Stránka 1 z 2

Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 4:29 pm
od rokony
Omlouvám se, že zakládám nové téma, ale než v "začátečnících", viewtopic.php?f=43&t=5141 kde jsem žádal o radu ohledně špatně jedoucí mašinky, mi přijde toto téma patřičnější tady.
Poté, co se mi povedlo seřídit vůli na čtvrtém dvoukolí, jsem byl postaven před nelehký úkol, sestavit opět rozvody do původní pozice. Naštěstí jsem si napřed udělal fotku, ale ani s její pomocí se mi nedaří.
Poraďte prosím, co s tím mám dělat?
Jeden "píst" nasadím, druhý vypadne, když náhodou nasadím všechno, vypadne to při pokusu o nasazení válců...
A tak pořád dokola...

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 6:10 pm
od Myšpulín
Pokud se nepletu, tak válce drží právě ten spodní šroubek. Druhý konec pravítka drží ten rámeček zvrchu. Takže sezazení je takové. Přišroubuj válce, na jedné straně slož rozvod a nakonec zajisti pravítko tím rámečkem, který necháš nasazený jen na této straně. Na druhé straně bude rámeček nad rámem. Již nevím, jestli to jde nějak zajistit, aby ti to nevyskočilo. No a pak přijde na řadu druhá strana. Pak opět připravit k zajištění pravítka a opatrně zajistit rámeček.

Několikrát jsem je skládal, ale už to je pár let a ta sleróza je čím dál tím větší. A rozhazovat rozvod u té mé se mi teda nechce. :lol:

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 6:49 pm
od rokony
Válce drží za zobáčky spodku, ten je přišroubovaný pod budkou. Takže napřed sesadit komplet podvozek s válci? Jdu na to, jistil jsem si všechno plastelínou, ale všecko marné...
Díky moc!
P.S.: S toho rámečku mi to vždycky spadne, už jsem laškoval z myšlenkou na vteřinové lepidlo.

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 7:14 pm
od Myšpulín
rokony píše:Z toho rámečku mi to vždycky spadne, už jsem laškoval s myšlenkou na vteřinové lepidlo.

Držím loko v ruce a koukám, že by ti to padat nemělo. Pravítko je tlačeno tím rámečkem k válci zezadu. Přitom se opírá o plochu, která je zvednutá nahoru. Z bočního pohledu je vlasní pravítko ohnuté do L, takže se opírá o ten rámeček. A na druhé straně (u rámu loko), je malý zobáček (na té vrchní fotce je snad vidět u třetí nápravy spodního kola), který zapadá do malého vybrání na tom rámečku. Nemáš náhodou ten rámeček opačně? Na té fotce je dobře, takhle má být.

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 7:45 pm
od rokony
Ano, už to mám dobře, jen zbývá poslední krok - nasadit poslední zobáček na rámeček.
S celým rámečkem budu muset opatrně dozadu, protože spodem to přes ten zobáček nejde.
Hledám po celým baráku něco, čím bych hotovou stranu zajistil, nejlepší by byla taková ta Betka, jak se dávaly do natáček.

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 7:58 pm
od Myšpulín
rokony píše:Ano, už to mám dobře, jen zbývá poslední krok - nasadit poslední zobáček na rámeček.
S celým rámečkem budu muset opatrně dozadu, protože spodem to přes ten zobáček nejde.

Myslím, že když tu stranu necháš s rámečkem nahoře nad rámem, že se trochu odehne dozadu. Zároveň ti vznikne vůle, protože se vzdálí ten rámeček od válců. Jen musíš pohlídat, aby ti na druhé straně ten rámeček nevyskočil.

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 8:26 pm
od rokony
Tak se nakonec, po celoodpolední dřině zadařilo! Moc Ti děkuji za rady, bez pomoci bych se s tím potýkal ještě i v sobotu.
Doufám, že to už nikdy nebudu muset rozdělávat, na druhou stranu jsem se alespoň detailně seznámil s rozvody parňačky. 8)

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: pát 13 led, 2012 9:10 pm
od alf
Ještě si pohlídej polohu protikliky na hnací nápravě.To je taková ta krátká tyčka od které vede ta štíhlá-výstředníková tyč dopředu.Pokud by se ti to špatně pootočilo,může se celý rozvod i kousnout a mašina nepojede..Blbě se to vysvětluje,chce to načíst trochu teorie a názvosloví-vše má svoji logiku..Pokud model jezdí tak ok..Mám pár přestaveb na 434.2 a BR55 jsem měl komplet rozdělanou x krát..je to kapku pakárna chce to trpělivost..Starší verze modelu měla u válců opravdu šroubek..Já řešil i např.zkraty díky kovovému rámu lok.atd..

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: sob 14 led, 2012 7:44 am
od Myšpulín
alf píše:Já řešil i např.zkraty díky kovovému rámu lok.atd..

No ty kovový rámy jsou pěkná pras...a. Ovšem nejlepší chuťovka, kterou jsem tudle opravoval u loko, kterou jsme dostali do kroužku, byly ty nešťastné nýtky v tom spodním deklu, který nese sběrače a drží nápravy. Na první pohled vypadaly pevně, ale než jsem přišel na to, že mechanicky držej fest, ale elektricky nevedou, tak jesm ten spodek nasazoval a sundával asi 10x. Pak jsem se nas..l, opatrně všechny přeletoval (na umělé hmotě to jde nádherně :roll: ) a protože mě mezitím upadly i ty kontakty ke kostře a k tomu vedení druhého pólu, naletoval jsem do nýtků slabé kablíky a připojil až k motorku. Tu domácí mám jen odizolovanou od rámu. :lol:

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: sob 14 led, 2012 10:39 am
od rokony
Přesně, s těmi kontakty. V točkách mi to občas z ničeho nic zastavilo, propájel jsem opatrně pásky na hranách spodku (ne v nýtech, s tím mám špatné zkušenosti), zrovna včera v noci jsem to dělal. Původně jsem chtěl táhnout také drátek až k motoru, ale nebylo to potřeba. Přijde mi nedořešené, jak kvůli těm dvěma ohnutým páskům na kostru odstává spodek.
Teď jezdí nejlíp z mašin co mám.

Alf:Těmi protiklikami máš na mysli ten pásek vystrčený nahoru k rámečku? Během montáže se mi převracel neustále :? , ohlídal jsem si ho, kverulanta...

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: sob 14 led, 2012 11:41 am
od rokony
Ještě jedna maličkost: Stále mám spřáhlo mezi loko a tendrem prodloužené drátkem, jinak se v obloucích (844mm) opírá tendr o lokomotivu a poskakuje.Vám to nedělá?

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: sob 14 led, 2012 8:36 pm
od Myšpulín
rokony píše:Těmi protiklikami máš na mysli ten pásek vystrčený nahoru k rámečku?

Protiklika je na čepu na třetí nápravě a je to ten kousek toho plíšku, co ho drží čep s ojnicí. Čili na čepu je od kola spojnice, ojnice a pak protiklika, od které vede táhlo a hýbe s kulisou, což je ten půlměsíc. Ve skutečnosti je ta protiklika přišroubována k čepu tak, aby byl otočný čep táhla od kulisy posunut o nějaký úhel (nevím jestli přesně o 90°) na stranu. Zde v modelu doporučuji (pokud nejsi počítač nýtů a puritán) ji natočit opět zpět do osy kola. Pokud se ti však otočí přesně na opačnou stranu, dochází k tomu kousání, protože se táhlo s kulisou postaví do přímky a pak se již nevrátí zpět.

rokony píše:Stále mám spřáhlo mezi loko a tendrem prodloužené drátkem, jinak se v obloucích (844mm) opírá tendr o lokomotivu a poskakuje.


Díky tomu, že mám asi trošku jiné provedení rámu (mě válce drží šroubek a ne žádné háčky), tak nevím, co by mohlo být příčinou. Loko mě projíždí bez problému oblouky 380 mm. Když ji postavím na stůl bez kolejí a zalomím ji, dotkne se tendr boční stěnou stěny budky, přičemž spodní část přední části tendru (zde, jak je jakási dvojitá podlaha a ta vrchní je v rozích vykrojená) zajede pod budku tou nižší podlahou. Pokud se pak podívám na loko zvrchu a představím si hodiny, pak čelo loko směřuje na šestku a tendr se uhne tak, že směřuje něco málo přes jedničku (tedy od přímého směru uhne o víc jak 30°). Spřáhlo má v rámu loko dostatek prostoru vlivem jeho vybrání.

Ještě jinak. Vezmu li 1mm silný karton, pak jej v pohodě svisle zasunu mezi loko a tendr tak hluboko, až se dotkne vany (dosedne na tu bočnici, o které jsem psal výše). Nemáš li zde takovouto vůli, pak je něco jinak.

Nevím, jestli z toho mého popisování jseš alespoň trochu moudrý.

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: sob 14 led, 2012 10:49 pm
od rokony
Na mé, pokud čelo lokomotivy ukazuje na 6h, tak nejvíc zalomený tendr ukazuje zhruba někam k půl jedné.
To s tím kartonem mi je nejméně jasné :lol: .
Obrázky napoví více:
Na obrázku je patrno, jak je tendr horní i dolní podlahou zaseknutý o kovový rám mašiny.(v maximálně zatočené poloze)

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: ned 15 led, 2012 12:21 am
od Myšpulín
Jo tak todle jsem už někde viděl. Já u té své nemám kovový hák na loko, ale umělý, který vystupuje z toho červeného spodního dílu. Ale myslím, že v kroužku máme tudle s tím kovovým hákem. Takže v úterý ji okouknu. Jinak tím kartonem jsem chtěl říci toto. Pokud je loko spojená s tendrem, stojí v přímce a vezmeš ten karton a opřeš jej o zadní část střechy loko, tak pokud jej budeš držet svisle a pojedeš s ním dolů, tak zajede až na vršek vany (na tvém obrázku mine to černé vpravo nahoře, co je v něm uhlí, a dosedne až na to zelené). Tím si ověříš, jaká je standardní vzdálenost loko - tendr. Vypadá to ale, že ty máš tu vzdálenost kratší a tedy nejspíš ti ten karton sedne už na tu černou ohrádku na uhlí.

Vzal jsem teda šupleru a měřil (nejde měřit přesně):
osa čtvrté nápravy - přední strana tažného háku - 25 mm
osa čtvrté nápravy - zadní hrana budky - 28 mm
přední hrana podlahy tendru - přední hrana otvoru pro hák na spřáhle tendru - 6,5 mm
přední hrana podlahy tendru - přední hrana vany tendru (to zelené) - 3 mm
zadní hrana budky - přední hrana vany tendru (to zelené) (viz tvoje foto) - 6,5 mm
osa čtvrté nápravy - osa první nápravy tendru - 44 mm

Re: Nasazení rozvodů

PříspěvekNapsal: ned 15 led, 2012 10:35 am
od rokony
Díky za podrobné měření, měřil jsem také:
osa čtvrté nápravy - přední strana tažného háku - 26 mm
osa čtvrté nápravy - zadní hrana budky - 28,7 mm
přední hrana podlahy tendru - přední hrana otvoru pro hák na spřáhle tendru - 6 mm
přední hrana podlahy tendru - přední hrana vany tendru - 3,6 mm
zadní hrana budky - přední hrana vany tendru- 5 mm
osa čtvrté nápravy - osa první nápravy tendru - 42,5 mm

Je vidět, že je celý model trochu odlišný, i když rozdíl na celkové délce je jen 1,5mm. To hlavní co vadí, je zadní hrana kovového chasis v místech, kde tvoří výklenek pro hák. Podlaha tendru se šprajcuje o něj, jak je patrno z fotky.
Pokus s kartonem ukazuje také na zhruba 1,5mm přesah "toho černého" pod střechu.
Nejcitlivějším řešením bude zřejmě nové spřáhlo tendru, delší o 1,5mm, nebo raději o 2mm.
Vřelé díky!

Ještě jsem si všiml nesrovnalosti ohledně značení lokomotivy - na kabině je značení G8.1, což byly BR56 (ale podle některých zdrojů též 55), ale ty měly pod nárazníkem ještě malé dvoukolí. Moje loko vypadá jako G7.1, ale značená G8.1! :?: