Stránka 1 z 2

Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2013 11:46 am
od ondras
Pustil jsem se do stavby takové menší (no je to kus nábytku) lokomotivy a to slovenské mazutky 555.3008 v měřítku 1/35.
Lokomotivu 555.3008 zprovoznil klub KPHŽD (Klub priateľov histórie železničnej dopravy Bratislava východ ) v roce 2011 po 12-ti letech usilovné práce.
Lokomotiva je ze stavebnice,ale je uzpůsobena na nějakou němecekou lokomotivu,což nevyhovuje,takže si zde člověk užije i tu správnou modelařinu.
Na začátek jsem se pustil do stavby kolejových polí a vlastně celého spodku.Musel jsem upravit délky kolejnic a kolejové spojky.Na celé délce je jen jeden styk,což na tak "krátkou" vzdálenost postačuje.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2013 11:54 am
od ondras
Tak základ postaven,nastřkán a mírně napatinován.Je čas pustit se do lokomotivy.
Ze začátku bylo nutné doplnit všechny šrouby co na rámu chyběli (něco hodně přes stovku) a pak se mohlo pokračovat dále.
Zde srovnání "ošroubeného" a upraveného rámu a rámu holého bez úprav :
38_ramy-srovnani_2.JPG

Pod skříňovým kotlem je zesílení rámu,které jsem taktéž znázornil :
37_ramy-srovnani_1.JPG

A toto zopakovat i na druhé části rámu vše zrcadlově a můžem pokračovat dále.
Mezi rámy je třeba doplnit nápravy dolepit ložiska.Tady se ve stavebnici trefily a nic se nemuselo uravovat až na případné tmelení.
Takže je čas vše slepit a doplnit vypružení a vahadlový mechaismus.Po několika hodinách to vypadá takto

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2013 12:04 pm
od ondras
Tak jsem opět trošku pokročil na rámu a na kotli - spíše na topeništi.
Na rám jse doplnil všechny šrouby,které se týkají náprav a jejich vedení.Rámy jsem slepil a doplnil nápravy.Následovalo nalepení vypružení a vahadlového systému.
Dle fotodokumentace jsem zjistil,že rám v přední čísti hned za čelníkem má jiný tvar než ten ze stavebnice,tudíž jsem jej taky upravil.Poté se vrhl na slepení nového čelníku,jelkož ten co je ve stavebnici se nedá použít.Poté jsem si udělal mastr na nárazník a odlil jej.Talíře použiji ze stavebnice.
Na koltli jsem naznačil rytím plechy na skříňovém kotli a zbývá je ještě "ošroubkovat".Na skříňový kotel jsem doplnil i výmyvky,které ale ještě nejsou úplně dokončeny.
Tato ukázka je trošku zrychlená.Zatím stavba trvala +- 70h čistého času.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2013 12:05 pm
od ondras
Pokračování ....

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2013 3:06 pm
od Petr Zatrepalek
Koukám že to stavíš z Trumpeteru, no potěš... Držím palce at vytrváš. Těch chyb tam ty čínani nadělali takovou spoustu, že pokud to chceš mít jako reálnou zmenšeninu skutečný mašiny, necháš na tom mládí a všechnu trpělivost!

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2013 3:11 pm
od Petr Zatrepalek
Jo a ještě poznámka ke kolejím - být tebou, přejedu vršky kolejnic udělátkem z rovný molitanovy houbičky se zavadlou humbrolou 11 - udělá ti to krásně vyleštěný a rovný "kovový" hlavy kolejnic jako v reálu... To co máš na fotkách není zrovna ono...

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: sob 10 srp, 2013 8:39 am
od ondras
Díky.Snad vydržím,ale chyb je tam opravdu docela dost.
Hlavy kolejnic mají zatím jen kovový nádech a k oježdění si jen přičuchli.Zatím to není hotovo.Vyzkouším tu tvojí metodu a uvidím jak to dopadne.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: sob 10 srp, 2013 10:41 am
od Petr Zatrepalek
Taky můžeš máš-li použít stříbrný pigment co rozmázneš prstem po hlavě koleje....

Asi to víš, ale Trumpet "sprostě" opráskl Šilhánkovi (CMK) jeho rezinový model Br52 se všema jeho chybama... Prostě čínský klasický přístup... "Klasický" Vannentender CMK donedávno nabízelo jako samostatný rezinový model - třeba ti to pomůže vyřešit problém s s nevhodným původním tendrem ze stavebnice...

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2013 9:59 am
od ondras
Petře tendr už je doma a čeká až na něj příjde řada.
Hnusné počasí a dostatek času.To bylo ideální pustit se do další čísti a to úpravy Kraus - Helmholtzova podvozku a výrobu lokťových kol.
Dle dokumentace se to jevilo jako jednoduchá úprava,ale zabralo to docela dost času.Výroba lokoťových kol byla pohodová práce.Obruč jsem upravil ze stavebnice a náboj kola použil také ze stavebnice..Loukotě jsou z plastu.Nejvíce práce na tom všem bylo asi vše vystředit aby to nikde nekopalo.
Poté přišla řada na samotný podvozek.Musel jsem doplnit kluzátka a samotný mechanizmus radiálního vypružení a dodělání pivotu,který jde vidět jak zvrchu tak zespodu.Jelikož původní podvozek ze stavebnice neměl nějaký "spodní díl" musel jsem také vyrobit nový.Následovalo doplnění šroubů a šroubečku a trubiček na mazání kluzných ploch u pivotu.S výsledkem jsem spokojen.Bude to takové oživení,co ale nebude moc vidět.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2013 10:00 am
od ondras
... pokračování

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2013 6:50 pm
od Petr Zatrepalek
Dobrá práce, mám dojem že jsi to pojal jak Ondra Nadrchal svoje 1/35 Papoušky!

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: úte 03 zář, 2013 4:26 pm
od ondras
Petře,takovéto měřítko si přímo říká o to vyhrát si s detaily :lol: :lol: a jak to člověka chytne,tak už není pomoci.
Jelikož do rámu půjde trochu vidět rozhodl jsem se dodělat i druhou stranu "ošroubení" a to okolo ložisek.
Také jsem dolepil čelník nahotovo a dosadil nárazníky.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: úte 03 zář, 2013 8:25 pm
od Petr Zatrepalek
Doufám že nadšení vydrží! Já to tenkrát když jsem se dozvěděl, jak to ten trumpetýr zmršil, raděj vzdal. O to víc si cením když do toho někdo jde jako ty nebo Ondra Nadrchal - v 1/35 je ta mašina krásný šperk do bytu!

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: stř 04 zář, 2013 10:07 am
od ondras
Nadšení zatím drží.
Nevím jestli šperk,ale kus nábytku to je určitě.Kolejnice mají délku okolo 95cm,takže je to skutečně obr :D .
Teďka se zrovna patlám s nýty na dýmnici protože to co tam bylo origoš to je tragédie.

Re: Parní lokomotiva 555.3008 (1:35)

PříspěvekNapsal: ned 08 pro, 2013 8:03 am
od ondras
Menší postup kupředu.
Dodělal jsem listové pružiny na předku rámu.Zatím na nich chybí ještě matky.
Bohužel stavba jde teďka docela pomalu,kvůli jiným věcem,které mají přednost,ale začínají dlouhé zimní večery,takže s tím snad pohnu.