Přestavba ROCO BR 204 68941 AC digital na DC

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Přestavba ROCO BR 204 68941 AC digital na DC

Příspěvekod k4fun » čtv 10 led, 2013 9:24 pm

Ahoj lidi, řeším, zda přestavět subject na DC (na DCC), jsem v tomto úplný laik, nedokážu odhadnou, zda a jestli se to vůbec vyplatí a co všechno by se případně mělo vyměnit. Nemáte s tím někdo zkušenosti ? Identický model dělají i pro DC (DCC), tak doufám, že to bude možné.
Naposledy upravil k4fun dne čtv 10 led, 2013 9:43 pm, celkově upraveno 1
k4fun
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 10 led, 2013 9:07 pm

Re: Přestavba ROCO BR 204 68941 AC digital na DC

Příspěvekod radula63 » čtv 10 led, 2013 9:34 pm

Chceš přestavět z AC (typicky systém Marklin) na DC (tedy analog) nebo DCC (digital comand control) ?

1) Teoreticky (jelikož sám dělám velikost TT) -
- v tříkolejnicovém systému mají levá a pravá kolejnice stejný potenciál, druhý potenciál je středová kolej (či dnes už výstupky na pražcích). Lze udělat obojí (DC i DCC) za předpokladu, že má model izolovaná kola od osy (někteří výrobci totiž pro AC používají kovová kola neizolovaná na ose), tak pak stačí oddělit dráty od sběračů na levou a pravou stranu zvlášť, středový sběrač (typicky lyžinu) demontovat. Pokud však jsou kola kovová a nalisovány na osu bez nějaké izolace, tak pak to nepředěláš.

2) Pokud budeš přestavovat na DCC, tak některé dekodéry jsou multiprotokolové a některé ne. Digital Marklin není kompatibilní s DCC. Pokud by jsi v modelu neměl multiprotokolový dekodér, tak budeš muset vyměnit i ten.

To jsem to vzal jen po teoretické stránce a nastínil možná úskalí. Jak jsem psal výše - modeluji v TT.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.