BR23 - Upgrade?

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sniper » pon 10 říj, 2011 1:02 pm

Zdravim
tak trosku jsem nevedel do jakeho tematu to mam dat tak jsem si rikal ze tady by to prece jenom mohlo najit svoje misto :-)

Stal jsem se hrdym majitelem staricke BR23 1111 od firmy Zeuke :-)
Masinka na tom neni uplne nejlepe je videt ze toho dost nalitala a ze majitel pred tim ktery mi venoval tudle masinku se k teto nechoval uplne nejlepe.
Rad bych tu masinku "vysperkoval" tzn opravil, dal ji poradnou udrzbu slepil ponicene casti - pokud by mel nekdo k teto masince nejake podrobne informace pripadne nejakey navod jak ji spravne rozebrat byl bych rad :-)

a ted moje otazka ma smysl tuto masinku "tunit" tzn nahradit zarovicku diodama, tendr osadit diodama a masinku digitalizovat nebo ji mam radsi opravit a strcit do krabicky a nechat ji analogovou a nezasahoat do ni a nechat ji takzvane "originalni" ?
Ja si myslim ze by to nemelo vadit ale chtel bych znat Vas nazor. :-)

Diky
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sniper » stř 12 říj, 2011 9:37 am

teda cekal jsem nejakou diskuzi jestli do toho jit nebo ne a ono nic.
To na to nema nikdo nazor jestli predelavat 40 let starou masinku?
zajimal by me nazor mistnich zkusenejsich modelaru :-)
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » stř 12 říj, 2011 10:23 am

Sniper píše:teda cekal jsem nejakou diskuzi jestli do toho jit nebo ne a ono nic.
To na to nema nikdo nazor jestli predelavat 40 let starou masinku?
zajimal by me nazor mistnich zkusenejsich modelaru :-)


Ahoj tak záleží jen na tobě :D Já třeba mám 3 tyto stroje ovšem už novější z "Dob BTTB" a 2 ty staré Zeuke.Novější verze jsou na tom jízdně celkem dobře.Jsou sice velmi náchylné na oblouky malých poloměrů,ale to asi znáš.Kámen úrazu je ovšem ten přední a zadní běhoun.Přadní vypadne při jakékoliv nerovnosti..a to nemluvím o přejezdech přez "malé vyhybky EW1" Občas se mi stávalo,že po nasazení kastle se někde vytvořil skrat..kde dodnes netuším..Mé úpravy: kompletní vyčištění lihobenzínem a promazání bílou vazelínou.Zatížil jsem tendr olovem a vylepšil pomocné sběrače proudu..čím víc sběrných míst tím líp)...ještě by to chtělo asi zatížit nějak ty běhouny..ovšem jak? :?: .dalo by se dodělat určite efektní led osvětlení do tendr červené.Pěknou patinu a asi hotovo.Předělávka na jinej typ (ČSD) to asi moc nepůjde,protože stroj je typicky DR .(nechci tady šířit nesmysl,ale řekl bych že naše stroje neměly jen 3 nápravy u takhle velké mašiny) to ti řeknou experti na páru :wink: ....
Co se týče " staříků Zeuke" no tak tady to je ještě o něco horší..celkově je tam nějak blbě udělanej rám,nebo jak to nazvat (uložení motoru a převodů)..1 kus mi jezdí když se mu chce..zadrhává,vydává zvuky,jako kdyby se přidíral v obloucích i r 353 vypadává...nepomohlo nic (Ani vyhrožování že půjde z baráku) druhej kus je na tom ještě hůř..první co odešlo byl motor..no tak jsem ho vyměnil.Nyní motorek beží ale kolečka se netočí.Co se stalo netuším.Asi se nějak posunuly ty ozubený převody a protáčí se..neměl jsem nervy se v tom vrtat...chtělo by to ještě jeden vrak na repas.
Obecně tyto stroje nejsou žádná výhra,pokud jedou nechal bych je bez úprav..pokud se jim nechce..buď se s tím mořit a nebo jako statický model někam do depa.Já osobně si je nechal spíš z nostalgie..když už byly doma..Počítal jsem s nima jako dekorace do depa..
Daleko líp na tom je BR56 :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sniper » stř 12 říj, 2011 12:56 pm

Takze jestli jsem te pochopil dobre:

Vycistit lihobenzinem promazat soukoli vazelinou a
pokud se ti stim chce "blbnout" tak to zkus ale vysledek je nejisty
nechat v analogu a koupit si "novejsi" nebo novou paru.

Diky za nazor ;)

jeste malickost, masina je spojena s tendrem pomoci takoveho malinkeho sroubku nevis kde se ten malej zmetek da sehnat? ci pripadne cim ho nahradit? :-D
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » stř 12 říj, 2011 2:02 pm

Sniper píše:Takze jestli jsem te pochopil dobre:

Vycistit lihobenzinem promazat soukoli vazelinou a
pokud se ti stim chce "blbnout" tak to zkus ale vysledek je nejisty
nechat v analogu a koupit si "novejsi" nebo novou paru.

Diky za nazor ;)

jeste malickost, masina je spojena s tendrem pomoci takoveho malinkeho sroubku nevis kde se ten malej zmetek da sehnat? ci pripadne cim ho nahradit? :-D



Přasně tak..lihobenzín i bílou vazelínu koupíš v lékárně (nic jinýho na čištění a mazání nepoužívám)
Určitě se dá experimentovat dodělat to osvětlení,vyměnit spřáhla za nová,zatížit tendr.Vyčistit sběrače proudu a případně dodělat do tendru.Zrušit ty tlumivky jsou na prd.
Další úpravy jako např.lepší motor..nevím zda něco vyřeší s ohledem na převody mašiny..a předělávat převody to už můžeš rovnou udělat novej pojezd.
Překontroluj si táhla na kolech,jestli nejsou ohnutý a nemaj velký vůle..promaž "šoupátka" to taky udělá divy.
Dekodér samozřejmě pokud dobře jezdí osadit určitě lze.
šroubek je klasika průměr ti neřeknu,ale je to univerzál co se používal u všech modelů Zeuke BTTB,takže by měl jít sehnat snad i jako ND u Tilligu...nebo kuchnout z něčeho na ND.

O nových párách ti neřeknu nic,ale na tuning případně předělání na ČSD je určitě lepší ta BR56
Naposledy upravil Tomáš dne stř 12 říj, 2011 2:06 pm, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » stř 12 říj, 2011 2:04 pm

Mimo jiné,když už se tu ta BR23 probírá ...dá se nějak rozdělat celý to ústrojí,kde jsou převody ozubených koleček?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » stř 12 říj, 2011 2:16 pm

"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 12 říj, 2011 3:34 pm

šroubek je většinou standartní takže pokud máš doma nějaké vraky tak tam určitě jeden bude. Já osobně bych se do opravy nepouštěl(pár jsem jich už dělal) - většinou už jsou modely vyběhané a tak musíš sehnat nová soukolí(kvůli ochozeným převodům) což je dnes již problém - tedy určitě u té 23, třeba u 56 nebo 86 to problém není - ty dělal ještě tillig a má je ještě skladem. Poté to musíš všechno pěkně usadit - hlavně ojnice(asi 100x rozdělat pootočit a zase složit a stejně to cuká takže po 101) a výsledek vždycky nemusí být 100 %. Pokud si pamatuji tak 23 od Zekeho byla sešroubovaná.

Takže pokud máš na to nervy(já když se chci rozčílit tak si na kolejišti pouštím staré BTTB) tak směle do toho a pokud né tak buť z ní udělat jenom vitrínovku a nebo do depa jako polovrak(nebo tak něco) a koupit novou a lepší 23

http://www.elektrickevlacky.cz/modelova ... _2819.html - ber to jako ukázku dá se sehnat i levnějš.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » stř 12 říj, 2011 4:18 pm

Jeff Hopper píše:šroubek je většinou standartní takže pokud máš doma nějaké vraky tak tam určitě jeden bude. Já osobně bych se do opravy nepouštěl(pár jsem jich už dělal) - většinou už jsou modely vyběhané a tak musíš sehnat nová soukolí(kvůli ochozeným převodům) což je dnes již problém - tedy určitě u té 23, třeba u 56 nebo 86 to problém není - ty dělal ještě tillig a má je ještě skladem. Poté to musíš všechno pěkně usadit - hlavně ojnice(asi 100x rozdělat pootočit a zase složit a stejně to cuká takže po 101) a výsledek vždycky nemusí být 100 %. Pokud si pamatuji tak 23 od Zekeho byla sešroubovaná.

Takže pokud máš na to nervy(já když se chci rozčílit tak si na kolejišti pouštím staré BTTB) tak směle do toho a pokud né tak buť z ní udělat jenom vitrínovku a nebo do depa jako polovrak(nebo tak něco) a koupit novou a lepší 23

http://www.elektrickevlacky.cz/modelova ... _2819.html - ber to jako ukázku dá se sehnat i levnějš.



No a z těchto důvodů nechápu jak za ní (Zeuke či BTTB) chcou i 1200kč
Takže myslíš,že když motor vtčí ,ale přenos už ke kolečkům nedojde,tak to někde bude vylágrovaný..sedřený ozubený kola..??
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sniper » stř 12 říj, 2011 4:30 pm

kluci diky ;)
ten odkaz na nahradni dily mi uplne zlepsil den :-)

nasel jsem neco co by mi mohlo "opravit" dve BR92, akorat se chci ujistit ze to je ono :-)
mam 2x BR 92 je mi lito je vyhodit a moc rad bych je videl zase "slapat v celku" oni jezdej ale tak nejak zustali uz jenom kolecka jedna se zase o BTTB. tak jsem si rikal ze bych jim koupil
todle:
http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/ ... br81-17625

protoze si myslim ze to je todle a ze tim bych mel masinky "opraveny" :-)
http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/da ... /16948.jpg

Dekuju ;)
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Tomáš » stř 12 říj, 2011 4:58 pm

Sniper píše:kluci diky ;)
ten odkaz na nahradni dily mi uplne zlepsil den :-)

nasel jsem neco co by mi mohlo "opravit" dve BR92, akorat se chci ujistit ze to je ono :-)
mam 2x BR 92 je mi lito je vyhodit a moc rad bych je videl zase "slapat v celku" oni jezdej ale tak nejak zustali uz jenom kolecka jedna se zase o BTTB. tak jsem si rikal ze bych jim koupil
todle:
http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/ ... br81-17625

protoze si myslim ze to je todle a ze tim bych mel masinky "opraveny" :-)
http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/da ... /16948.jpg

Dekuju ;)


Já ti nevím zda-li se to vyplatí,ale moje peníze to nejsou..popíšu:
Koupíš si nová soukolí s dobrými převody ok...cena 400,- + pošta...při vyměně zjistíš že jsou v háji ty kolečka v převodu + šnek...tak to povyměníš a jseš na 600-700kč... pokud tomu koupíš i novej motor seš už hluboce přez 1000kč......no a za 1500,- máš novou Tiligovku
tou základní výměnou se dostaneš někam jako přechod ze š120 na favorita ovšem na novou Octávku (Tillig) to mít nikdy nebude.
No spíš se dívej po aukru tam se občas soukolí vyskytne za půlku ceny
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 12 říj, 2011 5:46 pm

Tomáš píše:No a z těchto důvodů nechápu jak za ní (Zeuke či BTTB) chcou i 1200kč
Takže myslíš,že když motor vtčí ,ale přenos už ke kolečkům nedojde,tak to někde bude vylágrovaný..sedřený ozubený kola..??


Neboj já za ní dal 1400,- -ale jako když vyjela z BTTB včera.

Začni od motoru - nejlépe je motor vyndat( stačí odpojit od hřídelky k převodům) a zkusit to rukou za hřídelku jestli se to točí volně(podle oka - tedy odporu co kladou převody) pokud jsou převody z pojezdem OK tak vyzkoušej motor - jaký klade při točení odpor - pokud žádný tak je v motor v tahu - dvě možnosti - vyměnit uhlíky a jestli to nepomůže tak rovnou motor.

Pokud kladou převody odpor tak začníi tím, že opatrně sundáš ojnice (klade to odpor dál tak je to v převodech - nejlépe vše vyměnit) pokud pojezd neklade odpor tak tam někdo namontoval ojnice špatně(hodně se lámala ta klika) - no a to nastupuje Rubik a jeho team - ladit a ladit. :lol: :lol: :lol: :lol:

U těch převodů stačí jedno kolo v háji a už to drhne - mám takhle jednu 56 a už jsem to vzdal - je ve vitrínce. Po sečtení dílů jsem raději koupil lepšejší.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 13 říj, 2011 6:20 am

Ještě jsem si tak vzpoměl, že jsem viděl v nějakém starším Modelaisnbahnu rekonstrukci 23 a to tak, že z lokomotivy šlo všechno ven a pohon se přestěhoval do tendru - mrknu potom.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Sniper » čtv 13 říj, 2011 7:03 am

Jeff Hopper > to by bylo super kdyby jsi to sem mohl hodit ;)
treba nebudu jedinej pacient kterej se o to bude snazit :-D
se štítem, nebo na něm.
Sniper
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon 27 črc, 2009 6:01 pm

Re: BR23 - Upgrade?

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 17 říj, 2011 10:30 am

Tak už jsem to vyhrabal a posílám přes SZ. Jo a kdyby tady byl někdo šikovnější než já a mohl to sem dát tak pište a já vám to pošlu. Jinak to vyšlo v TT KURIER 11/2005.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků