Stránka 1 z 3

Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2007 7:22 pm
od brejlobara
Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.

Re: Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2007 7:55 pm
od Tomáš
brejlobara píše:Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.


zkus kontaktovat p.Vilingera...akorád co sem s ním nedávno mluvil má toho tolik,že by to bylo až po N.roce

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2007 8:14 pm
od brejlobara
Jjjjjo díky.Stejně ten lept nemám.

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2007 8:14 pm
od JBr
Kdyz jsem s nim vcera mluvil, tak rikal, ze ma prace minimalne na dva mesice dopredu. Mam jeho pojezdy v zamrace, brejlounovi a prave i v kocourovi (ale z odlitku) a spokojenost.

Da se s nim domluvit i na specialitach, ja jsem si treba prave objednaval nehnany pojezd do zamraci, ktera bude druha do dvojcete.

Re: Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2007 8:33 pm
od Jarda H.
brejlobara píše:Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.



Pro ilustraci - na podívání :shock: : obrázky některých pojezdů p.Vilingera ve vel. TT jsou na stránkách jednoho z modelářů (Jacek), mrkni se na stránky
http://modely-tt.wz.cz/paginy/modely/Vilinger.htm

PříspěvekNapsal: úte 04 pro, 2007 11:07 pm
od Pája
Všechny tři řady strojů mají v měřítku TT stejné průměry kol 8,3 mm a vzdálenost náprav na podvozku 20 mm a jen se liší vzdáleností otočných čepů.Co takhle si vyrobit sám podvozek např z Dětské V100 např. zde : http://www.hobby-shop.cz/sh/hled2.php?j ... 1&change=1 a použít podvozky,motor,převody-vše tak jak tam je a jen prodloužit rám,V100 má vzdálenost otočných čepů 58,3mm a T742 má 55,83mm,T735 má 63,3mm,T726 má 60mm.Přeřízneš rám za motorem a nastavíš materiálem na daný rozvor,přeřízneš jeden kardan a nastavíš ho tyčkou ze Slovenského karamelového lízátka (je pevné a hl.pružné) a hotovo.A ještě si smlsneš :D :D :D PS : V100 má jen o 1mm menší rozvor náprav než by bylo třeba.

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2007 7:03 am
od JBr
Pája píše:Co takhle si vyrobit sám podvozek např z Dětské V100


Pro nekoho muze byt treba rozhodujicim faktorem to, ze podvozek od pana Vilingera ho vyjde o 500 levneji jak ta V100. Chapu, ze pro nekoho to treba neni vzhledem k financni narocnosti celeho konicku argument, ale pro me treba jo - za tech usetrenych 500 muzu napr. osazet mensi nadrazi sloupy s osvetlenim :)

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2007 9:44 pm
od Pája
Omlouvám se,že jsem si dovolil doporučit jinou cestu k podvozku než vy,ale dotaz zněl,sháním podvozky a ne sháním podvozky od pana Vilingera a ani ne co nejlevnější ...Určitě se mnou nebudou všichni souhlasit,ale je to další možná a schůdná cesta.Osobně,mám jednu mašinku za 4000 Kč je z odlitku a má nějaký celokovový podvozek a motůrek ,,Igaraschi" - a jedno vím něco takovéto si už určitě NEKOUPÍM.Ale co mě se nelíbí,s toho jiný může být nadšen.Přeji každému modeláři,ať má šťastnou ruku při výběru a obchodníkům málo reklamací.

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2007 10:21 pm
od JBr
Tak zase prrr, ja jsem to nemyslel jako nejaky osobni utok (pokud to tak beres - s dovolenim budu tykat :) - tak se omlouvam), jen jsem vyjadril svuj nazor na vec :) Tvoje cesta je rozhodne schudna, ale jak rikas, kazdemu co jeho jest. Ja tu otazku pochopil spis tak, ze je poptavan kompletni pojezd, proto jsem taky tak reagoval.

BTW, u pojezdu ke kocourovi se mi stala pri stavbe modelu mensi nehoda - pri lepeni sprahla mi (diky moji blbosti) praskla tuba s vterinakem a ten natekl ke sneku a dokonale ho zalepil k nefunkcnosti. V prvni chvili jsem myslel, ze me klepne, pak jsem zoufale googloval a nasel, ze vterinak rozpusti odlakovac na nehty. Po lazni v odlakovaci jsem vterinak v pohode ocistil a pojezd funguje krasne jako predtim. V tehle chvili jsem bytelnost kovoveho pojezdu ocenil - plast by to uz asi nerozdejchal.

PříspěvekNapsal: stř 05 pro, 2007 10:56 pm
od stefanelmont
1. - V TT jsem koupil brejlovce a zamračené s pojezdy samodomo ala BTTB , plošné spoje , staré motory - spíš to nejezdilo , než jezdilo .

2. - Z burzy mosazné pojezdy za cca 1000 kč s motorem Iragashi za 50 ,- .
3. - Jízdní vlastnosti o 100% lepší , ale nechtěl jsem akceptovat hlučnost pojezdu a 3pólový motor

4. - Na veletrhu v Lipsku jsem koupil motory Buhler a Mashima i se setrvačníky jako ND po cca. 10euro .
Výměna motorů Iragashi , jízdní vlastnosti zvlášť při pomalé jízdě se viditelně zlepšily .

5. - Pojezdy z V100 START na 3. pokus konečně splnily nároky na jízdní vlastnosti a hlasitost pojezdu .

Takže možností na realizaci pojezdu je několik , ale z osobní zkušenosti bych praferoval V100 .

Jirka Š

PříspěvekNapsal: čtv 06 pro, 2007 8:11 am
od nadkachna
JBr píše:BTW, u pojezdu ke kocourovi se mi stala pri stavbe modelu mensi nehoda - pri lepeni sprahla mi (diky moji blbosti) praskla tuba s vterinakem a ten natekl ke sneku a dokonale ho zalepil k nefunkcnosti. V prvni chvili jsem myslel, ze me klepne, pak jsem zoufale googloval a nasel, ze vterinak rozpusti odlakovac na nehty. Po lazni v odlakovaci jsem vterinak v pohode ocistil a pojezd funguje krasne jako predtim. V tehle chvili jsem bytelnost kovoveho pojezdu ocenil - plast by to uz asi nerozdejchal.


Jojo, tahle příhoda mi něco připomíná :lol: Já to řešil originálním rozpouštědlem Flash back a pojezd šlape jak hodinky.
Jinak se k tomuto koníčku teprve po mnoha letech vracím a tak nemohu soudit nejnovější počiny firmy Tillig (to až po vánocích :D ), každopádně oproti starým pojezdům BTTB mi ty kovové přijdou lepší. Ano, jsou o něco hlučnější, ale třeba u takové 751 mi to přijde naopak celkem stylové - v reálu to také není žádný tichoun, takže vlastně ještě ušetřím za zvukový dekodér :wink: :D

PříspěvekNapsal: čtv 06 pro, 2007 8:59 am
od Tomáš
když už se tu řešila vytíženost p.Vilingera,vyrábí ještě někdo na našem trhu podvozky podobného ,nebo stejného provedení?

PříspěvekNapsal: čtv 06 pro, 2007 7:26 pm
od Jarda H.
Tomáš píše:když už se tu řešila vytíženost p.Vilingera,vyrábí ještě někdo na našem trhu podvozky podobného ,nebo stejného provedení?




Další cesta dosti rozšířená mezi modeláři je použít pojezd z V100 provedení START od Tilligu (dá se sehnat do 1.400,- Kč), případně sestavit pojezd z náhr. dílů na V100. Jak to vypadá se lze podívat :shock: na http://modely-tt.wz.cz (je tam popis včetně obrázků a cen jednotl. dílů)

PříspěvekNapsal: čtv 06 pro, 2007 10:05 pm
od dan
Já mám taky jeden mosazný pojezd hlučnost mi nevadí i skutečná železnice je hlučná, ale u pojezdu z mosazi vidím 2 nevýhody a to tragicky
nekvalitní motor u kterého nejdou vyměnit ani uhlíky a z vlastní skušenosti vím že jeho životnost není závratná dá se vyměnit i za jiný kvalitní ale cena kvalitního motoru je někde okolo 500 takže se strácí výhoda ušetřených peněz. Druhou nevýhodu vidím ve sběrných pleších na proud jsou napevno zalepeny na v držácích masek u dvojkoli a po jejich opotřebení je velice nesnadné (bez destruktivního zásahu do masek) je vyměnit. Oproti tomu V 100 se dá koupit za nějakých 1350 a kromě kvalitního přesného pojezdu získáme i kvalitní 5 pólový motor a loko je i osvětlená a světla se dají po úpravě použít i v jiných loko. A na pojezd jsou náhradní díly a jeho výdrž bude velká. A ve finále rozdíl v ceně není již tak velký, já sám mám už dvě a mohu potvrdit že jsou super.

PříspěvekNapsal: pát 07 pro, 2007 7:39 pm
od Pája
Pánové nejde o to,že bych nedoporučoval kovové pojezdy,mají svoje výhody : váhu,tvrdost (neprojede se uložení...) ,životnost s tím související a tuhost,ale bohužel i nevýhody : netlumí vibrace a hlučnost a nakonec mě napadá zase ta tuhost.Ta je asi hlavní nevýhodou,koleje nikdy nejsou super ideálně položené a pokud je na nerovnosti potřeba propružit,kovový rám toto neumí a podvozek a uložení podvozku u malosériových výrobců bohužel také NE.Druhá věc,co se mi nelíbí,je přímo katastrofální provedení převodů.Myslím zpracování (opracování) těch zubatých koleček a jejich uložení.A třetí kapitola je Motor.Myslím,že čas motorků Igaraschi a podob. se naplnil a výrobci by si to už mohli uvědomit.U některých jsem už zahlédl i pojezd s 5-pólákem,ale byla to bohužel osamocená vyjímka.4)Sběr proudu z koleček pomocí drátků přilepených vteřiňákem k rámu.Uf,až moc jsem se rozepsal.Možná,že sem se setkal jen se špatným kusem (popisuji nevýhody dle tohoto modelu)a zcela jsem kov nezavrhl.Přemejšlím o pojezdu k M131 i M152 a zkusil bych ten od pana Villingera a pak se uvidí.
PS.Určitě jsem to nebral jako útok,jde o to si co nejlépe poradit a diskuzí se můžeme posunout v kvalitě dál,bez toho aby každý naletěl/zbytečně utratil,za něco co nefunguje. Pěknejm modelům zdar