Stránka 1 z 2

BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: sob 07 zář, 2013 10:06 pm
od kerimo
moje první kompletní stavba. První jízda
http://www.youtube.com/watch?v=CycIv4YjLyk snad to dopadne ... :wink:

Re: BR96 TT

PříspěvekNapsal: ned 15 zář, 2013 12:23 pm
od ladino1
No je to paráda, dej pak fotky hotové mašiny. Jaké je ot měřítko?Předpokládám, že TT. Nevím co stavíš, ale kdybys u každého podvozku odebral poslední dvojkolí, mohl jsi mít 632 od ČSD

Re: BR96 TT

PříspěvekNapsal: ned 15 zář, 2013 12:24 pm
od ladino1
No jo no, sorry, hlavně že to TT je v nízvu.....

Re: BR96 TT

PříspěvekNapsal: ned 15 zář, 2013 7:16 pm
od kerimo
Jo fotky určitě budou, ale mám bohužel strašně málo času na stavbu tak to jde pomalu. Snažím se aby byli detajly pěkné a nechci to odfláknout, ale přesto to nebude úplně přesná kopie, třeba kabina, boky, uhlák a jiné budou vypadat trochu jinak než ve skutečnosti. Snad mě za to nikdo nezatratí. Chtěl jsem si trochu "ulechčit" práci.
Nejvíc mě dalo zabrat kloubové uložení obou podvozků ke kotli aby to dokázalo projet nejprutšíma zatáčkama a aby to taky bylo rozebíratelné. Myslím, že to nejhorší mám za sebou, teď už jenom dodělat detajly a nástřik barvou.

Re: BR96 TT

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 7:54 pm
od kerimo
Tak jsem trochu pokročil, tohle je nynější stav, ale ještě není hotová, tak to bude ještě nějakou dobu trvat než sem dám foto hotové.

http://kerimo.rajce.idnes.cz/nastenka#P1010062.jpg

Re: BR96 TT

PříspěvekNapsal: pon 23 pro, 2013 9:53 pm
od kerimo
Tak konečně hotovo. Z mé strany celkem spokojenost na první výtvor. Teď by by mě zajimalo co na to ostatní ...
http://www.youtube.com/watch?v=rQY70uxzMXc

Re: BR96 TT - hotovo

PříspěvekNapsal: pát 31 říj, 2014 4:16 pm
od kerimo
Teď jsem se pustil do ČSD 636.0 (říkalo se jí mamut ???) Zatím mám hotové jen podvozky (dělám dvě zaráz) a začínám pracovat na kapotách. Tentokrát jsem už použil motorky mashima, převody jsou BTTB, ale vylepšil jsem je, mají tižší chod, přidal jsem bandáže takže tah by měl být dobrý. Tentokrát by měla být víc věrnější skutečnosti. Jak pokročím tak přidám další video nebo obrázky.

https://www.youtube.com/watch?v=eJ75YLWs8eA

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: sob 01 lis, 2014 9:35 pm
od juroH0
Áno, prezývali sa mamuty. Držím palce, tento projekt ma zaujíma a osobne by som privítal radšej fotky než video, sú predsa len názornejšie než mašina v pohybe.

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: ned 02 lis, 2014 8:05 pm
od kerimo
konec

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: ned 29 bře, 2015 7:36 pm
od kerimo
konec

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: ned 05 dub, 2015 2:48 pm
od hank
Ten mamut je krásná mašina, ale tím označením jsi její vzhled dost shodil.

Lok. 601 MÁV se vyráběla v letech 1914 - 1919 v počtu 60 ks, a u ČSD, kam přešlo jako řada 636.0 jen 6 ks, zanikla formálně sice v r. 1958, ale fyzicky už po válce nejezdila, protože všechny v roce 1939 přešly k MÁV, dvě se zaběhly až k CFR a ty, které se po r. 1945 vrátily, už do provozu ve svém šrotovém stavu nezasáhly. Proto na nich přicházejí v úvahu jen dva způsoby označení:

- staré uherské, tj. 601.0xx, ještě s tabulkou válečné kategorie (pro zajímavost: byl to zlomek, v čitateli bylo uvedeno VI 900, ve jmenovateli A8), u ČSD se používalo až do přechodu na Kryšpínův systém, tj. nejdéle do r. 1925 (odstranění válečné kategorie bylo nařízeno v r. 1923) , s tím, že na horní hraně nad číselným označením byl v roce 1918 vypsán malým písmem název nového vlastníka celými slovy (dtto btw platilo i v Rakousku), tj. Československé státní dráhy; tabulky byly plastické odlévané, pozadí bylo červené, písmo bílé, rámeček modrobílý;

- nejpozději od r. 1925 československé, tj. 636.00x, zásadně se lvíčkem nad řadovým označením, tabulky byly odlévané z mosazi, později z bronzu, písmo a rámeček vyleštěné v barvě kovu, pozadí černé, lvíček měl pozadí v barvě kovu a vroubkované; tendry dostaly novou řadu 526.0, ale u prvorepublikových ČSD se označení dávalo na tendry jen dozadu :!: , tj. na bocích tendrů nebylo žádné označení, a už vůbec ne takové, jaké tam máš ty.

Bohužel neznám systém značení tendrů MÁV, takže k tomu ti nic nepovím. Rakouské (předlitavské) tendry měly svoje vlastní řady a cedulky se umisťovaly zhruba tam, kde je máš ty, ale nebyla tam vlastnická značka, do r. 1918 byly na bocích nad tabulkami s řadou tendru menší cedulky označující jeho objem v m3.

Kdyby byl zájem, mohu sem vystavit a/nebo poslat kopie příslušných normálií, včetně revizních tabulek .

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2015 11:48 am
od kerimo
Jasně neměl sem takové rozsáhlé informace a na internetu sem našel jen omezené informace a pokud je něco v enciklopedii tak ty nemám. Je mě jasné že tabulky asi nesedí ale z těch rozmazaných starých fotek nešlo poznat co tam je a nejen na wikipedii není popis nic moc. Jen mě mrzí, že už pět lidí mě napsalo co tam mám špatně, že mám kolečka o půl milimetru větší, že je tendr zřejmě vyšší (o 2 mm ?), že nemám mosazné tabulky, že už sem mohl udělat patinu, že tam mám jednu trubku (drátek) navíc, ale že sem drbal z převodama, které sem totálně překopal z BR86, všechno sem dělal na koleně, nýty sem dělal ručně, jediné co sem použil tak vrtačku, kombinačky, kleště, pinzetu, štětečky a barvy Revell, nemám žádný soustruh ani jak vyrobit originál leptané tabulky, to neocenil nikdo. Asi se na to vyseru a nebudu sem dávat nic. Zapoměl jsem, že jak někde chybí nýtek proti předloze tak už je to šrot.

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2015 11:58 am
od vmucha
Zkus číst tu "kritiku" jako rady jak ten model vylepšit. A tvoř a zveřejňuj dál- díky.

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2015 12:38 pm
od Myšpulín
kerimo píše:Jasně neměl sem takové rozsáhlé informace a na internetu sem našel jen omezené informace a pokud je něco v enciklopedii tak ty nemám. Je mě jasné že tabulky asi nesedí ale z těch rozmazaných starých fotek nešlo poznat co tam je a nejen na wikipedii není popis nic moc. Jen mě mrzí, že už pět lidí mě napsalo co tam mám špatně, že mám kolečka o půl milimetru větší, že je tendr zřejmě vyšší (o 2 mm ?), že nemám mosazné tabulky, že už sem mohl udělat patinu, že tam mám jednu trubku (drátek) navíc, ale že sem drbal z převodama, které sem totálně překopal z BR86, všechno sem dělal na koleně, nýty sem dělal ručně, jediné co sem použil tak vrtačku, kombinačky, kleště, pinzetu, štětečky a barvy Revell, nemám žádný soustruh ani jak vyrobit originál leptané tabulky, to neocenil nikdo. Asi se na to vyseru a nebudu sem dávat nic. Zapoměl jsem, že jak někde chybí nýtek proti předloze tak už je to šrot.

To je přesně ten důvod, proč tu je "tolik" fotek. Já ti ji chválit ani hanět nebudu, protože o tomto typu loko vím jen z literatury a nikdy jsem je neviděl. Proto se k tomu nevyjadřuji a asi tak je to potřeba na tomto fóru brát. Negativní poznámky probrat, je-li to konstruktivní kritika nebo hanění, a případně to příště použít. A pokud toho není moc, tak si říct "asi to je dobrý, když to nekritizují". A pokud se líbí tobě, tak je to v pořádku.

P.S. Já jsem sem fotky dával na Silvestra a další budou ... (hádejte kdy?)

Re: BR96 TT - hotovo + ČSD 636.0

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2015 1:03 pm
od Radek Strnad
Myslím, že kritika na tomto fóru není z 99%myšlena ve zlém. Ruku na srdce - až ji budeš stavět znovu, určitě budeš alespoň některé rady respektovat, pokud ti to strojní vybavení dovolí třeba něco uděláš jinak a mašinka bude zase o krok lepší. A věřím, že ti třeba někdo napíše: "Jo, je vidět pokrok, poučil si se". Kdo někdy překopával rozvody u páry ví, co je za tím práce, i když ti to zrovna hned nenapíše. Představ si, že přijde někdo, kdo by ji jinak nestavěl, ale si ji podle tvé základní koncepce postaví(protože bude vědět, že to jde) a třeba o něco líp. Pak tě může hřát pocit, že si pomohl dobré věci. A vovovotomtoje. :lol: