Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27
Jardax píše:Jedna dioda rozhodne nestaci, minimum je pul Grece, dve diody. To je snad tak elementarni, ze to nepotrebuje dalsi komentar
D1 samozrejme svitit bude, asi kazdy (i kdyz zrejme tedy ne uplne kazdy) pochopil, ze tam jen chybi domalovany spoj na spodni kolejnici...
czcharlie píše:Čímž ovšem nijak nevysvětluješ blikání "opačných" diod za jízdy. Na motoru se totiž podle Lenzova pravidla v okamžiku odpojení (a těch odpojení je na pár centimetrech trati spousta) od napájení indukuje napětí opačné polarity (i když je to jen impulz). A jelikož celá síť lokomotivy je v tu chvíli zároveň odpojena od napájení z kolejí LED zareagují rozsvícením, tedy lépe řečeno bliknutím. Elektrolytický kondenzátor impulz díky svým vlastnostem nezachytí a keramický nemá zase dostatečnou kapacitu, aby pozřel všechnu energii impulzu.
amirinda píše:tak dobře, co tohle: ?
ale pořád co ten proklatej motor s tím?
Edit: pokud by dával stejnou polaritu tak by to bylo asi OK, ale pokud opačnou tak jsem v pr... to už ovšem je mimo mé znalosti a zkušenosti.
Jardax píše:Prave ze to kondenzator zachyti, nabije se driv nez se rozsviti LED...
czcharlie píše:Jak jsem psal, elektrolyt má příliš velkou reaktanci... Výsledek je úplně stejný jako při antiparalelním zapojení LED jen s omezovacím odporem.
Jardax píše:
Panacek rad mixuje japka a vodni melouny, ze?
Ja se nebudu namahat vyvracet tenhleten naprosto pitomy blud o tantalech, demonstrovany na elektrolytech.
Kazdy ma vlastni rozum, alespon vetsinou, aby takove pitomosti odfiltroval, a nebo holt sel a priplatil si z presvedceni.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků