Stránka 3 z 4

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: čtv 19 led, 2017 7:06 am
od sidlo

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: čtv 19 led, 2017 7:12 am
od amirinda
aha, takže super, díky za info :wink:

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: pát 20 led, 2017 6:40 pm
od ladino1
Ve starším ŽM byl návod, jak tyto starší lokomotivy (byla to BR 35, ale myslím, že jsou téměř shodné), přestavět na 365.0 ČSD. Pokud je zájem, mohu poslat scan

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: pát 20 led, 2017 7:07 pm
od amirinda
jo, určitě se rád minimálně podívám, díky :-)

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: sob 21 led, 2017 10:23 am
od Pavel-HP
ladino1 píše:Ve starším ŽM byl návod, jak tyto starší lokomotivy (byla to BR 35, ale myslím, že jsou téměř shodné), přestavět na 365.0 ČSD. Pokud je zájem, mohu poslat scan


To by mě zajímalo.
Dík.

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: sob 21 led, 2017 2:15 pm
od Tobyška
Taky se přimlouvám za zveřejnění.
Původní BR23 vznikla za války ve dvou prototypech, byl to kotel nákladní BR50 posazený na pojezd pro osobní lokomotivu. Po válce oba kusy přešly do NDR. Mašinky byly úspěšné a tak se znovu stavěly v modernizované podobě jak v NSR BR23, tak v NDR BR23.1. Ty BR23.1 byly někdy kolem roku 1970, když se upravovalo číslování, přečíslovány na řadu 35. Vzhledem k tomu, že obě pokračování vznikala nezávisle, neshodují se oba typy ani v základních rozměrech, ale rozdíly nejsou velké. Určitě západoněmecké (možná obojí) měly valivá ojniční ložiska, což je na modelu znázorněno a bude to činit problém. Modely od Roca měly pohon v tendru, který byl čtyřnápravový a 365.0 měla standardně třínápravový 818.0. Takže na to jak řešili pohon u té přestavby, to jsem zvědav. Někde jsem viděl, že byl u 365.0 zkoušen čtyřnápravový tendr, snad, když se zkoušelo topení uhelným prachem, ale teď to nemůžu nikde najít. Tož tak..

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: sob 21 led, 2017 8:33 pm
od ladino1
No ta přestavba se týkala modelů Zeuke a BTTB, které měli poháněné nápravy lokomotivy. Pokud máte zájem o scan, pošlete mi SZ mail. Jinak si myslím, že tady ten návod před časem visel.

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: sob 21 led, 2017 8:43 pm
od ladino1
Je to v následujícím tématu "Přeznačení (a úprava) DR/DB lokomotiv na ČSD/ČD" na straně 3. Stačí stáhnout.

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: sob 18 bře, 2017 5:25 am
od amirinda
nevíte kde koupit dvojkolí / soukolí pro BR 23? Našel jsem to akorát na tom skvělém e-shopu a tam se mi to fakt objednávat nechce :-(

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 10:42 am
od amirinda
přemýšlím o výměně motorku, co jsem koukal na e-schopech tak je jich mnoho a cena někde kolem 350,-. Na aukru jsem našel také nějaké s cenou okolo stovečky, což by bylo přijatelné. Lze je použít pro staré analogové lokomotivy, nebo dělá se nějaký "univerzal" za rozumnej peníz?

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 11:26 pm
od Bezmozek
Takže dvojkolí na aukru nebo burza v Opletalce.
Motor tamtéž, ale za stovečku asi ne-e, jestli měnit, tak už za pětipól.
Spíš bych se ptal proč se v tom chceš hrabat? Nejede, nejede pomalu, nemá sílu?
Stačí vyčistit to co tam je a i BTTB motor se dá donutit točit krokem.
Takhle mi jezdila nohabka ještě s nedodělanýma převodama:
https://uloz.to/live/!DSoBtkPKs/nohabka-mp4

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: ned 02 dub, 2017 6:14 am
od amirinda
dík za info, dvojkolí jsem už vyřešil, no a právě, že za stovečku je na aukru i 6-ti pol, tak mě to spíš zajímalo, zda tím něco zlepším.

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: stř 05 dub, 2017 9:50 pm
od Bezmozek
Bezmozek píše:....
Spíš bych se ptal proč se v tom chceš hrabat? Nejede, nejede pomalu, nemá sílu?
...

Co na tom chceš zlepšovat krom svýho dobrýho pocitu?
A jestli je to ten malinkatej šestipol co je menší jak koruna, tak to asi těžko pojede samo.
Víš jak tam uchytíš jinej motor? Víš jak napojíš hřídele aby to běželo? Víš kolik ot./V má původní a kolik novej motor abys nemusel předělávat převody?

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 5:12 am
od amirinda
tak řešil jsem jízdní vlastnosti, problém nebyl v motorku, ale v převodech, vyřešeno :-)

Re: BR23 - Upgrade?

PříspěvekNapsal: stř 21 bře, 2018 9:07 pm
od amirinda
tak teď koukám s údivem teda na BR35, že je poslední kolečko bandážované, já myslel, že bandáž má být na prostředním dvojkolí. Jak je to tedy správně?
Tady mám teda fotku jedné, která by neměla být ještě rozebírána, ale i podle sběrného plechu by dávalo smysl mít bandáž uprostřed...

Obrázek