou pilkou skratil na pozadovanu dlzku, prestrcil cez casti rozvodu a znovu oproti vhodnej podlozke roztlacil koniec trubicky. Je to taka hodinarska praca. dufam ze to je zrozumitelne

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2019 6:06 am
od Žojo
Zrozumiteľné OK, akurát špekulujem, kde zoženiem trubičku, na HO a podľa otvorov v rozvode cca 0,8 mm. No aj napriek tomu sa už teším na tú hodinársku prácičku. Nech sa darí.

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2019 6:43 am
od dudlifuk
skus tento e-shop dobry vyber, rychla odozva, serioznost

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2019 7:35 am
od Žojo
Ďakujem, medzitým som pozeral aj Elsikor Žilina, prídem domov, premeriam a objednám.

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2019 8:33 pm
od marian1311
Nejako sa to tu odmlcalo. Pridavam jednu dokumentacnu z mojho stola.
Kolegovia , prosim viete mi poradit, kde zohnat popisy na 477 druhej serie ?

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2019 9:00 pm
od dudlifuk
marian1311 píše:Nejako sa to tu odmlcalo. Pridavam jednu dokumentacnu z mojho stola.
Kolegovia , prosim viete mi poradit, kde zohnat popisy na 477 druhej serie ?

Marian mas na mysli hotove obtisky alebo len predlohu ?

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: sob 10 srp, 2019 12:34 pm
od marian1311
dudlifuk píše:
marian1311 píše:Nejako sa to tu odmlcalo. Pridavam jednu dokumentacnu z mojho stola.
Kolegovia , prosim viete mi poradit, kde zohnat popisy na 477 druhej serie ?

Marian mas na mysli hotove obtisky alebo len predlohu ?


idealne by bolo hotove obtisky

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: sob 10 srp, 2019 1:59 pm
od dudlifuk
marian1311 píše:
idealne by bolo hotove obtisky

ja som si na svoju tlacil sam, ak mas nejake podklady, to by bolo idealne, tak ti ich spravim. ja som chcel som na svoju povodne nejake dobove ale nezohnal som podklady tak som si spravil sucasne. napis mi pripadne sukr. spravu a dohodneme to. som z tt tak to bude myslim jednoduche, raz sme sa stretli v bernolakove

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2019 8:16 pm
od marian1311
Ahojte,

tak som opat trochu pokrocil a pomaly sa blizi proces povrchovej upravy. Neporadite mi prosim aky odtien modrej pouzit ? Ujo gugel ma nema rad, googlim a skosi nic,
alebo to neviem.
dakujem

Re: 477 Papoušek

PříspěvekNapsal: čtv 05 zář, 2019 6:42 am
od milan ferdián
Bohužel zdroje neuvádějí typový odstín. Jen tento popis.
"...Pro svůj světlemodrý kabát kombinovaný v duchu národních barev s bílými pruhy a červeným pojezdem dostaly
přezdívku "Papoušek"......Celkový majestátní dojem lokomotivy podtrhoval nátěr v barvách trikolóry. Kotel, budka a vodojem s uhlákem byly světlé modré s bílým pásem podél plošiny, pod budkou a pod zadním vodojemem. Kola a rozvod byly červené, spodní část kotle pod plošinou, rám a nosiče nárazníků byly šedé, dýmnice včetně parovodů k válcům černá."
Zdroj "Železničář 20 / 1982/Ing.Bohumil Skála / Vznik lokomotivy řady 477.0 / str 312,313 /

"....Základní barva byla jasně modrá. V té barvě byl kotel a horní nástavba, budka a tendr. Boční lišta ochozu a předních schůdků byla bílá. Bílá linka byla i na spodku budky a tendru. Dýmnice a její dveře včetně světlometu byly leskle černé. Fréma, podvozky, přední a zadní čelo parního stroje, přední čelník a všechny armatury a potrubí pod ochozem byly šedé. Hvězdice kol, vnější trubky nárazníků a jejich patky byly červené. Vylehčení tyčí bylo ponecháno kovově čisté. Tabulky řady byly červeně podbarvené. Později dosazené usměrňovací plechy byly modré."
Zdroj "Trojčité lokomotivy ČSD III / Miloš Kratochvíl / str. 2,3 /

Milan