Stránka 1 z 1

Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: pon 14 dub, 2014 7:42 pm
od lubomírz
Zdar chlapy, potřeboval bych poradit, kde sehnat nové dvojkolí na pojezdy ze startek TT, včetně ozubeného kola.
Díky všem.

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: úte 15 dub, 2014 5:05 am
od peter_vy
Aj by sme poradili, ale nejako nám chýbajú základné informácie - hodila by sa fotka alebo označenie alebo aspoň popis stroja, do ktorého súčiastku treba.
Vo všeobecnosti: niektoré obchody držia alebo aj vedia objednať niektoré náhradné diely, takisto sa dá niečo zohnať na aukčných portáloch (aukro, ebay) alebo na burze.
Snáď najväčší sortiment TT náhradných dielov je k dispozícii tu: http://www.mbs-sebnitz.de/produktkatalo ... atzteile=1.
Servisné listy pre zistenie produktového čísla náhradného dielu sú k dispozícii napr. tu: http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/tech.asp.

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: úte 15 dub, 2014 4:41 pm
od lubomírz
Je to klasická verze pojezdu do motoráčků produkce BTTB, ten dvounápravový. Prodával se v sadě s přívěsným vozem.

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: úte 15 dub, 2014 8:10 pm
od Patrik Novák
je to s prodlouženou hřídelí , no jestli to jde sehnat v sebnici nevím , ve výprodeji jsem je tam neviděl ,
spíš si nějakou startovačku sehnat a rozkuchat , nebo zkusit (pokud máš hřídele) dát nový ozubený kola ,
nebo si hříddelky nechat udělat

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: stř 16 dub, 2014 7:15 am
od Donatelli
Koukám, že to máš z ruky. Ale stačí zajet ( nebo si říct někomu blíž bydlícímu ) do Sebnice k Tilligovi. 90% dílů BTTB mají stále na skladě. Nemají pouze díly co se používali od Gűtzolda ( povětšinou na lokomotivy elektrické trakce ) a pak pár dílů, co už se vyprodali. Nespoléhej na výprodej, tam tyto věci mají nahodile. Normálně zajdeš do prodejny, řekneš co chceš oni na Tebe vybalí takový děsně tlustý šanon, v něm vybereš co chceš a za chvilku ho máš ....

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: stř 16 dub, 2014 9:42 am
od peter_vy

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: sob 19 dub, 2014 2:26 pm
od Hříbek
lubomírz píše:Je to klasická verze pojezdu do motoráčků produkce BTTB, ten dvounápravový. Prodával se v sadě s přívěsným vozem.


PMT dělá celý pojezd - je to určitě o dost kvalitnější, než se drbat se sháněním dvojkolí a jeho výměnou a pak zjistit, že to stejně jezdí blbě a navíc je to hlučný.
Pokud to ovšem nechceš pro děcka na hraní, pak může odrazovat cena těch PMT pojezdů.
Jinak ale obecně platí, že BTTB mašinky měly dost mizernou kvalitu, co se týká jízdních vlastností. Samozřejmě šťouralové namítnou, kolik mají doma starých modelů BTTB se špičkovými jízdními vlastnostmi, ale to je jen závan nostalgie.
Některé kusy byly třeba povedenější, ale celkově to byla mizérie. Jsou to moje vlastní zkušenosti - modelařím nějakých 30 roků, takže jsem těch modelů od BTTB měl asi milión a ty s alespoň průměrnýma jízdníma vlastnostma by se daly spočítat na prstech jedné ruky :wink:

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: sob 03 kvě, 2014 3:09 pm
od Tomáš
Hříbek píše:Jsou to moje vlastní zkušenosti - modelařím nějakých 30 roků, takže jsem těch modelů od BTTB měl asi milión a ty s alespoň průměrnýma jízdníma vlastnostma by se daly spočítat na prstech jedné ruky :wink:


To by bylo celkem zajímavé a někde to zveřejnit. Prostě popsat jednotlivé mašiny a jejich mouchy či jejich klady.
Třeba V200 trpí na to či ono.. pojezd je totožný s tímhle, díly se dají použít z tohohle... atp.

Re: Dvojkolí ze startky TT

PříspěvekNapsal: pon 05 kvě, 2014 7:03 pm
od Hříbek
No tak třeba Nohabka má stejnou koncepci pojezdu jako Ragulin, pojezd Bobiny je stejný jako německá 211 (nebo jak se to jmenovalo) a podobně, ale vpodstatě je škoda času zabývat se těmito "modely", protože měly jen mínusy, klady žádný.
Počínaje motorem, přes nekvalitní ozubená kolečka až po absenci jakýchkoliv ložisek (uložení v měkkém plastu s óóóóóbrovskou vůlí atd.
Vlastně jeden klad jsem zaznamenal a přišel s nástupem nových technologií.
Před pár lety jsem si dva starší Hektory trošku vytunil.
Dal jsem jim kvalitní nešmajdavá dvojkolí a motor od Mashimy se setrvačníkem.
Pak přišla na řadu digitalizace a světe div se, zvukový dekodér není potřeba, protože oba dva Hektory vydávají díky pulzní regulaci (kmitočty se vůlema přenáší až do pojezdu) při jízdě krásné zvuky velice podobné spalovacímu motoru, jen, pravda, nehoukají. :P Ale pochybuju, že soudruzi v NDR mysleli tak dopředu a mašinky takto "zkonstruovali" záměrně.
Ale abych jen nehanil. Jízdní vlastnosti se i u těchto modelů díky digitalizaci zlepšily, ale záleží opravdu na typu mašiny. Třeba Bobina vrčí strašně moc a Nohabka jakbysmet. Takže moje zkušenost je taková, že já do těchto starých modelů už neinvestuju a ty, co mám, už jenom shlíží na své mladší a mnohem kvalitnější kolegyně za sklem vitríny.
No ale jak říkám, je na každém, co od toho čeká a kolik je ochoten dát času, nebo peněz buď do oprav starých modelů, nebo koupě nových.
I když i o těch nových a o dost dražších modelech se tady taky vedou dost vášnivé debaty. :wink: