Stránka 1 z 4

Přestavba TT BTTB BR92 na 415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 9:08 am
od TommysTT
Ahoj,

Házím do placu pár fotek mojí první přestavby loko, dlouho jsem přemýšlel nad nákupem BR81, nebo BR92, jelikož modeluji CSD neměl jsem pro ně ale uplatnění až do chvíle než jsem na aukru uviděl takto upravený model na BR415.012. Výsledek mého snažení nabízím zde jako třeba inspiraci, protože jsem nebyl schopen dohledat na netu forku reálného stroje, pouze fotky modelu v HO, ale bohužel nevyhovující, přestavba probíhala jen podle fotek přestavby z aukra.
upravy zde nebudu popisovat, vidět jsou na fotkách.Kastle je přelakovaná a jsou nalepeny tabulky, pouze mi chybí typová tabulka 415.012 v leptu, nevíte kde to sehnat??????

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 10:38 am
od Pája
Nejsem si jistej,zda vůbec existovala BR 415 u ČSD (ale to BR označení u ČSD určitě ne) ?
Ale tabulky ti vyrobí zde : http://www.bankovi.cz/ a nebo je mají zde http://www.bvmodel.cz/index.php?main_pa ... cts_id=799 ,ale to je H0 .

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 1:20 pm
od Jarda H.
To BR415 je holt překlep .... řada 415 u ČSD byla, něco málo o přestavbě v diskuzi proběhlo v sekci TT. U ČSD byla řada 415.0 (německá 92.11) a řada 415.1 (92.5), ta byla jediná - 415.1500. Na fotky musíš do literatury, např. 415.1 v atlasu lokomotiv .... Nejsem počítač nýtů, ale co ti u téhle řady chybí, je charakteristické zkosení zásobníků vody na bocích, taky jeden parní dóm (?!) je jiný ! Sám jsem zásobníky vody na kastli BTTB pižlal, zatím je kastle nedokončená ...

PS : co jsem kdy viděl obrázky řady 415 (nebo spíše německých lokomotiv ř.92), tak mi připadalo, že má každé číslo jinak řešený zásobník uhlí :D ?!

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 4:17 pm
od TommysTT
Jako BR 415 se prodává v provedení jako N-kovej model zde: http://mgmodel.eshop-zdarma.cz/index.ph ... ct&id=2277
Stejně tak pod označením BR 415 jsem ji našel i v HO, nakolik je to označení pravdivé to nevím a myslím že je to jedno, co jsem se dočetl tak jich tu v ČR jezdilo jen 12. Takže je to tak, že tato pára vychází konstrukčně z BR92??Tím pádem by s malými změnami měla vypadat stejně?...Tím zkosením je myšleno to co je v tom N-kovým modelu?

S těmy "domy" je to pravda, ale já to zkousnu a s tím zkosením zkusím ještě něco udělat, nejsem náročný a na domácí modulovku to bude stačit, pro mě lepší než původní BR92:-)

Zásobník uhlí je taková moje improvizace, ty prkna na vrchu mají představovat takovou jako nástavbu aby se mohlo narvat víc uhlí, na tom modelu co jsem podle něj předělával byl uhlák zadělanej úplně a zahlazen, toto řešení se mi nelíbilo, chtěl jsme aby bylo uhlí vidět nakolik to vychází z originálu to nevím, chtělo by to alespoň jednu fotku...

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 6:44 pm
od Jarda H.
TommysTT píše:Jako BR 415 se prodává .......Takže je to tak, že tato pára vychází konstrukčně z BR92??Tím pádem by s malými změnami měla vypadat stejně?...Tím zkosením je myšleno to co je v tom N-kovým modelu? ........

1) označení BR415 u ČSD je blbost, chyba nebo spíše neznalost prodejců ?! BR je německá zkratka, číslo 415 je řada u ČSD
2) nevycházel bych do budoucna pro přestavbu s podklady podle modelů tak, jak je prodejci nabízí na trhu :wink: Není to dobrá cesta, pokud si neověříš další cesty - literatura, diskuzní fórum, internet ?! Pro řadu 415.0 třeba fotky na německých webech - řada T13 / 92.11, myslím fotky skutečných strojů .....
3) bohužel BR92 v TT jako model neodpovídá reálné BR92, už jen kvůli pojezdu - třeba vzdálenost mezi prvním a druhým soukolím (pojezd v TT byl dělán pro BR81, BR92 a dokonce snad i jako jednu "raritku" BR80 či jaké číslo řady ?! Řada 92.X má plno provedení v závislosti na tom dalším čísle ! Na druhou stranu se tento pojezd po úpravách dá využít pro další modely párovek u ČSD !!
4) to zkosení zásobníku vody ano, něco na ten způsob jako model v eN-ku

TommysTT píše: ... S těmy "domy" je to pravda, ale já to zkousnu a s tím zkosením zkusím ještě něco udělat, nejsem náročný a na domácí modulovku to bude stačit, pro mě lepší než původní BR92:-)
Zásobník uhlí je taková moje improvizace, ty prkna na vrchu mají představovat takovou jako nástavbu aby se mohlo narvat víc uhlí, ..... nakolik to vychází z originálu to nevím, chtělo by to alespoň jednu fotku...


5) parní dómy - myslím, že jsou dost rozdílné a že by stálo za to je upravit. Je to ale na tobě.
6) zásobník uhlí - jak jsem psal, provedení bývalo dost odlišné, od zadeklování (jak se tobě nelíbilo) až po dřevěnou ohrádku na střeše :D
7) fotky jsou, v literatuře - jen je třeba hledat


Tady pro ilustraci třeba model 415.0 od KŽM Liberec, tímto se KŽM ospravedlňuji za "zneužití" snímku, ale nikde jinde jsem ho nepoužil :D Mně osobně se líbí např. ta ochranná /záchytná lišta (?!) za zásobníkem uhlí :

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 8:21 pm
od TommysTT
Od bodu 1) až po bod 7) musím uznat že máš pravdu, dóm by stál za to upravit, je to uplně jiný:-/ a myslím že na to ještě dojde, i na to zkosení, označení BR jsi vysvětlil, to označení je kravina, postavit soukolí modelu od BTTB BR92 a soukolí modelu co jsi sem hodil - no jak to říct, rozhodně jsou naprosto odlišný:-)s tím nic neudělám, a našla by se spousta dalších věcí který jsou jinak, spíš to co jsem stvořil je stylizovaný do páry 415, no budu ještě asi předělávat

tvoje objektivní kritika mě nepotěšila, ale co se dá dělat když je to pravda....

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 8:50 pm
od Jarda H.
Nechtěl jsem objektivně kritizovat :D spíš tě dovést k věrnějšímu provedení ! Nejsem počítač nýtů, ale některé prvky řady 415 mi tam prostě chybí. Taky se o tuhle ř.415 do budoucna pokusím (teď to leží rozpracované). K té údajně absolutní věrnosti - nelpím na tom, původně jsem například přemýšlel o BR80 od ROCO na úpravu (mám dojem že) 317.053 ?! Taky je to spíše volná úprava než krutá realita :oops: Ale děsí mne ty hrozné jízdní vlastnosti u párovky od ROCO, tedy ta jízda vzad ...
Proto ty moje předchozí řádky neber jako kritiku, ale spíš jako postřeh a radu :D A ještě obrázek ř.415 v příloze :

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2011 9:15 pm
od TommysTT
čupr foto, paráda díky, to mi nedá a bude se ještě překopávat :P

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: ned 25 zář, 2011 1:58 pm
od Ferda
Chlapi, špatně vidím, nebo má uhlí opravdu i na střeše?

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: ned 25 zář, 2011 2:17 pm
od juroH0
Vidíš dobre...alebo obaja vidíme zle, neviem. Inak na K-reporte som našiel pár fotiek takej prestavby. Neviem od koho sú takže sa ospravedlňujem za použite.

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2011 8:52 am
od ladino1
Snad jen ještě jednu poznámku: řada 415 má hnané DRUHÉ dvojkolí, BR 81 a 92, alespoň v podání BTTB TŘETÍ dvojkolí.

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2011 10:25 pm
od Jeff Hopper
Lokomotivu nech tak jak je akorát změn tabulky na řadu 411.2 a bude to odpovídat originálu. Ta 415 u nás stejně jezdila jenom jedna. Info čerpáno z Atlasu lok. č. 1 od Ing. J. Bek, Ing. K. Kvarda (maj tam i fotku)

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: stř 05 říj, 2011 3:45 am
od Jarda H.
Jeff Hopper píše:Lokomotivu nech tak jak je akorát změn tabulky na řadu 411.2 a bude to odpovídat originálu. .....


No já nevím, tak rezolutně bych to netvrdil ! Když se kouknu do Bekova Atlasu, str.33 (ř.411.2), tak třeba komín - mohl být ale různý, že - ten je jiný a tvar kabiny - vstup a okno zcela jiné ?! Jiný zdroj origo fotek nemám ... Dál atlas prozradil, že lokomotivy byly 3 (tedy 3 kusy, původně německé, zbyly po válce na našem území) a stejně jako jediná loko řady 415.1 zmizely u ČSD krátce po válce, do r.1947. V provozu totiž byly 411.2 jen velmi krátce, jedna z těch tří byla na posunu do r.1947 a poté byly všechny 3 lokomotivy předány do Bavorska. Takže co se týká počtu i doby využití a použití byly na tom dost podobně :wink:
V každém případě ale Jeffe zase jedna možnost, jak upravit starší kastle německých řad 81 a 92 :D Proto dík za podnět !

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na BR415 CSD

PříspěvekNapsal: stř 05 říj, 2011 5:23 am
od TommysTT
Děkuji všem za podnětné rady a nápady, ale už se to zvrtlo do podoby 415 a aby se neřeklo že to tu usnulo na vavřínech, tak přestavbu v pořadí 2 na 415.012 mám téměř u konce, konkrétně karoserie je detailech upravena na 415 podle dostupných fotek, dóm byl upraven, přibylo zkosení zásobníků vody, kotel byl vyhlazen, rozvody udělány nově, bohužel né příliš do detailu protože na fotkách toho moc není vidět, udělal jsem jiné reflektory, podle vzoru, přibyl charakteristický hranatý tvar vpředu a "výkroj" pod kotlem v přední části, Přibyly stříšky nad okny atd. Zatím fotky nemám,jelikož se stroj lakuje a protože stříkám syntetikou agama, tak to trvá, nechávám lak mezi vrstvami uležet a potvora dlouho lepí, ale už teď musím uznat že mašiny vypadá o poznání lépe a na první pohled budí dojem pravé 415, co se týče podvozku, tam si pohrávám právě s myšlenkou předělání hnaného dvojkolí na druhé, mám doma ještě jedny trosky BR81 takže už jsem vymýšlel jak to sladit aby byli na první pohled vidět ty tři soukolí a mechanika by končila u druhého a ne na třetím jako na BTTB, teoreticky bych byl sto to udělat, složit, za pomoci dílů z druhý mašiny, ale spíš přemýšlím jak to udělat co nejšetrněji, protože pojezd je v super stavu tak abych ho nepoškodil, špatně nesložil a pod., ale původní seskupení z origo pojezdu malinko kazí dojem.Jinak nevíte někdo co má tillig za motor v těch inovovaných modelech, případně nemáte někdo foto rozhozeného modýlku, že bych zrovna i remotorizoval

Re: Přestavba TT BTTB BR92 na 415 CSD

PříspěvekNapsal: stř 05 říj, 2011 12:31 pm
od Jeff Hopper
Jarda H. píše:
Jeff Hopper píše:Lokomotivu nech tak jak je akorát změn tabulky na řadu 411.2 a bude to odpovídat originálu. .....


No já nevím, tak rezolutně bych to netvrdil ! Když se kouknu do Bekova Atlasu, str.33 (ř.411.2), tak třeba komín - mohl být ale různý, že - ten je jiný a tvar kabiny - vstup a okno zcela jiné ?! Jiný zdroj origo fotek nemám ... Dál atlas prozradil, že lokomotivy byly 3 (tedy 3 kusy, původně německé, zbyly po válce na našem území) a stejně jako jediná loko řady 415.1 zmizely u ČSD krátce po válce, do r.1947. V provozu totiž byly 411.2 jen velmi krátce, jedna z těch tří byla na posunu do r.1947 a poté byly všechny 3 lokomotivy předány do Bavorska. Takže co se týká počtu i doby využití a použití byly na tom dost podobně :wink:
V každém případě ale Jeffe zase jedna možnost, jak upravit starší kastle německých řad 81 a 92 :D Proto dík za podnět !


Je to třeba vše brát z rezervou. Ony i německé mašiny procházely vývojem a dělily se na různé podřady, takže pokud chci nějakou vyrobit tak je lepší si sehnat dobové foto(což je ovšem někdy vcelku problém). Jinak kdysi jsem tento problém řešil z dědou co poválce dělal v depu na údržbě kdy jsme řešili nátěr kořistních mašin a on říkal, že většina mašin jezdila tak jak po válce u nás zůstala - tedy dle německého barevného schématu. Když už se přetíral pojezd tak většinou u vyvazovacích oprav a u rozšířenějších typů(samozřejmě platí i vyjímky) dosazovalo se od ČSD jen to nejnutnější - většinou ovládací a kontrolní prvky. To samé tabulky - občas bez, nebo rovnou natřené na loko nebo na plech. štítku, málo kdy smaltované. Vesměs dosazované jak koho napadlo.
Takže takovej poválečnej mišmaš a pak má člověk něco modelařit. :lol: :lol: :lol: :lol:

Jinak dávám odkaz na foto a info z mého atlasu(samo, že to není žádná mod. bible)

http://jefftt.rajce.idnes.cz/br_92_a_jine_nemecke_loko