423.0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod marwin » pon 17 pro, 2007 10:42 am

tak mi konecne prisla BR81 od fleischmana. Krasna masinka s dobrymi jizdnimi vlastnostmi. Je o neco vic hlasitejsi, ale neni to zadny rozzureny vysavac :D :D, takze jsem uplne spokojen. Jizdni vlastnosti, v porovnani s BR86 od stejneho vyrobce, jsou mnohem lepsi, mozna je to jinou koncepci pojezdu.
po predbeznem zkoumani jsem zjistil, ze by nemel byt problem odlitek na ten pojezd napasovat.
Velikost kolecek je v modelu 12,59 (423.0 ma 1150mm v H0=13.22), coz je o 0.6mm mene nez by melo byt.
zde jsou fotky pojezdu:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
a fotky odlitku od Cize
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod juroH0 » sob 19 dub, 2008 11:17 am

Nepatri to sem ale nebudem zakladatz nowe tema. Takze nemate niekto typak loko rady 331.0 CSD? alebo aspon udaj aka je vzdialenost hnacich osi navzajom. Vyraba sa jej odliatok?

http://vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=142

dieks
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod xxvojtikxx » sob 19 dub, 2008 2:27 pm

to prostě jen napasujete podvozek a běhouny nic?
xxvojtikxx
 
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 07 úno, 2008 10:32 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jarda H. » ned 20 dub, 2008 4:38 pm

juroH0 píše:Nepatri to sem ale nebudem zakladatz nowe tema. Takze nemate niekto typak loko rady 331.0 CSD? alebo aspon udaj aka je vzdialenost hnacich osi navzajom. Vyraba sa jej odliatok?

http://vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=142

dieks


Fotky na internetu najdeš (ať už jako 331.0 nebo původní řada Máv 375), kvůli rozměrům si budeš muset sehnat knížku Encyklopedie železnic - Parní lokomotivy 2, na Slovensku nabízí třeba tady :

http://www.martinus.sk/?uItem=29345

(Parní lokomotivy (2) jsou druhou publikací v řadě Encyklopedie železnice. Tento svazek obsahuje popisy řad 331.0 až 433.0 Československých státních drah. Mezi těmito řadami výrazně ubývá lokomotiv zděděných po drahách rakousko-uherské monarchie a zároveň se stále více objevují lokomotivy vlastní české konstrukce.
Stejně jako v první části jsou i zde lokomotivy uspořádány za sebou podle řad, kde každý popis obsahuje údaje o jejím vzniku, vývoji a provozu u ČSD, a dále pak fotografie a rozměrový náčrtek.)


Jako zajímavost jsem se k těmto lokomotivám dočetl, že se k nám dostaly z Maďarska (přerozdělení po 1.světové válce) a byly v provozu pouze na Slovensku, v Čechách nejezdily !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod juroH0 » ned 20 dub, 2008 5:20 pm

dikes za odkaz vsetky tie knihy su super zisli by sa lenze kupit vsetky tak to je dost razantny zasah do penazenky... :?
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Jarda H. » ned 20 dub, 2008 5:53 pm

juroH0 píše:dikes za odkaz vsetky tie knihy su super zisli by sa lenze kupit vsetky tak to je dost razantny zasah do penazenky... :?


Já vím, ale třeba ji někdo tady z diskutujících na fóru má doma a pomůže ti ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod alf » ned 20 dub, 2008 9:14 pm

Nejlépe si sehnat starou dobrou knihu Atlas lokomotiv - náčrtky parních lokomotiv a tendrů od.J.Beka.jelikož ji mám tak píšu rozměry.Délka lok.10390cm,výška 4000cm,osa kotle 2500cm,rozvor běhounů 7650cm,a teď rozměry od předku lok.Od nárazníku-osa předního běhounu 1495cm,rozvor mezi první osou(S1) a předním běhounem 2495cm,rozvor mezi spřaženými osami S1 a S2 1425cm,mezi druhou spřaženou S2 a hnací H 1400cm,mezi hnací H a zadním běhounem 2330cm,a mezi osou zadního běhounu a nárazníkem 1785cm. :wink:
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod alf » ned 20 dub, 2008 9:21 pm

Jinak po druhé sv.válce v Čechách jezdily lok.320.2 ex.maďarské 376,velmi podobné 331.0 takže bych ani jejich provoz nevylučoval,ale pravda víceméně díky válečným osudům,jinak jsou to lokomotivy typicky maďarské a slovenské..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod juroH0 » pon 21 dub, 2008 1:25 pm

dik za rozmery toto som potreboval...mozes mi ofotit typak rad by som to vysochal a este mam prosbu na inych-ak mate nejake typaky "texty" alebo hocico o tychto rusnoch prosim poslite mi to na maila...diky moc.V jednej knihe(katalog hist. zeleznicnych vozidiel na uzemi slovenska) som sa docital ze: Roku 1907preukazali madarski konstrukteri jasdnu prevahu v pokrokovosti konstrukcii svojich parnych rusnov nad rakuskymi kolegami. Vtedy vznikli stroje radu TV, neskor 375 M, lahke tendrove rusne usporiadania 1´C´1 s hmotnostou len 11ton na os. Patrili k najosvedcenejsim rusnom na vedlajsich tratiach MAV. V prevadzke mali vynikajuce vlastnosti, pritom boli jednoduche. Vyrabali sa v rokoch 1907-1959 v lokomotivke a zeleznicnych dielnach MAv v Budapesti (Sever, istvateleg) vo velkych seriach v celkovom pocte 596kusov (rusen 375.1032 MAV sa stal roku 1959 poslednym v Madarsku vyrobenym parnym rusnom vobec) Dodavane boli i pre CFR a JZ. Prve rusne boli vyrobene na mokru paru a s kureniskom Polonceau (1907-1913), dalsie boli dvojcite na prehriatu paru (1915) a typy vyrabane v obdobi 1. sv. vojny(od 1916) mali z dovodu nedostatku medi Brotanov vodotrubnaty kotol namiesto medeneho kurenicka. Po roku 1918 prevzali CSD z madarska 36 tychto rusnov (najprv 12 na mokru paru a dalej 24 bolo s prehrievasom), ktore boli u CSD oznacene 331,0 a povodne boli urcene pre uhorske miestene drahy. CSD vacsinu z nich rekonstrulovali na dvojcite s prehrievacom pary. Roku 1939 preslo 15 rusnov k MAV a po doku 1945 sa niektore spat k CSD nevratili, boli vsak nahradene inymi, ktore dostali cisla 331,037*058 a boli rozneho prevedenia. CSD ich prevadzkovali len na Slovensku, kde boli rovnako charakteristicke ako v Cechach a na Morave rusne 423,0 a 433,0 s rovnykmy dopravnym vykonom. Bolivsak konstrukcne jednoduchsie, prevadzkovo nenarocnejsie a spolahlivejsie. Na juznom Slovensku dopravovali vsetky druhy vlakov z BA do Dun. Stredy a Komarna. Chodili vsak i na strednom slovensku, jeden z rusnov napr. viedol slavnostny vlak pri zacati prevadzky na trati C. Skala-Margecany. Zname boli pod prezivkami Uhranka, Madarka ci Marka. Z pravidelnej sluzby bolo poslednych osem rusnov vyradenych roku 1970. Z povodnych rusnov sa na Slov. zachovla iba 331,019 (3732/1915-Bud) v BA, ktory bol zachraneni z kovosrotu Ruzomberok a sluzil ako zdroj ND pri sprevadzkovani rusna 331,037. Ako prevadzkyschopny exponat je v depe BA-Vychod udrzovany russen 331,037. nejde vsak o povodny stroj 331,037 z roku 1916, ale o madarsky rusen 375,666 z roku 1908, ktory bol pre MDC BA ziskany od MAV dna 15.8.1988 vymenou za vozen BC mot,(CSD 64 536 SV 69), t.j. byvali kolajovy autobus, dalej kryty vozen 22 309 SZ, predtym Da 6-5001, povodne vozen na prepraavu aut v salonnom Hortyho vlaku, a kopiu distancneho navestidla. Rusen bol v depe BA-vychod narocne zrestaurovany (kotol sa opravoval v RD Vrutky v roku 1991) a dna 19.4.1997 uspesne absolvoval TBS. Pre evidencne potreby ZSR/MDC dostal rusen v zmysle predpysu D2/1 (tech. udeje k Dopr. predpisom) evidencne cislo 990,061-4
hehe najdlhdsi moj prispwevok som prave vytvoril :D
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Jarda H. » sob 21 čer, 2008 8:02 am

Pro ty, co se pustí do stavby párovky řady 423 tady docela dobrý odkaz (konkrétně lokomotiva číslo 423.0145) :

http://loko423.txt.cz/clanky/33210/hist ... -423-0145/

Najdete zde plno informací - historie lokomotivy, popis, technické údaje, rozměrový plánek, fotografie historické i současné, .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 23 návštevníků