přestavba BR 218

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod sco_27 » sob 29 pro, 2007 2:02 pm

No ja som ani neuvazoval kolko je vzduchojem od nadrze a od podvozkov... ja som len podla typaku pozrel kde ma byt nadrz a kde vzduchoj a priblizne som to tam dal... Ja stavbu este nemam dokoncenu, takze to tam neni napevno :!: Ale pozot brejlovec ma o nieco dlhsiu nadrz a ma 2 vzduchojem, aj ked je o nieco dlhsi nez mraca, aspon ked porovnam odliatok mrace od P.Ciza a maketu Brejla od Cs trainu. vzdialenost otocnch capov som asi nemenil, len keby o tom neviem, lebo neviem co to znamena :oops:
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod juroH0 » sob 29 pro, 2007 2:59 pm

Zdenek Valter píše:
juroH0 píše:pokial mate napr BR290 a BR215 tak mozte spravit 1striedavu elektriku(210, 240, 242) a nejaku masinu z CKD a to tak ze na BR215 nechate povodne podvozky ale vymenite dvojkolia ta vacsie ktore su na BR290 a tie mensie co vam zvysia z BR215 date na BR290...samozrejme treba vymenit masky podvozkov...ale pozor pretoze treby vymenit aj ozubene kolieska ktore su na oskach...ja som to robil tak ze som rucne dal dole to koleso, ktore je odizolovane teda to kde je medzi kolesom a osou este plastova vlozka, vytiahol som ozubene koliesko z osy, nasunul som druhe ozubene koliesko a naspen nasunul koleso aj s tou plastovou vlozkou ale robte to po jednom aby ste podla ostatnych mohli nasadit to koleso na taky razvor aky bol povodne a napr BR290 mozte pouzit na motoriazaciu okuliarika od CS...alebona vlastnu stavbu nejakej masiny... :D


Juro, už jsem to tu několikrát psal, že stahování kol rukou je pouze pro dobrodruhy. :wink: :wink:
Doporučovat to někomu bez znalosti věci není vhodné.
Nehledě na to, že po zpětném nalisování je potřeba zkontrolovat rozkolí a zejména šmajdavost :!: :!:

Také pokud už se do toho pustíš, určitě je prospěšnější stahnout obě kola a pak je vyměnít než stahovat samotné ozubení :!: :!: :!: :!: :!:

Jinak pokud se pamatuji dvojkolí ROCO na Tebou zmíněných loko co jsem měl v ruce byla izolovaná na obou stranách.


no ja mam 15, ziadne vybavenie ako ty maximalne tak dielna so zverakom a nastrojmi minimalne starimi ako ja...takze mi ostavala jedina moznost a to spravit to rucne...tie kolesa nesmajdaju ale je pravda ze toto som predlozil ako navrh sam som to zatial neskusal ale robil som to na inej masine roco a to na tejto: http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... g00001.htm a ozubene kolieska som presunul na na vagonove dvojkolia s mensim priemerom a momentalne z toho socham pojazd na M152...a na tej masine je odizolovane len 1koleso nie ako na BR215 a na BR290...
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Přestavba BR 218

Příspěvekod Synek Zdeněk » sob 29 pro, 2007 7:43 pm

Mohu jen potvrdit.
Při zástavbě pojezdu roco (BR 215 rám) do makety brejlovce jsem
měl taky problém se vzduchojemy . Není tam tolik místa , aby podvozky
(BR 290 - 295) se pohodlně vešly do vymezeného prostoru. Snažil jsem se podvozky usadit přesně na střed otočných čepů rámu , ale musel jsem oba vzduchojemy hodně posunout k nádrži . Sice to nebylo přesné usazení , ale
jízdní vlastnosti tohoto pojezdu hovoří za vše. Ježíšek mi nadělil maketu brejlovce 750 253 ,tudíž bych se chtěl opět pokusit o zástavbu pohonu Roco
(Rám BR 215 + podvozky BR 295) .Sice ještě nevím jak na osvětlení , ale snad se dílko podaří.
Synek Zdeněk
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 29 lis, 2006 8:40 am
Bydliště: Vracov

Příspěvekod sco_27 » sob 29 pro, 2007 9:17 pm

No pristoru je tam malo aj na zamracenej, ale ked zoberem trochu z nadrze a posuniem vzduchoj tak to je OK.
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod Pája » ned 30 pro, 2007 6:23 pm

Použití podvozku BR 218 na naší 242-ku máš tu (snad ti to pomůže) : http://modelyh0.com/vozidla/recenzel/ja/ja.htm
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Miloš_P » pon 31 pro, 2007 1:12 am

Díky.
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Houmr » pon 31 pro, 2007 6:59 am

Náhodou moc pěkný model :D
Pája píše:Použití podvozku BR 218 na naší 242-ku máš tu (snad ti to pomůže) : http://modelyh0.com/vozidla/recenzel/ja/ja.htm
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod juroH0 » pon 31 pro, 2007 9:48 am

uvazovla som nad nim.......ale radsej mam diesle :D
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod sco_27 » pon 31 pro, 2007 10:57 am

Ja by som povedal ze ta 242 je nadherna...Asi si ju spravim z BR 218 zo setu, len aby uz bola vyreklamovana.
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod stefanelmont » pát 11 led, 2008 1:15 pm

stefanelmont píše:Myslím , že už jsem to někde psal :

Má být 2400mm / 1000mm , vzdálenost / průměr = 27,6 / 11,5 mm

ČStrain 26,5 / 11
BR290 28,5 / 12,5
BR215 32 / 11,5
Fuggert 27 / 11,4
Gutzold nemám po ruce , ale předpoklad vzdálenost stejná jako ČStrain , brejlovci jsou připravené na pojezdy Gutzold , proto je vzdálenost ČStrain menší , než by měla být , myslím že větší kola , ale to si teď nejsem jist .

http://picasaweb.google.cz/stefanelmont ... dBrejlovec

Tady je popsaná úprava rámu z BR215 , pojezdy jsou ale z 290ky s přezutými koly z 215ky . Respektive jsem nepřezouval kola , ale ozubená kola na hřídeli .

Jirka Š




Tak jsem si myslel , že toto byla vyčerpávající informace . Teď jsem ale rozebral Roco 215 v provedení ČSD T499 a ta má uplně jiné pojezdy .
Vzdálenost není 32 ale 33mm , kola 11,5 , v převodovce jiná kolečka , na nápravách je to stejné , stejné jsou i masky podvozků , takže jsem si toho rozdílu nejdřív vůbec nevšiml .

http://picasaweb.google.cz/stefanelmont/HOPEvodovky

Jirka Š
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod George V. » úte 08 dub, 2008 9:25 am

Co je to zač ta BR 290?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod cíba » úte 08 dub, 2008 7:23 pm

No BR 290 je hračková loko od Roca, která je však poměrně vhodná pro přestavby na loko čkd, jelikož po přepočtu na H0 nesedí vzdálenost čepů v podvozku jen o 1 mm. Na přestavby používaný pojezd je však kvalitní a další výhodou je nízká cena.
Podvozky ČKD po přepočtu na měřítko H0 mají vzdálenost čepů 27,6 mm.
BR 290 má 28,5 mm.
BR 218, o které se tu mluví 32 mm, to už je dost vidět.
Já na pojezdu BR 290 stavím kocoura od Dk model, rám je akorát zúžený (ofrézovaný), nově jsou vytvořeny čepy pro podvozky v rámu tuším o 3 mm blíže k sobě (pomocí šroubků) a navíc jsem si do rámu vybrousil místo pro dva setrvačníky. Loko už bude skoro hotová, až ji dokončím, udělám článek o stavbě nebo zašlu na požádání fotky ze stavby. Jinak loko BR 290 je dobře vidět třeba tady.
http://magazin.modely.biz/view.php?cisl ... 2007010010
Dnes se dá nová sehnat hlavně v české verzi. (Provedení vůbec neodpovídá české předloze, to je ale pro přestavbu úplně jedno.) Dá se koupit třeba tady:
http://www.modely.biz/Produkt.php?kat1= ... 13&id=2305
Naposledy upravil cíba dne stř 09 dub, 2008 10:45 am, celkově upraveno 1
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod George V. » stř 09 dub, 2008 7:18 am

Myslel jsem si to. Jak je na tom s průměrem kol? Má nějaké bandážované dvojkolí?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod cíba » stř 09 dub, 2008 10:25 am

Všechny loko diesely ČKD, aspoň teda myslím, maj ve skutečnosti průměr dvojkolí 1000 mm, což je v H0 11,5 mm. Tohle dvojkolí má BR 218 Roco (3 normální, jedno s bandáží), ale zase ji nesedí čepy v těch podvozcích. Br 290 sedí lépe čepy, ale průměr dvojkolí je 12,5 mm (taky 3 normoš a 1 s bandáží). Já měl obě loko, tak sem to chtěl prohodit. Na hřídelce dvojkolí jsou ale jiná ozubená kola, tak jsem z hřídelek všechna kolečka (ty, co jezdí po kolejích, né ozubená) opatrně s citem ve svěráčku vyťuk pomocí důlčíku a kladívka a v málém svěráčku opět nalisoval na hřídelky té druhé loko. Vše OK bez problémů, nešmajdají... Pak jsem na burze v Praze zjistil, že tam prodávají dvojkolí Roco průměr 11,5 bez bandáže i s ní jako náhradní díl, tak jsem si koupil 3+1 do zásoby, mám ještě jednu BR 290 a pak ty "kolečka" z dvojkolí zase prohodím. Teď abych nekecal, ale vyšlo mě to tuším tak na 240,- Kč? ...a to je jěště možná moc, jestli si dobře pamatuju.
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod George V. » čtv 10 dub, 2008 9:22 am

...tak je to pravda, ty dvojkolí se mi zdály poněkud větší. Asi zůstanu raději u starého dobrého Gutzolda.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků