No myslel jsem že si udržím odstup, ale ono to dost dobře nejde. Zásadně jsem pro nové pojezdy a stroje, pokud se jedná o tovární produkci jezdící po kolejišti. Pokud se jedná o rukodělné modely, jsem trošičku volnější, ale vzásadě volím také pokud možno tovární a pokud možno nové pojezdy. Ale jedním dechem dodávám, že taková Bobina (E11) nebo Ragulin (Nohabka) byly nejpovedenějšími pojezdy BTTB, které lze využít na přestavbu po jistých úpravách (remotorizování, vymezení vůlí, nová ozubená kolečka, nová dvojkolí). Další vcelku zdařilé pojezdy jsou na malých párách (přestavby na ř. 423.0 a 433.0, a 434.X) a BR56 (BR86), tyto jsou však už hůř využitelné a pro dnešní potřeby se snad ani nevyplatí (výměna dvojkolí je nutnost, stejně tak rozvody, motor, atd.).
Takže spíš jde o osobní preference, a to jak moc se chce kdo drbat s tím, aby ten pojezd jezdil jak má. Cenově oboje vychází nastejno, pokud samozřejmě pojezd chci použít do vlastního modelu. A na konstrukci těhle pojezdů nemá co zastarat, to že se dnes používá spíš řešení "šnek nahoře a domeček plný koleček" je jen pro jeho jednodušší výrobu a menší nároky na přesnost oproti šneku přímo u nápravy, ostatně pojezdy PG dokazují že toto řešení není nic špatného.