Stránka 1 z 7

T478 Zamračená, Bartotka

PříspěvekNapsal: čtv 11 říj, 2007 1:22 pm
od Houmr
Scháním popisky na tu lokomotivu. Stačí detailní fotky popisek. Máteli někdo, můžete posílat na mail :lol: Doufám, že jsou zhruba totožné z dob ČSD, tak i ČD. Popřípadě napište.
Díkes 8)

Re: T478 Zamračená, Bartotka

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2007 6:03 pm
od Jan Jirásek
Houmr píše:Scháním popisky na tu lokomotivu. Stačí detailní fotky popisek. Máteli někdo, můžete posílat na mail :lol: Doufám, že jsou zhruba totožné z dob ČSD, tak i ČD. Popřípadě napište.
Díkes 8)


Honzo zkus Banko Praha. Má i 3D znaky ČKD,Škoda,tabulky apod. dělá i potisk atd.. viz. jejich e-mail, telefon atd..

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2007 6:44 pm
od Martin HO
Mám obtisky od http://obtisky.parostroj.net/seznam_obt ... _02_12.htm a jsem velmi spokojený.

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2007 6:08 am
od Houmr
Ano o p.Bankovi vím. Martine ti obtisky jsou tedy i s popiskami? O ty mi jde především. Jinak díky!

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2007 10:03 am
od Martin HO
Houmre, posílám Ti fotku příbalového nákresu k obtiskům T 478.1 80.léta e-mailem. Ten papírek má formát 9x5 cm, takže asi nebude moc čitelná, ale je tam: tabulka řadyT 478.1230, tabulka ČSD (červenobílá) tabulka oprav žst.Nymburk (nebo váženo). písek, lokomotivu po odstavení zajistit klínem, na podvozek : T478.1230 2,40m na nádrž hmtnost 75t, ... rozvor 9m, délka 16,5m blesk 110V 2x voda 2550 l) něco co teď nepřečtu pod oknem strojvůdce, hvězda na čele, štítek ČKD Praha, znak ČKD, ty barevné popisy jsou červenobílé, ostatní bílé .

PříspěvekNapsal: sob 13 říj, 2007 3:27 pm
od Houmr
Jo dostal jsem to dík.

PříspěvekNapsal: úte 16 říj, 2007 7:29 am
od Martin HO
Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.

PříspěvekNapsal: úte 16 říj, 2007 10:19 am
od Michal Šuhajda
Martin HO píše:Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.

Prototypy, ověřovací série a první série měly dva vzduchojemy od druhé série (od č.T478.1093) byly nahrazeny jedním o průměru 700mm.

PříspěvekNapsal: úte 16 říj, 2007 10:28 am
od Tomáš
Michal Šuhajda píše:
Martin HO píše:Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.

Prototypy, ověřovací série a první série měly dva vzduchojemy od druhé série (od č.T478.1093) byly nahrazeny jedním o průměru 700mm.


a jak se liší typ 749 a 751? já se ptám jen z toho důvodu,že právě na 749 jsem viděl dva vzduchojemy

PříspěvekNapsal: úte 16 říj, 2007 10:59 am
od Cermi
Rozdíl je v topení. 749 má Elektricé topení.

PříspěvekNapsal: úte 16 říj, 2007 11:47 am
od Tomáš
Cermi píše:Rozdíl je v topení. 749 má Elektricé topení.


takže 751 má parní agregát na vytápení souprav a 749 má už el.topení..jinak je to teda stejný

PříspěvekNapsal: úte 16 říj, 2007 4:49 pm
od Martin HO
Michale děkuji za informace. Martin HO

PříspěvekNapsal: stř 17 říj, 2007 1:59 pm
od Michal Šuhajda
Tomáš píše:
Michal Šuhajda píše:
Martin HO píše:Také dokončuji stavbu Zamračené T 478.1 ČSD v klasickém původním barevném provedení. Vycházel jem z prospektu ČKD, kde je i typový výkres lokomotivy s 2 vzduchojemy vedle nádrže na straně k žaluziím. Teď jsem ale objevil fotografie T 478.1, kdy tato lokomotiva má pouze 1 vzduchojem. Víte někdo jak to s těmi vzduchojemy je. Nebyly 2 vzduchojemy pouze u prototypu? Díky za informace.

Prototypy, ověřovací série a první série měly dva vzduchojemy od druhé série (od č.T478.1093) byly nahrazeny jedním o průměru 700mm.


a jak se liší typ 749 a 751? já se ptám jen z toho důvodu,že právě na 749 jsem viděl dva vzduchojemy

No, ono je to trošku složitější.
Původně vznikly řady T478.1-s parogenerátorem pro parní vytápění vytápění os. vlaků a T478.2- parogenerátor nahrazen balastem byly určeny pro vozbu nákladních vlaků.
Posléze byla ř. T478.1 přeznačena na ř. 751 a ř. T478.2 na ř. 752.
V devadesátých letech proběhla úprava lokomotiv obou řad, která spočívala zejména v dosazní zařízení pro el. vytápění vlaků. Takto upravené lokomotivy byly označeny ř. 749.
Řada 752 byla u ČD (na Slovensku stále existuje) posléze zrušena a lokomotivy byly přeznačeny na ř.751 s tím, že inventární číslo (poslední trojčíslí) bylo zvednuto o 300 Takže dnes mají tyto loko číslo 751 3XX-X .
Ř. 752 byla u ČD poté znovu obsazena reko Brejlovci.
U ostatních loko i u loko rekonstruovaných na ř. 749 byly ponechány původní inv. čísla. Pro úpravu se vybíraly lokomotivy různých sérií dokonce i loko 749 007 což je poslední stroj ověřovací série (má trochu jiný (kulatější) předek kabiny, světlomet a hladké bočnice). Proto [b]stroje ř. 749 můžou mít jeden nebo dva vzduchojemy. Záleží na tom z jaké výr. série pocházejí.
S předěláním vytápění se většinou "svezly" i další úpravy (výměna závěsek za pryžokovové sloupky, regulátory výkonu, apod.)
Podobně se upravovali i Brejlovci ř. 753(parní topení) na 750 (el. topení)

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2008 9:15 pm
od dan
Chystám se na mráču ve vel. TT potřeboval bych nějaký výkres mráči buď ve skutečné velikosti nebo v TT nemáte někdo náhodou odkaz kde bych to našel
díky

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2008 9:25 pm
od JBr
Na www.prototypy.cz je nekolik okotovanych nakresu, ruzne vyrobni serie. Je tam i popis a hafo fotek ruznych masin.

Budes stavet mracu z leptu nebo z odlitku?