Stránka 2 z 4

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2013 3:39 pm
od radeksindy
ad 413.0: Pěkné. Podle nárazníků je vidět, že to je předěláno z rakouské verze. Doporučuji vyměnit buď za čtyřpatkové (původní) nebo klasické trubkové. Jinak je s tím modelem PIKO spousta práce, to já radši našetřil a pořídil verzi BRAWA a práci věnuji něčemu, co mi výrobci nevyrobí :)

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2013 7:16 pm
od juroH0
Diky. Nejaké 4 pätkové nárazníky mám takže vymeniť ich nieje problém...len kým nemám spravené popisy a tauľky tak sa do toho ani púšťať nebudem, no diky za tip, nenapadlo ma to. A prečo som nešiel do Brawy...jednak som chcel združený stroj, mala by to byť 413.038 ktorá ako jediná svojej rady patrila pod výhrevňu Prešov. Ďalej by som asi nemal moc chuť sa šprtať v modeli za 400€, a čo je tiež dosť podstatné, ani si ju nemôžem dovoliť. Možno raz príde aj na Brawu, veď pod Košice či Spišskú ich patrilo oveľa viac, a aj dvojčitých.

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: stř 27 bře, 2013 11:18 pm
od Sandy
Juro, tvoji práci sleduji s uznáním a respektem. Ale! Zkus své modely nafotit na denním světle. Takhle to vypadá, s prominutím, jako boj černochů v tunelu...
A to tu tvou práci dost degraduje. Protože se máš čím chlubit!

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 8:10 am
od juroH0
Diky, no väčšinou fotím keď niečo spravím a to už býva tma. Ale skúsim sa polepšiť.. :D

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 2:50 pm
od juroH0

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 2:58 pm
od milan ferdián
Juro si skrytý talent,perfektní práce.A náhodou nejezdila u vás 431.0 :?: S trochou časovou tolerancí,by to snad šlo.

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 4:52 pm
od Sandy
To je jiná kávička. Z toho už se dá leccos vysledovat. :!:

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 8:29 pm
od juroH0
Diky chlapci. 431.0 síce na Slovensku behali ale okolo Zvolena a mňa zaujíma východ. I keď teoreticky sa do Košíc alebo Margecian dostať mohli. S dobou je to tak, že uvažujem či to nezmením na nejaké 50 roky. K tomu mám viac podkladov.

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 8:58 pm
od milan ferdián
juroH0 píše:Diky chlapci. 431.0 síce na Slovensku behali ale okolo Zvolena a mňa zaujíma východ. I keď teoreticky sa do Košíc alebo Margecian dostať mohli. S dobou je to tak, že uvažujem či to nezmením na nejaké 50 roky. K tomu mám viac podkladov.

Tak vypiš stroje a uvidíme jestli něco není k mání. :wink:

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 9:37 pm
od juroH0
V Prešove boli v 50. rokoch napríklad Uhranky, Všudebylky, Štvorkoláky, Päťkoláky, Blafúny a Kremáky, takže ostáva len stavba. Ale to mám rád :D

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2013 10:47 pm
od radeksindy
Volba období záleží na tom co člověk chce. Jsem totiž jednou zvědavý, kdy se někdo ze Slovenska pustí ve II. epoše do opravdového Slovenska :) Vzhledem k tomu, že rakouský železniční svět byl výrazně jiný nez uherský, tak dlouho trvalo než se stal záměnným. Takže spousta typicky rakouských lokomotivních řad nebyla na Slovensku do roku 1945 prakticky vůbec dislokována nebo jen zcela výjimečně. Týká se to třeba typických 73 (414.0), 170(434.0), i rekonstruovaných 434.2, 80(524.0), 180(rek. 524.2), ale asi i 354.7 atd. Zato se tam dostaly 413.0, 534.0 a další německé konstrukce, které už od začátku měly tlakovou brzdu. A odcházela tam dost lokomotiv z novo výroby (423.0, 524.1, také 464.0). A sloužila tady spousta krásných uherských mašin, které prakticky nikdo nemodeluje. Takže bych místo přesunu do padesátých let zkusil právě ty uherky, to je totiž výzva :)

ad BRAWA: Čekám, že další verze přijdou, včetně sdružených. Model vypadá, že je na modifikaci připraven. Třeba naše turbo je v místě rozjížděcího zařízení.

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2013 12:44 am
od juroH0
No veď práve, hlavným cieľom je stanica Prešov aj s adekvátnym parkom vozidiel. Jednak rady, ale rád by som aj konkrétne inv. čísla. Keby som si tie čísla odpustil, nieje problém ani s II. epochou.

To je pravda, uhorské mašiny majú svoju eleganciu, z nich tu boli napr: 320.2, 331.0, 344.4, 374.0, 636.0 a mašiny bývalej Ks.Od z ktorých je prevažná väčšina uhorských. To všetko by stálo za model. Je to výzva, ale prečo nie, tá uhorková sezóna vyzerá dobre...
A dá sa kombinovať aj s rakúskymi strojmi, ktoré sem došli za prvej republiky: 264.2, 320.0, 333.1, 354.0, 414.2, 434.0, 524.0, či čistokrvnými československými loko: 486.0, 524.1, nemeckými 413.0.
Samostatnou kapitolou je ale vozňový park, lebo predpokladám, že aj vozne čo sa tu vyskytovali boli hlavne uhorské. V nákladných nijaké extra rozdiely niesu, ale s osobnými už je väčší problém. A dostať sa k nejakým výkresom je už celkom oriešok.
Budem o tom ešte veľa uvažovať...

k Brawe, ich 413.0 by sa hodila, veď ich tu bolo 37.

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2013 8:28 am
od milan ferdián
Takže ti chybí výkresy a tabulky.Mám například knihu o Košicko-bohumínské železnici ,ale tam je skutečně prd.

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2013 9:41 am
od juroH0
Ak sa jedná o žltú knihu divotvorného formátu, tria Szojka, Kukučík, Kukučík tak to mám, výkresy sú prevzaté z Bekových atlasov takže žiadna sláva.
Prikladám zoznam loko v RŠD Košice z roku 1936, ktorým som dostal z MDC. Dnes som si k tomu sadol a trocha som zisťoval, porovnával. Hrubé písmo znamená že mám výkres danej rady alebo viem všetky inventárne čísla. Kurzíva znamenajú že viem aspoň jedno inv. číslo a obyčajné písmo značí že nemám výkres a neviem žiadne číslo. Takže ak by sa u niekoho našli výkresy ktoré nemám tak by som bol vďačný za zaslanie.
Lenže toto platí pre celé RŠD Košice, a neviem s istotou povedať čo z toho bolo v Prešove, Košiciach ev. Spišskej. No vychádzať sa z toho určite dá. Len tých výkresov uhorských vozov je nejak málo. Niečo mám ale zasa neviem aké mali označenie u ČSD. Označenie by sa ešte dalo zistiť podľa tabuliek ale inv. čísla asi nemám šancu. Hold asi si budem musieť vymýšľať :D

Re: Niečo málo z dielne JuroH0

PříspěvekNapsal: pát 29 bře, 2013 9:53 am
od milan ferdián
Až namelu prach,tak se mrknu do svého archívu.Všechny osobní vozy ČSD na území tehdejšího předválečného Československa se značily dle "Nápisy dle platné úpravy do roku 1950".