Stránka 1 z 2

Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 12:47 pm
od boy.rough
Ahoj všem stavitelům lokomotiv.
Prosím Vás, chci sestavit dvojče z lokomotiv BR 110 (BTTB).
1) Zajímá mě zda se dají nějakým způsobem sladit otáčky motorků tak, aby jedna loko nebyla pomalejší než ta druhá.
2) Jak se chová nové spřáhlo Tillig při sunutí (pro případ, že otáčky nepůjdou sladit a rychlejší loko bude tlačit tu pomalejší)

Děkuji, Olda.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 4:05 pm
od Jeff Hopper
boy.rough píše:Ahoj všem stavitelům lokomotiv.
Prosím Vás, chci sestavit dvojče z lokomotiv BR 110 (BTTB).
1) Zajímá mě zda se dají nějakým způsobem sladit otáčky motorků tak, aby jedna loko nebyla pomalejší než ta druhá.
2) Jak se chová nové spřáhlo Tillig při sunutí (pro případ, že otáčky nepůjdou sladit a rychlejší loko bude tlačit tu pomalejší)

Děkuji, Olda.


1. otáčky asi nesladíš - BTTB shodné řady většinou, ale jezdí stejně.

2. spřáhlo by mělo být v pohodě - horší to bude asi z podvozkem. U spřáhla můžeš použít mezi lok. pevnou spojku a je lepší když dáš rychlejší mašinu dopředu.(což pokažde nejde)

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 4:42 pm
od Jeňa Sova
Myslím, že sladit otáčky by neměl být problém. Stačí motory zapojit elektricky do série a okolo spřáhla vést vodiče, co by toto zajistily. Akorát ty dráty by se musely zamaskovat. Počítám, že to dvojče by mělo jezdit trvale spojené. Pokud ne, tak by neměl být problém udělat nějaké rozebiratelné spojení. Ale nenapadá mne jaké konektory by se tady využily, vzhledem k jejich požedované velikosti... V případě rozpojitelného řešení by se hodil někam na mašinu malý přepínač, který by zapojil opět jeden motorek na napájení od náprav.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 5:19 pm
od Tomáš
kdych se do toho mohl taky připojit s dotazem:
jak by to bylo v provozu DC? nějak si to nedovedu představit,jak jed zároveň dvouma mašinama najednou...tedy jak spustit oba stroje ve stejnej moment.
Určitě bych využil tažnou sílu obou strojů...takže bude rozdíl v zapojení "přípřež a postrk"?
Kdyby byl pak jeden stroj pasiv,tak se mu nebudou přece točit hnaná kola a hnací stroj ho potáhne smykem po kolejích..tzn.bude muset vynaložit spoustu síly navíc. není to tak?

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 5:39 pm
od Myšpulín
suvis píše:Myslím, že sladit otáčky by neměl být problém. Stačí motory zapojit elektricky do série ....

Obávám se, že toto ti moc nepomůže. I když já takhle zapojuji motorky při remotorizaci, pokud použiji ty z CD mechanik, ale to pro to, že jsou na 6 V a já je nechci přetěžovat.

Tomáš píše:Jak by to bylo v provozu DC?

Myslíš DCC? Tam snad někde existuje vícenásobná trakce. Umí to TrainControler. A snad i některé dekodery, že jim nastavíš ještě někam nějakou adresu a pak dáváš příkazy této adrese. Ale o tom jistě něco napíší zkušenější.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 5:56 pm
od Tomáš
Myšpulín píše:
Tomáš píše:Jak by to bylo v provozu DC?

Myslíš DCC? Tam snad někde existuje vícenásobná trakce. Umí to TrainControler. A snad i některé dekodery, že jim nastavíš ještě někam nějakou adresu a pak dáváš příkazy této adrese. Ale o tom jistě něco napíší zkušenější.

Jo myslel jsem DCC ..sakra myslel jsem si,že to nebude jen tak..já mám jen obyč "multimaus Roco" a koupil jsem zatím na skoušku dva dekodery Bachman

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 6:09 pm
od saman55
Tomáš píše:
Myšpulín píše:
Tomáš píše:Jak by to bylo v provozu DC?

Myslíš DCC? Tam snad někde existuje vícenásobná trakce. Umí to TrainControler. A snad i některé dekodery, že jim nastavíš ještě někam nějakou adresu a pak dáváš příkazy této adrese. Ale o tom jistě něco napíší zkušenější.

Jo myslel jsem DCC ..sakra myslel jsem si,že to nebude jen tak..já mám jen obyč "multimaus Roco" a koupil jsem zatím na skoušku dva dekodery Bachman

Dáš do obou lokomotiv dekodery a naprogramuješ je na stejnou adresu.Při rozdílné rychlosti se to dá doladit ještě na jiných adresách že pojedou stejně.
Jde to i s multimaus

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 6:11 pm
od Jeff Hopper
Zřejmě by musel jeden dekodér ovládat oba motory a ty by se musely točit zhruba stejně. spojení drátky by nebyl problém - vedly by se jako brzdové hadice a toho BTTB to nevadí páč to nemá žádbou kinematiku a je to vlastně napevno.

Jo a 110 druhou nečinou 110 neutáhne(vlastní skušenosti) jezdím totiž takto z 742 na pojezdu BTTB hektora. Kouknu po nějakém videu a zájemcům mohu poslat mailem.

Jo a určitě musí jít ovládat dvě DCC mašiny najednou - ale raději se zeptám odborníků přes DCC.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 6:13 pm
od MirekTT
Já jsem myslel, že u dcc je standardně funkce přípřež, nebo vlečená loko.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 6:30 pm
od saman55
[quote="Jeff Hopper"]Zřejmě by musel jeden dekodér ovládat oba motory a ty by se musely točit zhruba stejně. spojení drátky by nebyl problém - vedly by se jako brzdové hadice a toho BTTB to nevadí páč to nemá žádbou kinematiku a je to vlastně napevno.
Myslim že je lepší mít v každé lokomotivě dekoder a mít je možnost rozpojit jenom spřáhlem,než jednim dekoderem honit dva motorky již z hlediska oprav,čištění a podobných věcí.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 6:37 pm
od Jeff Hopper
Tohle byl jenom návrh jak by to asi taky šlo(trošku složitěji - taková ta zkratka - o to delší a horší) jinak určitě musí jít nastavit v DCC ovládání jízdy dvou loko. Co jsem si vzpoměl tak kolega co má DCC v HO nadával, že když jezdí s přípřeží brejlounů tak ten jeden vrčí a druhý né. :lol: :lol: Bohužel já zatím zůstávám u analogu. Jinak video jsem našel tak kdo má zájem :shock: tak přes SZ.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 6:56 pm
od boy.rough
suvis píše:Myslím, že sladit otáčky by neměl být problém. Stačí motory zapojit elektricky do série a okolo spřáhla vést vodiče, co by toto zajistily. Akorát ty dráty by se musely zamaskovat. Počítám, že to dvojče by mělo jezdit trvale spojené. Pokud ne, tak by neměl být problém udělat nějaké rozebiratelné spojení. Ale nenapadá mne jaké konektory by se tady využily, vzhledem k jejich požedované velikosti... V případě rozpojitelného řešení by se hodil někam na mašinu malý přepínač, který by zapojil opět jeden motorek na napájení od náprav.



Ano ,
to dvojče by mělo být trvale spřažené. Mám tyto loko dvě a hodlám je takto využít, protože tyto stroje, když jsou jednotlivě tak prdlajs utáhnou. Chci je tedy spřáhnout a zkusit využít jako "dvojitou sílu". Na jedné loko ještě asi vyměním jednu nápravu bez bandáže za nápravu bandážovanou, tzn. že toto dvojče bude mít 8 náprav, z toho hnané 4 a z těch 4 budou mít 3 nápravy bandáže. Osvětlení bude asi jen bílá a bílá.
To spřáhlo byl jen takový nápad. Samozřejmě, že použiju pevnou spojku.
Ale jak to zařídit, aby se ty motorky točily stejně? Možná koupit dva jiné, ale ty aby byly stejné.

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 7:49 pm
od Michal Vaniš
boy.rough píše:Ale jak to zařídit, aby se ty motorky točily stejně? Možná koupit dva jiné, ale ty aby byly stejné.

Protože jezdíš v analogu tak je tu ještě je tu jedna možnost.
Kdysi (asi 20 let tomu nazad) jsem si takhle hrál s bobinama. Na daném okruhu jsem je nechával jezdit za sebou a dokud neměly přibližně shodnou rychlost tak jsem jim předřazoval před motůrek různé odpory.
Dvě spřažené bobiny táhnoucí rychlík o 15 vozech...pokoukáníčko :wink: Jen se mi nevešel do stanice :lol:

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 8:05 pm
od boy.rough
No tak vidíš. Tak jsem se vrátil o 20 let :D . No, nějak si s tím pohraju. Oba motorky prodělaly kompletní rozborku na prvočinitele, tak teď namazat, složit a zkoušet :D .

Re: Dvojče BR 110 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2011 8:36 pm
od Michal Vaniš
ještě jsem si vzpoměl, že v jednom starším vlákně je podobné řešení (úbytek napětí) ale pomocí diod
viewtopic.php?f=16&t=1211&hilit=diody