Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

Příspěvekod brejlobara » úte 04 pro, 2007 7:22 pm

Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.
brejlobara
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 04 pro, 2007 7:12 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

Příspěvekod Tomáš » úte 04 pro, 2007 7:55 pm

brejlobara píše:Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.


zkus kontaktovat p.Vilingera...akorád co sem s ním nedávno mluvil má toho tolik,že by to bylo až po N.roce
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod brejlobara » úte 04 pro, 2007 8:14 pm

Jjjjjo díky.Stejně ten lept nemám.
brejlobara
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 04 pro, 2007 7:12 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod JBr » úte 04 pro, 2007 8:14 pm

Kdyz jsem s nim vcera mluvil, tak rikal, ze ma prace minimalne na dva mesice dopredu. Mam jeho pojezdy v zamrace, brejlounovi a prave i v kocourovi (ale z odlitku) a spokojenost.

Da se s nim domluvit i na specialitach, ja jsem si treba prave objednaval nehnany pojezd do zamraci, ktera bude druha do dvojcete.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Pojezd pro lokomotivu 742,735,726....

Příspěvekod Jarda H. » úte 04 pro, 2007 8:33 pm

brejlobara píše:Hledám pojezd na lokomotivy od DK-Modelu.Připomínám že jedu v TT.



Pro ilustraci - na podívání :shock: : obrázky některých pojezdů p.Vilingera ve vel. TT jsou na stránkách jednoho z modelářů (Jacek), mrkni se na stránky
http://modely-tt.wz.cz/paginy/modely/Vilinger.htm
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Pája » úte 04 pro, 2007 11:07 pm

Všechny tři řady strojů mají v měřítku TT stejné průměry kol 8,3 mm a vzdálenost náprav na podvozku 20 mm a jen se liší vzdáleností otočných čepů.Co takhle si vyrobit sám podvozek např z Dětské V100 např. zde : http://www.hobby-shop.cz/sh/hled2.php?j ... 1&change=1 a použít podvozky,motor,převody-vše tak jak tam je a jen prodloužit rám,V100 má vzdálenost otočných čepů 58,3mm a T742 má 55,83mm,T735 má 63,3mm,T726 má 60mm.Přeřízneš rám za motorem a nastavíš materiálem na daný rozvor,přeřízneš jeden kardan a nastavíš ho tyčkou ze Slovenského karamelového lízátka (je pevné a hl.pružné) a hotovo.A ještě si smlsneš :D :D :D PS : V100 má jen o 1mm menší rozvor náprav než by bylo třeba.
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod JBr » stř 05 pro, 2007 7:03 am

Pája píše:Co takhle si vyrobit sám podvozek např z Dětské V100


Pro nekoho muze byt treba rozhodujicim faktorem to, ze podvozek od pana Vilingera ho vyjde o 500 levneji jak ta V100. Chapu, ze pro nekoho to treba neni vzhledem k financni narocnosti celeho konicku argument, ale pro me treba jo - za tech usetrenych 500 muzu napr. osazet mensi nadrazi sloupy s osvetlenim :)
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Pája » stř 05 pro, 2007 9:44 pm

Omlouvám se,že jsem si dovolil doporučit jinou cestu k podvozku než vy,ale dotaz zněl,sháním podvozky a ne sháním podvozky od pana Vilingera a ani ne co nejlevnější ...Určitě se mnou nebudou všichni souhlasit,ale je to další možná a schůdná cesta.Osobně,mám jednu mašinku za 4000 Kč je z odlitku a má nějaký celokovový podvozek a motůrek ,,Igaraschi" - a jedno vím něco takovéto si už určitě NEKOUPÍM.Ale co mě se nelíbí,s toho jiný může být nadšen.Přeji každému modeláři,ať má šťastnou ruku při výběru a obchodníkům málo reklamací.
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod JBr » stř 05 pro, 2007 10:21 pm

Tak zase prrr, ja jsem to nemyslel jako nejaky osobni utok (pokud to tak beres - s dovolenim budu tykat :) - tak se omlouvam), jen jsem vyjadril svuj nazor na vec :) Tvoje cesta je rozhodne schudna, ale jak rikas, kazdemu co jeho jest. Ja tu otazku pochopil spis tak, ze je poptavan kompletni pojezd, proto jsem taky tak reagoval.

BTW, u pojezdu ke kocourovi se mi stala pri stavbe modelu mensi nehoda - pri lepeni sprahla mi (diky moji blbosti) praskla tuba s vterinakem a ten natekl ke sneku a dokonale ho zalepil k nefunkcnosti. V prvni chvili jsem myslel, ze me klepne, pak jsem zoufale googloval a nasel, ze vterinak rozpusti odlakovac na nehty. Po lazni v odlakovaci jsem vterinak v pohode ocistil a pojezd funguje krasne jako predtim. V tehle chvili jsem bytelnost kovoveho pojezdu ocenil - plast by to uz asi nerozdejchal.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod stefanelmont » stř 05 pro, 2007 10:56 pm

1. - V TT jsem koupil brejlovce a zamračené s pojezdy samodomo ala BTTB , plošné spoje , staré motory - spíš to nejezdilo , než jezdilo .

2. - Z burzy mosazné pojezdy za cca 1000 kč s motorem Iragashi za 50 ,- .
3. - Jízdní vlastnosti o 100% lepší , ale nechtěl jsem akceptovat hlučnost pojezdu a 3pólový motor

4. - Na veletrhu v Lipsku jsem koupil motory Buhler a Mashima i se setrvačníky jako ND po cca. 10euro .
Výměna motorů Iragashi , jízdní vlastnosti zvlášť při pomalé jízdě se viditelně zlepšily .

5. - Pojezdy z V100 START na 3. pokus konečně splnily nároky na jízdní vlastnosti a hlasitost pojezdu .

Takže možností na realizaci pojezdu je několik , ale z osobní zkušenosti bych praferoval V100 .

Jirka Š
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod nadkachna » čtv 06 pro, 2007 8:11 am

JBr píše:BTW, u pojezdu ke kocourovi se mi stala pri stavbe modelu mensi nehoda - pri lepeni sprahla mi (diky moji blbosti) praskla tuba s vterinakem a ten natekl ke sneku a dokonale ho zalepil k nefunkcnosti. V prvni chvili jsem myslel, ze me klepne, pak jsem zoufale googloval a nasel, ze vterinak rozpusti odlakovac na nehty. Po lazni v odlakovaci jsem vterinak v pohode ocistil a pojezd funguje krasne jako predtim. V tehle chvili jsem bytelnost kovoveho pojezdu ocenil - plast by to uz asi nerozdejchal.


Jojo, tahle příhoda mi něco připomíná :lol: Já to řešil originálním rozpouštědlem Flash back a pojezd šlape jak hodinky.
Jinak se k tomuto koníčku teprve po mnoha letech vracím a tak nemohu soudit nejnovější počiny firmy Tillig (to až po vánocích :D ), každopádně oproti starým pojezdům BTTB mi ty kovové přijdou lepší. Ano, jsou o něco hlučnější, ale třeba u takové 751 mi to přijde naopak celkem stylové - v reálu to také není žádný tichoun, takže vlastně ještě ušetřím za zvukový dekodér :wink: :D
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Příspěvekod Tomáš » čtv 06 pro, 2007 8:59 am

když už se tu řešila vytíženost p.Vilingera,vyrábí ještě někdo na našem trhu podvozky podobného ,nebo stejného provedení?
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Jarda H. » čtv 06 pro, 2007 7:26 pm

Tomáš píše:když už se tu řešila vytíženost p.Vilingera,vyrábí ještě někdo na našem trhu podvozky podobného ,nebo stejného provedení?




Další cesta dosti rozšířená mezi modeláři je použít pojezd z V100 provedení START od Tilligu (dá se sehnat do 1.400,- Kč), případně sestavit pojezd z náhr. dílů na V100. Jak to vypadá se lze podívat :shock: na http://modely-tt.wz.cz (je tam popis včetně obrázků a cen jednotl. dílů)
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod dan » čtv 06 pro, 2007 10:05 pm

Já mám taky jeden mosazný pojezd hlučnost mi nevadí i skutečná železnice je hlučná, ale u pojezdu z mosazi vidím 2 nevýhody a to tragicky
nekvalitní motor u kterého nejdou vyměnit ani uhlíky a z vlastní skušenosti vím že jeho životnost není závratná dá se vyměnit i za jiný kvalitní ale cena kvalitního motoru je někde okolo 500 takže se strácí výhoda ušetřených peněz. Druhou nevýhodu vidím ve sběrných pleších na proud jsou napevno zalepeny na v držácích masek u dvojkoli a po jejich opotřebení je velice nesnadné (bez destruktivního zásahu do masek) je vyměnit. Oproti tomu V 100 se dá koupit za nějakých 1350 a kromě kvalitního přesného pojezdu získáme i kvalitní 5 pólový motor a loko je i osvětlená a světla se dají po úpravě použít i v jiných loko. A na pojezd jsou náhradní díly a jeho výdrž bude velká. A ve finále rozdíl v ceně není již tak velký, já sám mám už dvě a mohu potvrdit že jsou super.
dan
 
Příspěvky: 516
Registrován: úte 10 říj, 2006 10:33 pm
Bydliště: Strašín, Říčany

Příspěvekod Pája » pát 07 pro, 2007 7:39 pm

Pánové nejde o to,že bych nedoporučoval kovové pojezdy,mají svoje výhody : váhu,tvrdost (neprojede se uložení...) ,životnost s tím související a tuhost,ale bohužel i nevýhody : netlumí vibrace a hlučnost a nakonec mě napadá zase ta tuhost.Ta je asi hlavní nevýhodou,koleje nikdy nejsou super ideálně položené a pokud je na nerovnosti potřeba propružit,kovový rám toto neumí a podvozek a uložení podvozku u malosériových výrobců bohužel také NE.Druhá věc,co se mi nelíbí,je přímo katastrofální provedení převodů.Myslím zpracování (opracování) těch zubatých koleček a jejich uložení.A třetí kapitola je Motor.Myslím,že čas motorků Igaraschi a podob. se naplnil a výrobci by si to už mohli uvědomit.U některých jsem už zahlédl i pojezd s 5-pólákem,ale byla to bohužel osamocená vyjímka.4)Sběr proudu z koleček pomocí drátků přilepených vteřiňákem k rámu.Uf,až moc jsem se rozepsal.Možná,že sem se setkal jen se špatným kusem (popisuji nevýhody dle tohoto modelu)a zcela jsem kov nezavrhl.Přemejšlím o pojezdu k M131 i M152 a zkusil bych ten od pana Villingera a pak se uvidí.
PS.Určitě jsem to nebral jako útok,jde o to si co nejlépe poradit a diskuzí se můžeme posunout v kvalitě dál,bez toho aby každý naletěl/zbytečně utratil,za něco co nefunguje. Pěknejm modelům zdar
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků