Stránka 11 z 11

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: pát 25 lis, 2016 5:28 am
od Mcx
Svratka píše:- typická protažená madla z čelníku pod dýmnici - jejich ohyb na modelu vyhlíží příliš ostrý, zřejmě k tomu přispívá i síla materiálu

Je třeba se dívat nejen na tovární foto, v provozu měla každá loko ohnutá madla jinak a někdy to byly zajímavé tvary, včetně na modelu ostřejších ohybů, takže trochu nesmyslné tvrzení

Svratka píše:- samozřejmě dýmnice má být matná, to už tu ale zaznělo

další modelářská mantra, je dostatek fotodokumentace, kde je dýmnice lesklá i u Krasina! je na modeláři jaký vzhled si vybere, jen žádnou modelářskou unifikaci

Svratka píše:- z čeho jste vycházel při natírání červenou obručí

je otázkou zda ty modelová dvojkolí nějaké "obruče" ve smyslu nenatíraných skutečných obručí mají, řekl bych že většinou ne, je třeba místo mentorování parní model postavit :lol: pak uvidíme

Takže pouze patina v rozsahu provozního stavu a ten může být od mašiny vyleštěné snad mimo střechu budky až po kus na konci své slávy na záloze.

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: pát 25 lis, 2016 6:59 am
od TomBart
Svratka píše:TomBart:

Model samozřejmě pěkný, to musím uznat... :-)
Pokusím se však poukázat na 4 vzhledové prvky, které mi nesedí. Neberte to jako kritiku, spíš jako krůček k dokonalosti...

- typická protažená madla z čelníku pod dýmnici - jejich ohyb na modelu vyhlíží příliš ostrý, zřejmě k tomu přispívá i síla materiálu

VYCHÁZEL JSEM Z FOTEK SKUTEČNÉHO STROJE, OHYB ASI NENÍ TAK ÚPLNĚ OSTRÝ, ALE TAK VELKÝ ROZDÍL V TOM ROZHODNĚ NEVIDÍM. MADLA JSOU NEJSPÍŠE O NĚCO SILNĚJŠÍ, ALE JE TO KOMPROMIS, ABY TO TAKY NĚCO VYDRŽELO.
Svratka píše:- proč je dýmniční uzávěr zlatý?

UŽ SI TO NEPAMATUJI, PROŽ ZLATÝ. KAŽDOPÁDNĚ JSEM NEMĚL A NEMÁM KVALITNÍ BAREVNOU FOTOGRAFII TOHOTO STOJE. POUZE ČERNOBÍLOU, ZE KTERÉ JE JISTĚ PATRNÉ, ŽE TO NENÍ ČERNÉ
Svratka píše:- z čeho jste vycházel při natírání červenou obručí a středů kol? Obecně, v provozu se nikdy obruče a středy kol nenatíraly, byly v barvě kovu. Samozřejmě až na kýčovité výjimky tvorby lokomotivních čet, ale i tak to byly skutečně výjimečné úkazy (hlavně ty obruče proboha!). Působí to hrozně kýčovitě, no spíš jako zpotvořenej pomníkovej kafemlejnek...

MÁM DOSTUPNOU JEDNU HODNĚ NEKVALITNÍ BAREVNOU FOTOGRAFII, KDE S JISTOTOU NEMOHU ŘÍCI, ŽE SE JEDNÁ O 021. z FOTKY JE PATRNÉ, ŽE KOLA JSOU ČERVENÁ. STAV JE ALE NEJSPÍŠE KE KONCI PROVOZU A KOLA NEZÁŘÍ JASNĚ ČERVENOU, ČERNÁ VŠAK NEJSOU ZCELA URČITĚ
Svratka píše:- samozřejmě dýmnice má být matná, to už tu ale zaznělo

O TOMTO PROBLÉMU VÍM, JEDNOU HO SNAD ODSTRANÍM

JEN BYCH RÁD DOPLNIL, ŽE TOTO BYL MŮJ PRVNÍ PARNÍ STROJ V MODELU PODLE NÁVODU OD MARWINA A JÁ SI TO CHTĚL ZKUSIT. DO TÉ DOBY JSEM POSTAVIL POMĚRNĚ DOST MOTOROVÝCH LOKOMOTIV A VZHLEDEM K NEDOSTATKU PODKLADŮ (OPROTI MOTOROVÝM Z 5. EPOCHY) JSEM BYL NUCEN MÍSTY IMPROVIZOVAT. OSOBNĚ MI VADÍ VÍCE JINÁ VADA A TO JSOU MALÁ KOLA

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: pát 25 lis, 2016 7:24 pm
od Svratka
TomBart, Mcx:

dýmnice: Jistě, pokud byla lokomotiva "po laku", nějakou dobu snad mohla vydržet lesklá, provozní stroje však vypadaly trošku jinak...

madla: Vycházel jsem z dostupných fotografií modelovaného stroje, fotku s hranatými madly jsem nenašel... Síla madel mě osobně vůbec nevadí, měl jsem na mysli pouze ostré vytrčení. Je mi jasné, že v HO jsou vždycky madla problém a v tomto měřítku je to už i s poloměrem zaoblení dost problematický, jenomže i ostré tvary jsou v HO ještě nápadnější jak ve skutečnosti...

dýmniční uzávěr: Tak zlaté bývaly na dráze pouze knoflíky na uniformě. :-) Výzdoba prováděná rukou strojvůdců bývala povětšinou bílou a červenou, někdy bohužel poněkud nevkusně i modrou. Čili dle čb fotek lze zřejmě úspěšně soudit, že vzpomínaná 456.021 měla uzávěr bílý.

kola a obruče: Nezaměňovat prosím pojem kola a obruč. Obruč je pouze to hladké co má na sobě okolek. To nasazené na tom kole. Kola se natírala na červeno, samozřejmě, obruče a středy kol však vždy bývaly v barvě kovu. Jen výjimečně nějaký patlal napatlal i tyto, ovšem vypadalo to poněkud pouťově, no docela strašně, nemůžu jinak...

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: sob 26 lis, 2016 9:00 am
od Mcx
Svratka píše:dýmnice: Jistě, pokud byla lokomotiva "po laku", nějakou dobu snad mohla vydržet lesklá, provozní stroje však vypadaly trošku jinak...

nemáte pravdu, zde se topič snažil a stihl vyleštit i kousek střechy budky, mně neznámý autor fotky mi použití jistě promine (Děčín, 1968)
Obrázek

Svratka píše:kola a obruče: Nezaměňovat prosím pojem kola a obruč. Obruč je pouze to hladké co má na sobě okolek.

netřeba poučovat, po skoro 40 letech v žel. opravárenství opravdu netřeba :lol: , ale psal jsem o modelových dvojkolích a jejich provedení ne o skutečných

a poznáka k dýmničnímu uzávěru - prvorepublikové loko ho měly mosazný, nikoliv zlatý.....

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: ned 27 lis, 2016 5:34 pm
od Svratka
Mcx:

Děkuji, jsem rád, že jste poskytnul fotku, na které je lesklá dýmnice pěkně zachycena. Tedy skutečně, některé stroje jak vidno měly četou vyleštěnou i tu dýmnici, skvělý poznatek... :-) Ovšem, dá se předpokládati, že by stačilo, aby třeba jediná četa leštičů přešla na jiný turnusový stroj a tento leštěný by se rázem změnil v běžný ušňupaný, tak to v provozu bývalo...

Vašich znalostí z oboru si vážím, jsem nadšeným čtenářem Vašich příspěvků, vždy se něco dozvím. Poučovat nemám v úmyslu... :-)))

Stroj na modelu mi vzhledem ke smalt.tabulkám pasuje do 60.let, tedy do vhledu zbarvení dýmničního uzávěru si zas "nedám kecat" já, hihi. :-) Ne, nic ve zlém... :-)

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 7:15 pm
od zaplef
Po vzoru Marwina jsem začal se stavbu Krasina. Zatím ještě nejsem rozhodnutý pro konkrétní stroj. Pojezd jsem použil BR65 Fleischmann s běhouny ROCO pro hrbouna. Bohužel poté, co jsem lokomotivu na přestavbu sehnal, jsem zjistil, že pojezd se díky převodům nevleze do odlitku a tak musím nahradit původní motor novým motorem se šnekem (doufám v použitelnost plochého morotu ROCO). Doplňky použiji Ms odlitky p. Murase.
krasin.jpg

Odlitek skříně je zatím jen volně položen na poloupraveném pojezdu.

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 4:11 pm
od Rendolph1
Hoj všem
mám dotaz,hodí se na přestavbu krasina v H0 pojezd z BR65.1 guetzold(nová produkce),a kde bych sehnal odlitek,na burzu do praglu bohužel z časových a dálkových důvodů nejezdím.
Děkuju

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 4:25 pm
od brudr
jjira píše:Odlitek dělá p. Molata na objednávku. Ale je na něm vidět slepení z modulů a je to křivé. Možná znovu rozřezat a slepit znovu. Já to vzdal.. J.


Zdravím.
Odlitek jsem přes kolegu objednal a když jsem ho uviděl, tak se mě chtělo zvracet. Akci jsem též odpískal. Do pojezdu by bylo zapotřebí asi dost radikální zásah. Nemáte někdo nějaké podklady/fotky z přestavby v TT? Jen tak pro zajímavost.
Děkuji

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 5:46 pm
od Petr S.
Myslím , že ten správný odlitek vyrábí Honza Máša .

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 8:32 pm
od Polabský
Petr S. píše:Myslím , že ten správný odlitek vyrábí Honza Máša .


Honza Máša vytvořil tento odlitek před mnoha lety tak aby se dal použít na tehdy vyráběné pojezdy.
Hezký večer Všem.

Re: 456.0 KRASIN

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 12:54 pm
od Petr Berka
Pánové čtěte, brudr se ptal na TT, nikoliv na H0. Máša v TT Krasina nedělal.