Rozvody pro arcivévodu 422

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Rozvody pro arcivévodu 422

Příspěvekod Zippich » pát 05 říj, 2007 6:13 am

Zdenek Valter píše:
Zdenek Valter píše:Nemáte někdo nakreslené rozvody pro 422 ?
Případně mohl by je někdo nakreslit ?


Najde se tedy někdo, kdo by tento rozvod nakreslil v CADu ?


Zdeňku, starý comp mi před časem odešel a v novém už nemám CAD, ale mohl bych se pokusit to nějak zvládnout během zimy. Půjčíš mi na to Kratochvíla? Já se mezitím mrknu po tom starém instalačním cedesu a dám vědět...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Rozvody pro arcivévodu 422

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 05 říj, 2007 9:44 am

Zdenek Valter píše:
Zdenek Valter píše:Nemáte někdo nakreslené rozvody pro 422 ?
Případně mohl by je někdo nakreslit ?


Najde se tedy někdo, kdo by tento rozvod nakreslil v CADu ?


Normálně kreslím stavařinu, ale snad bych rozvod taky zvládnul.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Stačí nové převodové kolo!

Příspěvekod Zippich » pon 20 říj, 2008 10:19 am

Malý bejček od KM není dokonalý model, ale jeho vnější vzhled je vcelku akceptovatelný. Puristé (promiň Zdeňku) sice namítnou že i na skříni se vyskytují jisté nepřesnosti proti předloze, ale největší slabinou jsou především katastrofální jízdní vlastnosti. Pokud se je podaří zlepšit, pak máme jedinečný český stroj za přijatelné náklady, aniž bychom museli stavět uplně nový pojezd a skříň. Všechny ostatní nedostatky mu pak už rád odpustím.
O víkendu jsem měl sundanou kastli a koukal jsem na to. Podle mě by stačilo vyrobit nové hlavní převodové kolečko (mosaz). Převod z nového motoru by byl realizován ozubeným pastorkem na kolmé ozubení hlavního převodového kola, které by tak mohlo být větší o tloušťku původního šneku. Tím by se docílila nižší rychlost při vyšších otáčkách motoru a problém by byl vyřešen.
Zbývá se zeptat jak a kde nechat vyrobit nový převod a rozlisovat/nalisovat dvojkolí...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Stačí nové převodové kolo!

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 20 říj, 2008 11:32 am

Zippich píše:Malý bejček od KM není dokonalý model, ale jeho vnější vzhled je vcelku akceptovatelný. Puristé (promiň Zdeňku) sice namítnou že i na skříni se vyskytují jisté nepřesnosti proti předloze, ale největší slabinou jsou především katastrofální jízdní vlastnosti. Pokud se je podaří zlepšit, pak máme jedinečný český stroj za přijatelné náklady, aniž bychom museli stavět uplně nový pojezd a skříň. Všechny ostatní nedostatky mu pak už rád odpustím.
O víkendu jsem měl sundanou kastli a koukal jsem na to. Podle mě by stačilo vyrobit nové hlavní převodové kolečko (mosaz). Převod z nového motoru by byl realizován ozubeným pastorkem na kolmé ozubení hlavního převodového kola, které by tak mohlo být větší o tloušťku původního šneku. Tím by se docílila nižší rychlost při vyšších otáčkách motoru a problém by byl vyřešen.
Zbývá se zeptat jak a kde nechat vyrobit nový převod a rozlisovat/nalisovat dvojkolí...


Chápu, že je lepší varbec v hrsti (původní loko)
Nežli holub na střeše - slibovaný pojezd ;-)
Nicméně mám tu na podobnou úpravu tu samou loko. Po KL se domluvíme.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zippich » čtv 27 lis, 2008 7:23 am

A vida! Provozu v Komorní Lhotce se bez uzardění účastnil malý bejček. Viz http://www.zababov.cz/index.php?id=929
To znamená, že musel být nejen digitalizovaný, ale také provozuschopný, což se o továrním výrobku nedá říct. Nevíte prosím kdo je majitelem, resp. autorem úpravy modelu? Jaké úpravy na něm realizoval a jak? Ptám se proto, že už jsem rozebral náš domácí stroj a teď provádím technickou přípravu rekonstrukce. Hlavní převodové kolo hodlám nahradit novým s jemnějším ozubením a nový motor s jemným šnekem. Jen se mi tam nevejde žádný setrvačník. Jak byl upraven bejček ve Lhotce? Nemáte někdo kontakt na majitele?
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Martin HO » čtv 27 lis, 2008 10:54 am

Mám kolejiště s motivem koncové lokální trati a jsem rovněž vlastníkem 422 od Kleinbahnu, a i proto by mne rovněž zajímala zmiňovaná úprava pojezdu s event. možností nechat vyrobit potřebné díly společně s ostatními zájemci.

Na loko jsem zatím realizoval úpravy sbírání proudu ze strany na které nesbírá z kol - zlepšení jízdních vlastností.
Martin HO
 

Příspěvekod radeksindy » pát 28 lis, 2008 2:37 pm

Lokomotivu s vozy jsem si zapůjčil v období volných jízd, abych trochu potěšil oko po setkání, které se konalo v duchu motorové trakce IV.epochy. Opravdu se nejednalo o provozní jízdu, hlavní cíl bylo pokochat se hlavně vozy co jsou za ním (BCi, Ci, D - stavba z papíru, autor Martin Kejhar) a jinou vhodnou páru nikdo neměl. Lokomotiva měla akorat vylepšený kabát, zbytek byl beze změny a jízda s ní byla z technického hlediska utrpení :cry:

Ještě nějaký dotaz? :D
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 28 lis, 2008 3:20 pm

Zippich píše:A vida! Provozu v Komorní Lhotce se bez uzardění účastnil malý bejček. Viz http://www.zababov.cz/index.php?id=929
To znamená, že musel být nejen digitalizovaný, ale také provozuschopný, což se o továrním výrobku nedá říct. Nevíte prosím kdo je majitelem, resp. autorem úpravy modelu? Jaké úpravy na něm realizoval a jak? Ptám se proto, že už jsem rozebral náš domácí stroj a teď provádím technickou přípravu rekonstrukce. Hlavní převodové kolo hodlám nahradit novým s jemnějším ozubením a nový motor s jemným šnekem. Jen se mi tam nevejde žádný setrvačník. Jak byl upraven bejček ve Lhotce? Nemáte někdo kontakt na majitele?


Máme ;-) . Upraveny jsou však jen kola. :(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zippich » pát 28 lis, 2008 4:38 pm

radeksindy píše:Lokomotivu s vozy jsem si zapůjčil v období volných jízd, abych trochu potěšil oko po setkání, které se konalo v duchu motorové trakce IV.epochy. Opravdu se nejednalo o provozní jízdu, hlavní cíl bylo pokochat se hlavně vozy co jsou za ním (BCi, Ci, D - stavba z papíru, autor Martin Kejhar) a jinou vhodnou páru nikdo neměl. Lokomotiva měla akorat vylepšený kabát, zbytek byl beze změny a jízda s ní byla z technického hlediska utrpení :cry:

Ještě nějaký dotaz? :D


Děkuji Radku, nemám další otázky. :-(
To je sice smutné, ale zároveň je to výzva učinit právě z našeho stroje první provozuschopný bejček na území monarchie. Zatím jsem rozebral pojezd, sundal hnací kolo, vykuchal převod a teď probíhá jeho úprava. Cílem je dosažení modelové rychlosti při vyšších otáčkách motoru a tím plynulejší provoz. Pokud se to podaří, tak teprve pak přijde na řadu kosmetika pojezdu. O dalším postupu prací budu veřejnost průběžně informovat...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Zippich » pon 22 pro, 2008 2:51 pm

Tak hlásím, že bejček dostal nový motor Bühler s mosazným šnekem a hlavní převodové kolo se 17 zuby bylo nahrazeno novým 26 zubovým. Sbírání je bez problémů, Bühler se snaží ze všech sil, ale očekávaná plynulá jízda se nedostavila. Výrazně se sice zlepšil přenos výkonu a kolem 4-5 voltů ss už stroj dosahuje modelové rychlosti. Dopředný pohyb, záměrně se vyhýbám výrazu "jízda", je však velmi nerovnoměrný. Pojezd klade totiž v různých polohách různý odpor, takže pohyb v nižších rychlostech je velmi trhavý a o plynulých rozjezdech se mluvit nedá. Nechával jsem model kroužit na 6V několik desítek minut po okruhu. aby se pojezd zaběhal a odpory omezily, ale marně. Nevím, jestli je chyba ve špatné konstrukci pojezdu, nebo v nepřesnostech při výrobě, nebo v obojím. Pokud se Zdeňkovi podaří dát dohromady nová kola a rozvody z leptů, tak se hlásím do pořadníku.
Naposledy upravil Zippich dne sob 27 pro, 2008 10:41 am, celkově upraveno 1
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Jirka » pon 22 pro, 2008 8:06 pm

Chtelo by to radikalne zprevodovat, napadlo me ze sem jednou v urazenym zrcatku nejakyho BMW videl maly motorky s planetovou prevodovkou ktera mela v prumeru asi 15 - 20 mm a byla tak 5 mm dlouha.
H0
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv 29 lis, 2007 4:02 pm

Příspěvekod ladino1 » ned 01 úno, 2009 5:54 pm

Tak jsem to zkusil v TT, přestavbou BR 92. Původně jsem chtěl použít odlitek, ale brzy jsem zjistil, že bych se musel probrousit do záporných hodnot. Takže jsem zkrátil a předělal původní karoserii BR 92 a použil parní dómy a komín z odlitku 422. Model má tedy vyšší kotel a delší boudu, no ale nikdo nejsme dokonalý :D . Fotky jsou (snad dělám s tím poprvé) na linku. No tak teď jen do mě.

http://ladino1.rajce.idnes.cz/422/
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

422 - TT

Příspěvekod Pavel-HP » ned 01 úno, 2009 6:44 pm

Parní lokomotivu 422 ve velikosti TT,jsem postavil z odlitku. Pro pojezd jsem použil loko BR55 ve velikosti N (výrobce PIKO). Použil jsem rám, převody, kompletní rozvody a motor. Kola jsem použil z BR92 (TT) a na středních dvojkolích jsem odstranil okolky. všechno se vešlo úplně parádně. S pozdravem Pavel HP.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod PaMi » ned 01 úno, 2009 10:25 pm

A tady je Pavlův Arcivévoda.
http://www.vlakytt.cz/dalsi-kolejiste/k ... -h./2.html
Detaily nafotíme příští týden.
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 487
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků