534.03

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Ocik » pon 21 kvě, 2007 3:43 pm

G 10 jsem nesehnal..... Zatím budu dělat asi kastli, koupil jsem si podvozky na tendr 932 ( možná mě někdo opraví, že asi by taky šli, ale myslím sí, že ne)
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod marwin » pon 21 kvě, 2007 5:04 pm

Ocik píše:G 10 jsem nesehnal..... Zatím budu dělat asi kastli, koupil jsem si podvozky na tendr 932 ( možná mě někdo opraví, že asi by taky šli, ale myslím sí, že ne)


tendr 932.3 vzhledove odpovida tendru 935.0, akorat ma z vyroby stokra (mechanicky prikladac uhli). Do vodojemu byl nainstalovan prepad=> objem snizen z 35m3 na 32m3, aby byla zachovana vaha tendru proto oznaceni 932.3. Takze klidne tydle masky muzes pouzit.

Do ktere doby chces ten model postavit?? protoze kremaky dostali plochou dysnu (asi 60 leta????, kazdopadne ke konci parniho provozu meli az na dva (nevim cisla) plochou dysnu).
Pro zajimavost 534.0301 (prvni povalecna masinka) byla nekdy pred koncem parniho provozu rekonstruovana do puvodniho vzhledu.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ondřej » úte 22 kvě, 2007 12:02 pm

marwin píše:
Ondřej píše:
marwin píše:
Ahoj
jo patina na ni urcite prijde.

myslis ze je nutne to striknout sedou?? Obavam se aby tam nebyla moc velka vrstva barvy.

marek


Byt tebou, tak si na kousku plastu vyzkousim postup. Vetsina cervenych strasne spatne kryje a cerny podklad je hodne ztmavi. Sede barvy dobre kryji i na cernou. Ale nevim jake barvy pouzivas. Reseni by mohlo byt i pouziti velmi svetle cervene, ale pak je videt kazda nerovnomernost nastriku jako zmena odstinu.


Pouzivam barvy tamyia ve spreji, protoze nemam kompresor:((((.
Dobry napad s tou zkouskou postupu nanecisto:)


Proboha, sprejem :!: Tak to se nedivim ze se toho obavas. To by bylo asi lepsi koupit cervenou syntetiku a udelat to stetcem. Syntetiku na akryl muzes pouzit bez obav (opacne ne). Navic ti staci jen minimalni maskovani pro ostry okraj.
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 243
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod Ocik » úte 22 kvě, 2007 1:42 pm

marwin píše:
Ocik píše:G 10 jsem nesehnal..... Zatím budu dělat asi kastli, koupil jsem si podvozky na tendr 932 ( možná mě někdo opraví, že asi by taky šli, ale myslím sí, že ne)


tendr 932.3 vzhledove odpovida tendru 935.0, akorat ma z vyroby stokra (mechanicky prikladac uhli). Do vodojemu byl nainstalovan prepad=> objem snizen z 35m3 na 32m3, aby byla zachovana vaha tendru proto oznaceni 932.3. Takze klidne tydle masky muzes pouzit.

Do ktere doby chces ten model postavit?? protoze kremaky dostali plochou dysnu (asi 60 leta????, kazdopadne ke konci parniho provozu meli az na dva (nevim cisla) plochou dysnu).
Pro zajimavost 534.0301 (prvni povalecna masinka) byla nekdy pred koncem parniho provozu rekonstruovana do puvodniho vzhledu.


Budu dělat 3. epochu, jestli do r. 1960 nebo od, to ještě nevím, možná bych se spíš přiklonil k té ploché Giesel.
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod marwin » úte 17 črc, 2007 12:00 pm

Ahoj,
tak tady jsou dalsi fotky kremaka. Je to foceno na FREMO setkani v St. Valentinu v Rakousku. Kremak jel i po semeringu s Pn vlakem :) :) viz druha fotka.
Jeste neni uplne hotovy. Hlavne musim predelat popisy. Nestriknul jsem ho lakem po naneseni popisu a oni se na par mistech sedreli. :(
Take hodne premyslim o tom ze mu dam plochou dysnu. Nevite nekdo kde se da sehnat??

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Jeste pridam fotky meho prototypoveho brejlovce T478.3001. Je to maketa od CSTrainu a na pojezd je pouzita ta hrackova loco od ROCA. Velmi jednoducha stavba. Postavil jsem ho za vikend.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ocik » úte 17 črc, 2007 6:15 pm

Úůů........ to je bašta........ :P :D :shock: . Plochou dyšnu možná na burze u pánů s doplňky nebo na stránkách BV model (mají tam nízkou verzi pro kremáky a vyšší např pro 423). Mohl bych poprosit o foto vnitřku budky?
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Ondřej » stř 18 črc, 2007 10:02 am

Tak to je pekny kousek. Ty cervene linky se nakonec pekne povedly. Pouzil jsi sprej a nebo to byl stetecek? Trochu bych asi utlumil ten lesk-blesk napajece na vyfukovou paru (takhle leskle nejsou ani na dnesnich parach, a tam je svedomite lesti). Taky se mi nepozdava ten odolejovac na trubce k napajeci. Byl to ocelovy odlitek a prevazne v barve cerne.
Plochou dysnu tam nedavej :cry: Tenhle kominek mu slusi daleko vice :P
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 243
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod marwin » čtv 19 črc, 2007 12:40 pm

Ocik píše:Úůů........ to je bašta........ :P :D :shock: . Plochou dyšnu možná na burze u pánů s doplňky nebo na stránkách BV model (mají tam nízkou verzi pro kremáky a vyšší např pro 423). Mohl bych poprosit o foto vnitřku budky?


Dik za pochvalu. Budku zevnitr klidne muzu vyfotit. Bude to ale chvili trvat, protoze se domu dostanu az za 14dni. Ale neni to zadny zazrak. Ten vnitrek vubec neodpovida realu. Je to nejaky odlitek od Cize (viz. clanek o stavbe stokra od p. Daleckeho, tam je myslim taky vyfoceny). Dokonce mel jeste velke kolo na prestavovani rozvodu. To jsem urizl pac 534.03, uz meli vsechny servo z vyroby, ktere se ovlada pakou.
Dik za radu s BV-modelem vubec jsem nevedel, ze odleva i ruzne ptakoviny na pary. Zkusim ho kontaktovat.
Naposledy upravil marwin dne čtv 19 črc, 2007 2:10 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod marwin » čtv 19 črc, 2007 2:09 pm

Ondřej píše:Tak to je pekny kousek. Ty cervene linky se nakonec pekne povedly. Pouzil jsi sprej a nebo to byl stetecek? Trochu bych asi utlumil ten lesk-blesk napajece na vyfukovou paru (takhle leskle nejsou ani na dnesnich parach, a tam je svedomite lesti). Taky se mi nepozdava ten odolejovac na trubce k napajeci. Byl to ocelovy odlitek a prevazne v barve cerne.
Plochou dysnu tam nedavej :cry: Tenhle kominek mu slusi daleko vice :P


Dekuji za pochvalu :D :D
Nechal jsem si od tebe poradit a na ty cervene linky jsem pouzil stetec a REVELLku, zamaskoval jsem to paskou tamyia a bylo to bez problemu.
Ty napajece jeste budu upravovat. Dodelaval jsem je narychlo vecer, nez jsem odjel do Valentinu. A ten odlucovac oleje natru tou cernou.
S tou plochou dysnou je to tezky.
Na kolejisti modeluji konec sedesatych let(aby mi tam mohl jezdit prototyp brejlovce (1968 vyroben)) a to uz vsichni meli plochou dysnu :( :(
Nekdo mi rikal, ze byli snad dva kterym zustali klasicky kominek. Nevite nekdo cisla???
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ondřej » pát 20 črc, 2007 6:34 am

V knize Toulky s parou je vyfoceny Kremak 0301. Snimek je datovany 1977 a ma kulaty kominek. Mozna je to ten, co zustal "nemodernizovany", i kdyz tady padl nazor, ze ho zpetne predelavali z Giestlera. Tezko rict.
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 243
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod Ocik » pát 20 črc, 2007 9:31 am

Třeba ho komouši nechali původní, aby se s ním mohli chlubit - první lokomotiva vyrobená po 2. světové válce "OSVOBOZENÝMI" závody v Plzni :lol:
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Ondřej » pát 20 črc, 2007 10:25 am

Podle toho, jak komousi zametli s drtivou vetsinou parnich masinek o tom silne pochybuji. Navic byla vyrobena v dobe kdy komancove jeste nevladli (ale uz se k tomu schylovalo).
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 243
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod radeksindy » pon 23 črc, 2007 8:22 am

Všechny lokomotivy řady 534.03 dostaly dyšnu Giesl, s výjimkou 534.0345. S 534.0301 se počítalo jako s muzejní (z důvodů, které tu už byly řečeny) a proto zpětně dostala původní komín.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod marwin » pon 23 črc, 2007 9:32 am

radeksindy píše:Všechny lokomotivy řady 534.03 dostaly dyšnu Giesl, s výjimkou 534.0345. S 534.0301 se počítalo jako s muzejní (z důvodů, které tu už byly řečeny) a proto zpětně dostala původní komín.


Dik radku za info, v ktere chytre knizce si nasel, ze to byl zrovna tendle?
nemas nejakou fotku toho kremaka 534.0345?
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ondřej » čtv 26 črc, 2007 6:49 am

Ta informace je v Bekove Parni Lokomotivy CSD (3). Je tam uvedeno ze byla prestavena na plochou dysnu a potom (bez datumu) zase zpet na puvodni komin. Taky je tam i cislo lokomotivy ze ktere ten komin pochazi, chybi ale info, zda ta "darcovska" lokomotiva byla taky prestavena. Jeste je tam fotka te 301 z roku 1974, a to uz ma kulaty komin.

to Marwin:
tak asi nezbyde nic jineho, nez tam dat placaty komin. Kdybys chtel delat tu 301, tak je zase spatne tendr. Ta jezdila az do konce s 818.0.
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 243
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků