VT135 vs. M140

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

VT135 vs. M140

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 09 lis, 2006 2:32 pm

Tak jsem založil pro stavbu tohoto modelu (M140) vlastní téma, ať se to neřeší u M131. Zajistil jsem podklady, barevne varianty, pan Banko má podklady na potisky, model už také dorazil a tak se pouštím do přestavby včetně digitalizace. Budu informovat buď zde nebo v magazínu. Pokud už má někdo zkušenosti, tak sem s nimi.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: VT135 vs. M140

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 09 lis, 2006 3:09 pm

Michal Dalecky píše:Tak jsem založil pro stavbu tohoto modelu (M140) vlastní téma, ať se to neřeší u M131. Zajistil jsem podklady, barevne varianty, pan Banko má podklady na potisky, model už také dorazil a tak se pouštím do přestavby včetně digitalizace. Budu informovat buď zde nebo v magazínu. Pokud už má někdo zkušenosti, tak sem s nimi.


MIchale možná na úvod by bylo dobré doporučit verse, které jsou vhodné pro přestavbu na M140.3. VT135 se dělá v mnoha provedeních, které se liší tvarem karoserie i rámu a nejsou záměnné.
Já vím o dvou - jednu doporučoval pan Banko.
Druhá je DR III epocha kat č. 73126

Obrázek
VT135 DR vhodná pro přestříkání a použití jako M140.3
Vlastní pojezd přímo svádí k přestavbě či vestavbě do nějakého jiného motoráku.
Domečky převodovek jsou kovové a stačí každý z nich jen uchytit dvěma šroubky M1,6.

Obrázek

Pozor :!: :!: URČITĚ NEBRAT DRG II Epocha kat č. 73102 :!: :!: - má hliníkovou karoseri s nýty a jiný tvar rámu.

Obrázek
Naposledy upravil Zdenek Valter dne čtv 15 bře, 2007 8:26 am, celkově upraveno 1
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 09 lis, 2006 3:51 pm

Model budu stavet z modelu Sachsen Modelle kat. č. 73126, VT135, II. epocha.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: VT135 vs. M140

Příspěvekod Zippich » pon 08 led, 2007 8:23 am

Michal Dalecky píše:Tak jsem založil pro stavbu tohoto modelu (M140) vlastní téma, ať se to neřeší u M131. Zajistil jsem podklady, barevne varianty, pan Banko má podklady na potisky, model už také dorazil a tak se pouštím do přestavby včetně digitalizace. Budu informovat buď zde nebo v magazínu. Pokud už má někdo zkušenosti, tak sem s nimi.


Ahoj pání znalci. Vím, že M140.323 vyráběla kdysi PIKO jako variantu VT135, ale nikde jsem zatím nenašel informace o skutečné předloze. Opravdu u nás jezdili trofejní VT135 po DR? Víte kde, kolik a do kdy?
Díky
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: VT135 vs. M140

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 09 led, 2007 4:36 pm

Zippich píše:
Michal Dalecky píše:Tak jsem založil pro stavbu tohoto modelu (M140) vlastní téma, ať se to neřeší u M131. Zajistil jsem podklady, barevne varianty, pan Banko má podklady na potisky, model už také dorazil a tak se pouštím do přestavby včetně digitalizace. Budu informovat buď zde nebo v magazínu. Pokud už má někdo zkušenosti, tak sem s nimi.


Ahoj pání znalci. Vím, že M140.323 vyráběla kdysi PIKO jako variantu VT135, ale nikde jsem zatím nenašel informace o skutečné předloze. Opravdu u nás jezdili trofejní VT135 po DR? Víte kde, kolik a do kdy?
Díky


Podklady vyšly tuším loni ve světě železnici o konkrétní číslo bych chtěl někoho z kolegů poprosit. Konkrétně tenhle stroj je vyfocen v Atlasu lokomotiv od Beka. Jezdilo jich cca 20 až 50 podle citovaných pramenů. Pro mne je důležté, zě významná část jich byla deponovaná v depu Ústí n.L.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Rudolf » úte 09 led, 2007 6:16 pm

Vyšlo to ve Světě železnice 2006/2.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 917
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Zippich » stř 10 led, 2007 8:36 am

...tak to je pro Severočecha velmi příjemná informace. Díky za ni. Pokusím se po zmíněném Světě železnice podívat.
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 15 bře, 2007 8:28 am

No a takhle to pak může vypadat po přestříkání

Obrázek
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Jan Jedlička » pon 07 kvě, 2007 4:51 pm

M140 je celkem jasný, ale zatím se mi nikde nepovedlo zjistit, jestli u ČSD byly provozovány i jejich originální přípojné vozy. To, co kdysi vyráběli u Pika, mi nepřipadá moc důvěryhodné. Poradí někdo? Předem děkuji.
Jan Jedlička
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 01 pro, 2006 9:53 am

Příspěvekod simonides » ned 09 pro, 2007 12:37 am

Nema prosim nekdo k dispozici materialy o M140.3 alias VT135 ze Sveta zeleznice 2/2006?
Eventuelne nejake fotky z provozu.
Uživatelský avatar
simonides
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř 28 lis, 2007 1:04 am
Bydliště: Enschede NL

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 09 pro, 2007 8:17 am

A dal by se ten pojezd VT135 koupit jako náhradní díl? Napadlo mne využít ho pro výrobu pojezdu M131 Kuber...
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 09 pro, 2007 8:32 am

Petr Zatrepalek píše:A dal by se ten pojezd VT135 koupit jako náhradní díl? Napadlo mne využít ho pro výrobu pojezdu M131 Kuber...
Uz jsem nekolikrat u Tilliga objednaval prevodovky, motor a nikdy mi to neprislo. Ted ma motorak ROCO, tak zkusim stesti zde. Koncepce je jina nez Tillig, ale pristup k dilum je na 100%.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 09 pro, 2007 10:52 am

Petr Zatrepalek píše:A dal by se ten pojezd VT135 koupit jako náhradní díl? Napadlo mne využít ho pro výrobu pojezdu M131 Kuber...


To bohužel není tak jednoduché. Pro hurvajze je bez úprav pojezd dlouhý.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 09 pro, 2007 10:53 am

Michal Dalecký píše:
Petr Zatrepalek píše:A dal by se ten pojezd VT135 koupit jako náhradní díl? Napadlo mne využít ho pro výrobu pojezdu M131 Kuber...
Uz jsem nekolikrat u Tilliga objednaval prevodovky, motor a nikdy mi to neprislo. Ted ma motorak ROCO, tak zkusim stesti zde. Koncepce je jina nez Tillig, ale pristup k dilum je na 100%.


To je bohužel pravda - já jsem sehnal jen motor :-(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 09 pro, 2007 10:57 am

Jan Jedlička píše:M140 je celkem jasný, ale zatím se mi nikde nepovedlo zjistit, jestli u ČSD byly provozovány i jejich originální přípojné vozy. To, co kdysi vyráběli u Pika, mi nepřipadá moc důvěryhodné. Poradí někdo? Předem děkuji.


Mám pocit, že jsem na tenhle příspěvek již odpovídal.

Je to velmi málo pravděpodobné, prorotože ČSD mělo značnou zásobu jiných přípojných vozů.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků