BR23 - Upgrade?

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 17 říj, 2011 11:14 am

Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sniper » pon 17 říj, 2011 11:51 am

Tak me se podarilo taky nezavisle najit par obrazku :-)

tady to taky nejakej "pacient" uz delal :-)

http://martin-sniper.rajce.idnes.cz/BR23
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sniper » stř 19 říj, 2011 8:24 am

gaben píše:To čo si našiel, vyzerá však nie na presunutie motora do závesu, ale skôr na digitalizáciu... :lol: :P


Mno o to v tomdle temtu puvodne slo jestli delat digitalizaci ;)
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » stř 15 kvě, 2013 4:38 pm

Tak konečně se povedlo digitalizovat 2x BR56 BTTB a 2X BR23 Zeuke.

BR56 se digitalizovaly pomocí vlastních dekodérů (2funkce) cena 350kč. Jízdní vlastnosti po vyladění CV se zlepšily tak o 50%.. Bohužel jedna 56 se mi pořád nepohybuje. Přesněji motor se točí a reaguje na pokyny z dekodéru, ale kola se netočí. Bude to chtít opět rozborku.
Jinak vyměnilo se vše to co bylo špatné. Při cenách nových dílů pochopitelně cena překročí logickou hodnotu modelu. Led osvětlení jsem kategoricky odmítl.. Červená v tendru je blbost a přední světla nesmí být ostrá. Originální osvětlení žárovičkou plně odpovídá původnímu lucernovému osvětlení.

U BR23 to bylo podobné. Ovšem do jednoho typu tendru jsem musel dát tovární dekodér, Můj typ se tam nevlezl. Tím se hodnota zvedla ještě o několik stovek.

Ještě to bude chtít všude vyměnit bandáže. Jedna BR23 se při sebemenším zatížení značně vzpínat. Kola se protáčí na kolejích. Může mi někdo říct jaký typ bandáže koupit na 23 a na 56? díky.

Jinak pokud k modelům nemáte velmi kladný citový vztah jako já. (Na tyto mašiny jsem se kdysi pěkně nadřel než jsem si je .. ne nové .. koupil.) nebo nejste blázni, tak podobné upgrady nedoporučuji. Hlavně kvůli ceně. Dělal jsem jen to nejzákladnější a i tak se cena vyšplhala na hodnotu několika tisíc kč.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » čtv 23 kvě, 2013 6:07 pm

Může někdo poradit, jak bandáže sejmout s kol parních lokomotiv? Když bandáž sejmu zůstane viset na čepu táhla. Musí se ten čep demontovat? Raději se zeptám dřív než něco po...u.
A jaký ty nový bandáže na tu BR23 a BR56 pořídit?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 24 kvě, 2013 8:36 am

To je kouzlo v H0,tam se prostě povolí matka nebo šroub a ojnice jsou dole. :D V případě těchto mašin v H0 odpadá i toto,protože většinou je pohon v tendru.Jinak nějaké bandáže jsem viděl na Aukru,ale teď jsem koukal,že už to zmizelo.Něco z tohoto by použít nešlo? http://www.elriwa.de/de/Ersatzteile/Haf ... illig.html
Tak mi to nedalo a zapátral jsem ještě přímo u Tilliga a zjistil sem toto:
BR 56 jsou bandáže o průměru 10,5 mm k.č.08881,na BR 23/35 pak bandáže o průměru 14 mm k.č. 08883.
Pak jsem ještě objevil informaci,která jen potvrzuje to,co jsem našel:
http://www.lok-doktor-stein.de/shop/pro ... 08881.html
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Jarda H. » pát 24 kvě, 2013 10:33 am

Ani Tomáši nemusíš do ciziny (Míra je holt kluk z pohraničí, Němce má za zády :lol: ), všimnul jsem si, že bandáže najdeš třeba v Hobby shopu Ostrava jako ND od Tilligu, přímo pro ř.23 sada 8 ks, 106,- Kč, jsou skladem. Asi tam najdeš i ten druhý rozměr, tak podrobně jsem to zase nečetl.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 24 kvě, 2013 10:53 am

Jardo,to nebyl návod k nákupu do Německa,ale pouze zjištění,že něco takového skutečně existuje. :D Tomáš má u nosu Moravia
model,kde by mu to byli jistě schopni také objednat. :wink: Jinak v té Ově mají oba druhy bandáží. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » pát 24 kvě, 2013 7:05 pm

"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod amirinda » ned 15 led, 2017 6:43 am

Zdar pánové, můžu poprosit Vás, kteří máte tuhle lokomotivu a detailní fotku předních a zadních sběračů proudu na lokomotivě...právě jsem jí rozebral a přední jsou úplně ulomené a zadní tak nějak tvarované - viz. foto. Koukal jsem na netu a někde je to tak nějak taky tvarované, někde zas rovné a nedokážu si dost dobře představit jako to má být. Velké díky :-)

Obrázek
popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 580
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sandy » ned 15 led, 2017 8:24 am

Je celkem jedno, jak jsou sběrací plíšky natvarované. Nemusí mít na konci tvar jakéhosi S, klidně mohou být jen lehce ohnuté. Ale musí se v každém okamžiku dotýkat okolku z vnitřní strany a nesmí přitom kolo brzdit. Nevím, jak je veden proud dál, ale když je někde problém, tak lze použít nějaký tenký kablík.
Pokud jsi měl na mysli vodivé propojení běhounu s rámem, tak vlevo budeš muset použít kablík nebo originální sběrač. Vpravo pak sběrač natvarovat tak, aby se stále dotýkal vodivé plošky v rámu. Zase je jedno, jaký tvar to bude. Napružení nesmí bránit volnému pohybu běhounu.
Naposledy upravil Sandy dne ned 15 led, 2017 8:33 am, celkově upraveno 1
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod amirinda » ned 15 led, 2017 8:29 am

ten kablík mě napadl taky, sice bude malinko vidět, ale zas nebudu řešit, že to někde nedoléhá.
popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 580
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod amirinda » čtv 19 led, 2017 12:21 am

jelikož teď koukám, že jsou hlavní hnací kolečka volná tak je chci zalepit, napadá mě ale, jak mají být správně "proti sobě". Aby byla ojnice na jedné straně řekněme tomu dole a na druhé v tu chvíli nahoře, nebo ve stejné pozici na obou stranách? díky
popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 580
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod sidlo » čtv 19 led, 2017 6:39 am

Pokud se jedná o dvouválcovou lokomotivu tak čepy ojnic jsou pootočené o 90 °.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod amirinda » čtv 19 led, 2017 6:53 am

popojedem bo zme v utlumu...
Uživatelský avatar
amirinda
 
Příspěvky: 580
Registrován: pon 12 pro, 2016 4:00 am
Bydliště: Planá

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků