Stránka 1 z 3
Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

Napsal:
úte 04 pro, 2007 7:22 pm
od brejlobara
Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.
Re: Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

Napsal:
úte 04 pro, 2007 7:55 pm
od Tomáš
brejlobara píše:Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.
zkus kontaktovat p.Vilingera...akorád co sem s ním nedávno mluvil má toho tolik,že by to bylo až po N.roce

Napsal:
úte 04 pro, 2007 8:14 pm
od brejlobara
Jjjjjo díky.Stejně ten lept nemám.

Napsal:
úte 04 pro, 2007 8:14 pm
od JBr
Kdyz jsem s nim vcera mluvil, tak rikal, ze ma prace minimalne na dva mesice dopredu. Mam jeho pojezdy v zamrace, brejlounovi a prave i v kocourovi (ale z odlitku) a spokojenost.
Da se s nim domluvit i na specialitach, ja jsem si treba prave objednaval nehnany pojezd do zamraci, ktera bude druha do dvojcete.
Re: Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

Napsal:
úte 04 pro, 2007 8:33 pm
od Jarda H.
brejlobara píše:Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.
Pro ilustraci - na podívání

: obrázky některých pojezdů p.Vilingera ve vel. TT jsou na stránkách jednoho z modelářů (Jacek), mrkni se na stránky
http://modely-tt.wz.cz/paginy/modely/Vilinger.htm

Napsal:
úte 04 pro, 2007 11:07 pm
od Pája
Všechny tři řady strojů mají v měřítku TT stejné průměry kol 8,3 mm a vzdálenost náprav na podvozku 20 mm a jen se liší vzdáleností otočných čepů.Co takhle si vyrobit sám podvozek např z Dětské V100 např. zde :
http://www.hobby-shop.cz/sh/hled2.php?j ... 1&change=1 a použít podvozky,motor,převody-vše tak jak tam je a jen prodloužit rám,V100 má vzdálenost otočných čepů 58,3mm a T742 má 55,83mm,T735 má 63,3mm,T726 má 60mm.Přeřízneš rám za motorem a nastavíš materiálem na daný rozvor,přeřízneš jeden kardan a nastavíš ho tyčkou ze Slovenského karamelového lízátka (je pevné a hl.pružné) a hotovo.A ještě si smlsneš

PS : V100 má jen o 1mm menší rozvor náprav než by bylo třeba.

Napsal:
stř 05 pro, 2007 7:03 am
od JBr
Pája píše:Co takhle si vyrobit sám podvozek např z Dětské V100
Pro nekoho muze byt treba rozhodujicim faktorem to, ze podvozek od pana Vilingera ho vyjde o 500 levneji jak ta V100. Chapu, ze pro nekoho to treba neni vzhledem k financni narocnosti celeho konicku argument, ale pro me treba jo - za tech usetrenych 500 muzu napr. osazet mensi nadrazi sloupy s osvetlenim


Napsal:
stř 05 pro, 2007 9:44 pm
od Pája
Omlouvám se,že jsem si dovolil doporučit jinou cestu k podvozku než vy,ale dotaz zněl,sháním podvozky a ne sháním podvozky od pana Vilingera a ani ne co nejlevnější ...Určitě se mnou nebudou všichni souhlasit,ale je to další možná a schůdná cesta.Osobně,mám jednu mašinku za 4000 Kč je z odlitku a má nějaký celokovový podvozek a motůrek ,,Igaraschi" - a jedno vím něco takovéto si už určitě NEKOUPÍM.Ale co mě se nelíbí,s toho jiný může být nadšen.Přeji každému modeláři,ať má šťastnou ruku při výběru a obchodníkům málo reklamací.

Napsal:
stř 05 pro, 2007 10:21 pm
od JBr
Tak zase prrr, ja jsem to nemyslel jako nejaky osobni utok (pokud to tak beres - s dovolenim budu tykat

- tak se omlouvam), jen jsem vyjadril svuj nazor na vec

Tvoje cesta je rozhodne schudna, ale jak rikas, kazdemu co jeho jest. Ja tu otazku pochopil spis tak, ze je poptavan kompletni pojezd, proto jsem taky tak reagoval.
BTW, u pojezdu ke kocourovi se mi stala pri stavbe modelu mensi nehoda - pri lepeni sprahla mi (diky moji blbosti) praskla tuba s vterinakem a ten natekl ke sneku a dokonale ho zalepil k nefunkcnosti. V prvni chvili jsem myslel, ze me klepne, pak jsem zoufale googloval a nasel, ze vterinak rozpusti odlakovac na nehty. Po lazni v odlakovaci jsem vterinak v pohode ocistil a pojezd funguje krasne jako predtim. V tehle chvili jsem bytelnost kovoveho pojezdu ocenil - plast by to uz asi nerozdejchal.

Napsal:
stř 05 pro, 2007 10:56 pm
od stefanelmont
1. - V TT jsem koupil brejlovce a zamračené s pojezdy samodomo ala BTTB , plošné spoje , staré motory - spíš to nejezdilo , než jezdilo .
2. - Z burzy mosazné pojezdy za cca 1000 kč s motorem Iragashi za 50 ,- .
3. - Jízdní vlastnosti o 100% lepší , ale nechtěl jsem akceptovat hlučnost pojezdu a 3pólový motor
4. - Na veletrhu v Lipsku jsem koupil motory Buhler a Mashima i se setrvačníky jako ND po cca. 10euro .
Výměna motorů Iragashi , jízdní vlastnosti zvlášť při pomalé jízdě se viditelně zlepšily .
5. - Pojezdy z V100 START na 3. pokus konečně splnily nároky na jízdní vlastnosti a hlasitost pojezdu .
Takže možností na realizaci pojezdu je několik , ale z osobní zkušenosti bych praferoval V100 .
Jirka Š

Napsal:
čtv 06 pro, 2007 8:11 am
od nadkachna
JBr píše:BTW, u pojezdu ke kocourovi se mi stala pri stavbe modelu mensi nehoda - pri lepeni sprahla mi (diky moji blbosti) praskla tuba s vterinakem a ten natekl ke sneku a dokonale ho zalepil k nefunkcnosti. V prvni chvili jsem myslel, ze me klepne, pak jsem zoufale googloval a nasel, ze vterinak rozpusti odlakovac na nehty. Po lazni v odlakovaci jsem vterinak v pohode ocistil a pojezd funguje krasne jako predtim. V tehle chvili jsem bytelnost kovoveho pojezdu ocenil - plast by to uz asi nerozdejchal.
Jojo, tahle příhoda mi něco připomíná

Já to řešil originálním rozpouštědlem Flash back a pojezd šlape jak hodinky.
Jinak se k tomuto koníčku teprve po mnoha letech vracím a tak nemohu soudit nejnovější počiny firmy Tillig (to až po vánocích

), každopádně oproti starým pojezdům BTTB mi ty kovové přijdou lepší. Ano, jsou o něco hlučnější, ale třeba u takové 751 mi to přijde naopak celkem stylové - v reálu to také není žádný tichoun, takže vlastně ještě ušetřím za zvukový dekodér


Napsal:
čtv 06 pro, 2007 8:59 am
od Tomáš
když už se tu řešila vytíženost p.Vilingera,vyrábí ještě někdo na našem trhu podvozky podobného ,nebo stejného provedení?

Napsal:
čtv 06 pro, 2007 7:26 pm
od Jarda H.
Tomáš píše:když už se tu řešila vytíženost p.Vilingera,vyrábí ještě někdo na našem trhu podvozky podobného ,nebo stejného provedení?
Další cesta dosti rozšířená mezi modeláři je použít pojezd z V100 provedení START od Tilligu (dá se sehnat do 1.400,- Kč), případně sestavit pojezd z náhr. dílů na V100. Jak to vypadá se lze podívat

na
http://modely-tt.wz.cz (je tam popis včetně obrázků a cen jednotl. dílů)

Napsal:
čtv 06 pro, 2007 10:05 pm
od dan
Já mám taky jeden mosazný pojezd hlučnost mi nevadí i skutečná železnice je hlučná, ale u pojezdu z mosazi vidím 2 nevýhody a to tragicky
nekvalitní motor u kterého nejdou vyměnit ani uhlíky a z vlastní skušenosti vím že jeho životnost není závratná dá se vyměnit i za jiný kvalitní ale cena kvalitního motoru je někde okolo 500 takže se strácí výhoda ušetřených peněz. Druhou nevýhodu vidím ve sběrných pleších na proud jsou napevno zalepeny na v držácích masek u dvojkoli a po jejich opotřebení je velice nesnadné (bez destruktivního zásahu do masek) je vyměnit. Oproti tomu V 100 se dá koupit za nějakých 1350 a kromě kvalitního přesného pojezdu získáme i kvalitní 5 pólový motor a loko je i osvětlená a světla se dají po úpravě použít i v jiných loko. A na pojezd jsou náhradní díly a jeho výdrž bude velká. A ve finále rozdíl v ceně není již tak velký, já sám mám už dvě a mohu potvrdit že jsou super.

Napsal:
pát 07 pro, 2007 7:39 pm
od Pája
Pánové nejde o to,že bych nedoporučoval kovové pojezdy,mají svoje výhody : váhu,tvrdost (neprojede se uložení...) ,životnost s tím související a tuhost,ale bohužel i nevýhody : netlumí vibrace a hlučnost a nakonec mě napadá zase ta tuhost.Ta je asi hlavní nevýhodou,koleje nikdy nejsou super ideálně položené a pokud je na nerovnosti potřeba propružit,kovový rám toto neumí a podvozek a uložení podvozku u malosériových výrobců bohužel také NE.Druhá věc,co se mi nelíbí,je přímo katastrofální provedení převodů.Myslím zpracování (opracování) těch zubatých koleček a jejich uložení.A třetí kapitola je Motor.Myslím,že čas motorků Igaraschi a podob. se naplnil a výrobci by si to už mohli uvědomit.U některých jsem už zahlédl i pojezd s 5-pólákem,ale byla to bohužel osamocená vyjímka.4)Sběr proudu z koleček pomocí drátků přilepených vteřiňákem k rámu.Uf,až moc jsem se rozepsal.Možná,že sem se setkal jen se špatným kusem (popisuji nevýhody dle tohoto modelu)a zcela jsem kov nezavrhl.Přemejšlím o pojezdu k M131 i M152 a zkusil bych ten od pana Villingera a pak se uvidí.
PS.Určitě jsem to nebral jako útok,jde o to si co nejlépe poradit a diskuzí se můžeme posunout v kvalitě dál,bez toho aby každý naletěl/zbytečně utratil,za něco co nefunguje. Pěknejm modelům zdar