ř.742 TT řešení podvozku

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

ř.742 TT řešení podvozku

Příspěvekod kuba_THX » stř 27 úno, 2013 12:04 am

Zdravím modeláře co řeší podvozek pro svoji 742 :)
Tak stavim už/ teprve druhou druhou tuhle lokomotivu a napadlo mě, udělat stanoviště s figurkou. Bohužel při použití podvozků z V100 to není vubec možný. Tak mě napadlo udělat sestupnou převodovku pod rám (do nádrže) a odtamtud kardany na každej podvozek spodem. Ušetří se tim spoustu místa na dekoder, stanoviště, zvuk a světla. Motor by vlastně zabíral necelou polovinu místa v lokomotivě a to jen nízko podlaze... Podvozky by byly jen na jednoduchých čepech, freezované z jednoho kusu.
Už jsem si objednal díly, přesněji jsem pořídil toto:

Ozubené kolo 14Z / 1,5 - 2, modul 0.2mm, čelní
Ozubené kolo 28Z / 1,5 - 2, modul 0.2mm, čelní
Ozubené kolo 22Z / 1,5 - 2, modul 0.2mm, čelní
Kalená osa 1,5 x 13,8 mm
Kardanové pouzdro 3/4x0,8-1,5 (1 ks)
Kardan dvoupinový 9 mm (1 ks) - "psí kost"
Vymezovací podložky 2,0 x 0,1 mm (20ks)
Vymezovací podložky 1,5 x 0,2 mm (24ks)
Šnek M0,3 D 4 x 4 / 2 mosazný jednochodý
Šnekové ozubené kolo 14Z / 2 - 3, modul 0.3mm
Kuličkové ložisko 4x2x1.5mm
Pouzdro 2/3 x 1,5/1 příruba 4mm (krátké)
Setrvačník 10 x 7 / 1,5 (průměr x délka / průměr osy)
Mashima MHK-1015S
Kalená osa 2,0 x 15,8 mm
Z toho bych to mohl celý složit, ještě jsem měl variantu s použitím tohoto:
Obrázek
ale to nakonec ustoupilo :D Dnes jsem zkoušel freezovat podvozek z hliníku a nakonec jsem zvolil zase mosaz s uložení hřídelek do koupených pouzder, abych nemusel vystružovat.

Zajímají mě vaše názory a zkušenosti s tímhle konceptem pohonu, každý používá vetšinou pojezd V100, ale ten vyplní prostor v 742 skoro bezezbytku.
Raději technika...
kuba_THX
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01 úno, 2011 8:24 pm

Re: ř.742 TT řešení podvozku

Příspěvekod Tomáš » stř 27 úno, 2013 8:00 am

No to je pravda, že se tam toho moc nevleze. Já použil jiný motor a setrvačníky
http://pojezdy.eu/eshop/motory-mashima/ ... -16kd.html
Dekodér jsem nacpal do nádrže.
Držím palec,pokud se ti to povede dotáhnout do finále
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: ř.742 TT řešení podvozku

Příspěvekod kuba_THX » stř 27 úno, 2013 8:37 am

Když oni nikde u těch motorů nepíšou jakej maj kroutící moment... :D Já mam strach, že motor co má malej průměr rotoru nebude schopnej třeba se zátěží udržet minimální rychlost nebo tak no. Proto sem se snažil vybrat motor co největší. A dekoder v nádrži jsem řešil u mého prvního pojezdu, máš nějaké fotky jak jsi vedl dráty?
Raději technika...
kuba_THX
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01 úno, 2011 8:24 pm

Re: ř.742 TT řešení podvozku

Příspěvekod Tomáš » stř 27 úno, 2013 9:26 am

No popravdě řečeno já z toho mini motoru měl taky strach, ale nakonec mě mile překvapil. Za 742 jsem zapojil 5 vagónu (Es, BTTB, kovová kola hmotnost 30g/1ks) a v pohodě to frčelo i do stoupání 30promile..Snažil jsem se mašinu co možná max. zatížit., takže olůvka jsou skoro všude, kde jen bylo místo.
Rám mám použit DK-model.Dekodér je v nádrži a drátky, dírou v rámu, z něj vedou přímo k motoru a k podvozkům. Osvětlení jsem zatím neřešil, to až při další generální opravě. Byl jsem rád, že se mi povedlo to všechno natlačit do kastle, aby to nikde nedřelo. Fotky bohužel nemám.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků