přestavba BR 218

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

přestavba BR 218

Příspěvekod d72j » pát 27 črc, 2007 4:02 am

Dobrý den všem.
Chci se Vás odborníků zeptat jestli je možné na pojezdu BR 218 postavit některou z našich lokomotiv? ám možnost koupit ji i s dekodérem za 1500 nevím jestli to není moc ale chci stavět ČD a tato loko u nás nejezdila.
Dík s pozdravem věčný začátečník :shock:
d72j
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte 06 bře, 2007 9:36 am

Příspěvekod Houmr » pát 27 črc, 2007 6:25 am

Už se to tu probíralo, koukni po tom tématu. Jinak se můžeš kouknout u mě
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... g00001.htm
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Miloš_P » pát 28 pro, 2007 8:31 pm

Znovu se vracím k původní otázce D72j. Pro jakou českou loko by byl použitelný pojezd z ROCO BR 218?
Buď mi slábne zrak nebo mysl, ale ve fóru jsem toho moc nenašel a u Houmra jsem našel jen info k čemu ten pojezd použít nejde :(
Díky za každou inspiraci.
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod sco_27 » pát 28 pro, 2007 8:36 pm

To Mološ_P : Ja s nej akurat staviam Zamracenu T 478.1014 a bez niakych vacsich problemov. Na freze som si dal zbrusit z kazdeho boku 1,5 mm cize celkovo 3 mm, potom som odpilil predne vycnielky (Pozor nerobte to naopak, najprv freaza a potom odpilit, tie vycnelky spevnuju cely ram a keby to tam nebolo freza dolame cely ram :!: :!: ) A este treba sfrezovat popripade odpilit vycnelok na nadrz a potom to uz ide ako po masle... Dat nove masky podvozkov atd atd... Inak odliatok je od P.Ciza.
PS: Touto cestou sa chcem spytat, ci by niekdo mal niaky napad ao uchytit spriahlo aj s KKK aby som nemusel zasahovat do pluhu :?: Da sa to :?: Na prednej strane neplanujem mat spriahlo, ktora by mala byt predna ? kde su zaluzie ?
Dik
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod Miloš_P » pát 28 pro, 2007 9:11 pm

A vzdálenost dvojkolí u podvozku je OK?
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod sco_27 » pát 28 pro, 2007 9:15 pm

Ne nesedi to este viac ako BR 290, ale pokial s tym nechces chodit na sutaze, ale chces mat len model CSD tak to uplne staci... Jazdne vlastnosti su perfis a rozdiel je asi len v tom ze kolesa o kustik presahuju masky podvozkov...
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod Miloš_P » pát 28 pro, 2007 9:42 pm

Jak se vejde mezi podvozky nádrž a vzduchojem, je potřeba nějaká úprava?
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod stefanelmont » pát 28 pro, 2007 9:43 pm

Myslím , že už jsem to někde psal :

Má být 2400mm / 1000mm , vzdálenost / průměr = 27,6 / 11,5 mm

ČStrain 26,5 / 11
BR290 28,5 / 12,5
BR215 32 / 11,5
Fuggert 27 / 11,4
Gutzold nemám po ruce , ale předpoklad vzdálenost stejná jako ČStrain , brejlovci jsou připravené na pojezdy Gutzold , proto je vzdálenost ČStrain menší , než by měla být , myslím že větší kola , ale to si teď nejsem jist .

http://picasaweb.google.cz/stefanelmont ... dBrejlovec

Tady je popsaná úprava rámu z BR215 , pojezdy jsou ale z 290ky s přezutými koly z 215ky . Respektive jsem nepřezouval kola , ale ozubená kola na hřídeli .

Jirka Š
Naposledy upravil stefanelmont dne pát 28 pro, 2007 9:49 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod stefanelmont » pát 28 pro, 2007 9:47 pm

Miloš_P píše:Jak se vejde mezi podvozky nádrž a vzduchojem, je potřeba nějaká úprava?


V mojí verzi roztažení rámu , ale i při verzi roztažení rámu z BR290 je nutná úprava vzduchojemů viz Houmr , aby se vešly pojezdy .

Zatím nemám zdokumentováno .

Jirka Š
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod Miloš_P » pát 28 pro, 2007 9:57 pm

Díky za vyčerpávající odpověď. :D
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 28 pro, 2007 10:00 pm

Miloš_P píše:Znovu se vracím k původní otázce D72j. Pro jakou českou loko by byl použitelný pojezd z ROCO BR 218?
Buď mi slábne zrak nebo mysl, ale ve fóru jsem toho moc nenašel a u Houmra jsem našel jen info k čemu ten pojezd použít nejde :(
Díky za každou inspiraci.


No BR 218 je spíše vhodná na elektrické lokomotivy rozvor 2800 mm na povozku jen jí přezout kola na větší loukoťová.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod juroH0 » sob 29 pro, 2007 10:30 am

pokial mate napr BR290 a BR215 tak mozte spravit 1striedavu elektriku(210, 240, 242) a nejaku masinu z CKD a to tak ze na BR215 nechate povodne podvozky ale vymenite dvojkolia ta vacsie ktore su na BR290 a tie mensie co vam zvysia z BR215 date na BR290...samozrejme treba vymenit masky podvozkov...ale pozor pretoze treby vymenit aj ozubene kolieska ktore su na oskach...ja som to robil tak ze som rucne dal dole to koleso, ktore je odizolovane teda to kde je medzi kolesom a osou este plastova vlozka, vytiahol som ozubene koliesko z osy, nasunul som druhe ozubene koliesko a naspen nasunul koleso aj s tou plastovou vlozkou ale robte to po jednom aby ste podla ostatnych mohli nasadit to koleso na taky razvor aky bol povodne a napr BR290 mozte pouzit na motoriazaciu okuliarika od CS...alebona vlastnu stavbu nejakej masiny... :D
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 29 pro, 2007 10:51 am

juroH0 píše:pokial mate napr BR290 a BR215 tak mozte spravit 1striedavu elektriku(210, 240, 242) a nejaku masinu z CKD a to tak ze na BR215 nechate povodne podvozky ale vymenite dvojkolia ta vacsie ktore su na BR290 a tie mensie co vam zvysia z BR215 date na BR290...samozrejme treba vymenit masky podvozkov...ale pozor pretoze treby vymenit aj ozubene kolieska ktore su na oskach...ja som to robil tak ze som rucne dal dole to koleso, ktore je odizolovane teda to kde je medzi kolesom a osou este plastova vlozka, vytiahol som ozubene koliesko z osy, nasunul som druhe ozubene koliesko a naspen nasunul koleso aj s tou plastovou vlozkou ale robte to po jednom aby ste podla ostatnych mohli nasadit to koleso na taky razvor aky bol povodne a napr BR290 mozte pouzit na motoriazaciu okuliarika od CS...alebona vlastnu stavbu nejakej masiny... :D


Juro, už jsem to tu několikrát psal, že stahování kol rukou je pouze pro dobrodruhy. :wink: :wink:
Doporučovat to někomu bez znalosti věci není vhodné.
Nehledě na to, že po zpětném nalisování je potřeba zkontrolovat rozkolí a zejména šmajdavost :!: :!:

Také pokud už se do toho pustíš, určitě je prospěšnější stahnout obě kola a pak je vyměnít než stahovat samotné ozubení :!: :!: :!: :!: :!:

Jinak pokud se pamatuji dvojkolí ROCO na Tebou zmíněných loko co jsem měl v ruce byla izolovaná na obou stranách.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod sco_27 » sob 29 pro, 2007 1:12 pm

No ja s vzduchojemom a nadrzov niaky problem nemam :!: Bude to trochu natesno ale podvozky sa budu moct hybat .
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod marwin » sob 29 pro, 2007 1:39 pm

sco_27 píše:No ja s vzduchojemom a nadrzov niaky problem nemam :!: Bude to trochu natesno ale podvozky sa budu moct hybat .


no to si nejsem jisty, kdyz jsem delal brejlaka z 295, tak to bylo sakra na fest a ta ma mensi rozvor, jak psal jirka vyse. Posouval jsem vzduchojemy bliz nadrzi oproti realu. Zachoval jsi spravnou vzdalenost otocnych cepu??
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků