Stránka 1 z 2

Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: úte 12 črc, 2011 12:42 pm
od Colonel32
Zkusil jsem drobnou úpravu hektora - je to poslední série BTTB, hnané prostřední nápravy. Úpravy víceméně jen vzhledové, nový nátěr, lepty, nějaké popisky.

Obrázek

Obrázek

A měl bych dva dotazy: Při lepení kulatého znaku ČKD mi trochu uteklo lepidlo. Myslíte že by pomohlo celý model nastříkat bezbarvým lakem? A pokud ano, tak jakým? Mám špatnou zkušenost, že několik bílých věcí přetřených lakem docela zažloutlo (bohužel je to tak 8 let zpátky, takže už si nepamatuju jaké laky a jaké barvy to byly)

A za 2) Má vůbec smysl snažit se u tohoto vozidla zlepšovat jízdní vlastnosti (kondenzátor, setrvačník) nebo vizuální (diodová světla? - díry do kasle jsou na ně provrtané.) Podotýkám že pájení mi tragicky nejde a při TT víkendu a montáži ČD Cargo sergeje musela za mně v jednom místě připájet kontakty paní supervizorka, protože mi to pořád nešlo. Současně bych také do tuningu nerad investoval více peněz, než na kolik mě v dohledné době vyjde tovární hektor od Tilliga.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: úte 12 črc, 2011 10:35 pm
od DannyK
Stran laku - odmastit, natřít sidoluxem.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: úte 12 črc, 2011 11:06 pm
od Tomáš
Colonel32 píše:A za 2) Má vůbec smysl snažit se u tohoto vozidla zlepšovat jízdní vlastnosti (kondenzátor, setrvačník) nebo vizuální (diodová světla? - díry do kasle jsou na ně provrtané.) Podotýkám že pájení mi tragicky nejde a při TT víkendu a montáži ČD Cargo sergeje musela za mně v jednom místě připájet kontakty paní supervizorka, protože mi to pořád nešlo. Současně bych také do tuningu nerad investoval více peněz, než na kolik mě v dohledné době vyjde tovární hektor od Tilliga.


Myslím,že nemá cenu investovat do remotorizace.Já si modrého Hektora BTTB nechal jen z nostalgie.Můj první "model" .Neočekávám o něj nic zázračného.Na druhou stranu,řekl bych že tento stroj,byl jedním z těch lepších co se týče jízdních vlastností.Nicméně rozdíl BTTB vs. Nový Tillig je jako trabant vs.mercedes. :mrgreen: I když někdo tu může projevit jiný názor

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 črc, 2011 7:39 am
od Radek Strnad
Pokud nechceš pájet,osvětlení půjde těžko.Můžeš odříznout z podvozku pluh i se spřáhlovým ústrojím,zabrousit dokulata,aby se volně otáčely podvozky a po vypodložení opatrně vlepit na kastli.Vypadá to pak celé lépe a pokud nemáž opravdu malé poloměry oblouků,projíždí to s vozy spolehlivě.Musí se to opatrně roznýtovat,aby šel nýtek protáhnout ven a pak znovu nýtek roztáhnout.Taky jsem vyhodil ty obrovské odrušovače,nahradil je malými,dal nahoru a po zaizolování jsem do šachet dal vybroušené kousky olova,aby se snížilo těžiště.Pokud si chceš pohrát,tak lze i obrousit a tím ztenšit zábradlí(upnul jsem do svěráčku a piloval a piloval..)..,aby nebylo tak obludné.Jinak nemá smysl do toho investovat-ta konstrukce je bídná od začátku a s tím nic nenaděláš. :mrgreen:

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 črc, 2011 9:16 am
od Colonel32
Radek Strnad píše:Pokud si chceš pohrát,tak lze i obrousit a tím ztenšit zábradlí


Zábradlí je dosazené nové od hekttora. To už bych si více obrousit asi netroufal.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 črc, 2011 9:31 am
od vojtas
Jinak,doplnil bych zábradlí na čela.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: stř 13 črc, 2011 2:00 pm
od Radek Strnad
Omluva :roll: .Fakt to už nepiluj :lol: .Začal jsem psát o jednom,pak přidal další nápad a už se nepodíval zpět na obrázek.Možná ještě zasklít ta malá okna a pokud nemáš velké sklony vyměnit bandážovanou nápravu za normální a dát tam sběrný plíšek,pro lepší vedení proudu.Tuším by se tam měl vejít i Tilligův hranatý motor,jako měla starší BR86.Byl by lepší,než ten od BTTB,ale stejně nemá setrvačník,takže i tak,žádná sláva.Ale kdybys to měl digitalizovat,tak bych to udělal.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: ned 11 pro, 2011 2:28 am
od Pietro
Já myslím, že je to velmi dobře zvládnuté. Je to sice stará konstrukce, ale proč si s ní nehrát, když to jde a je k tomu chuť. Já sem si kdysi pořídil karosérii s Viamonťáckým potiskem, kdy se vůbec nevědělo, že Tillig praští znovu do T435 a že dokonce udělá i Viamonta. Někdo to vyhodí, někdo k tomu má vybudovaný vztah... Já osobně dotuním lepty, možná remotorizuji, rozsvítím. Jen tak pro radost.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: ned 11 pro, 2011 7:21 pm
od Hanysek
Sorry, ale neznám nic, co by jezdilo hůře jak právě zmíněný BTTB Hektor. Jedna hnaná náprava (a z toho plynoucí ukrutná síla v tahu) a kolébavá jízda od novoty mi nepřijdou jako nadprůměrné jízdní vlastnosti. Na druhou stranu je fakt, že jezdí už téměř 30 let.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: ned 11 pro, 2011 7:54 pm
od nexus
Jednu hnanou nápravu měl úplně první Hektor od Zeuke (s otočnými podvozky), Hektor BTTB měl hnané nápravy dvě.
viz: http://www.volny.cz/nex/tt_kat/T435.htm

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: ned 11 pro, 2011 8:38 pm
od Pavel 152
Doporučuji remotorizovat, hranatým motorkem Mabuchi z burzy za 60,- Kč setrvačník od p. Šátka. Na motor natlačíme nějakou trubičku o stejném průměru osičky s oz. kolem, spojíme silikonovou bužírkou.Nebo trubičku upravíme na protikus, ale osička by se musela vyměnit za kratší. Upravíme výšku motorku, podložíme a přilepíme sek. lepidlem(při výměně lze odloupnout) Jízda je po úpravě tišší a klidnější.
Pájet se musí naučit každý modelář, telefonních nebo UTP drátků je dnes už dostatek i na učení. Důležitá je pájecí kapalina nebo kalafuna na housle. Postupujeme tak, že napřed drátky potřeme kapalinou, začneme nahřívat hrotem a poté přiložíme trubičkový cín ještě chvilenku hřejeme a vidíme jak se spoj zalil. Nepoužívejte kyseliny-musí se důkladně očistit a ustálit kyselost. Kalafuna se nabírá teplým hrotem páječky.
Pavel

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: pon 12 pro, 2011 6:45 pm
od Tomáš
Hektora Zeuke neznám takže si nedovolím komentovat,ale model BTTB mám už 20let.Rozhodně nesouhlasím s tvrzením,že by špatně jezdil.Nikdy jsem od BTTB neměl spolehlivější stroj,který přežil snad vše i v mých "ranně modelářských dobách".Nikdy jsem se nesetkal s tím,že by stávkoval pocukával,nebo se nerozjel bez pomoci ruky.Nikdy jsem ho nijak zvláť neudržoval a najezdill toho za 20let fak hooodně.Jediný čím lokomotiva trpí je to kolíbání.Toto ovšem vyřešila nová bandáž.Já tuto lokomotivu naopak považuji za nejlepší co BTTB vyprodukovalo.Tažná síla sice není nijak zvlášť oslnivá,ale to se dá očekávat.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: pon 12 pro, 2011 7:15 pm
od vojtas
Já zeukeho měl,a když se vyměnila ta hnací náprva za bandážovanou,tak jezdil líp než nové loko :D

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: pon 12 pro, 2011 7:24 pm
od radula63
Tomáš píše: ...nová bandáž.Tažná síla sice není nijak zvlášť oslnivá,ale to se dá očekávat.

Teď už mám svého Hektora od BTTB jen z nostalgie v poličce, tj. běžně s ním nejezdím. Používám Hektora od Tilliga.
Avšak k tažné síle - Jako bandáže jsem používal gumičku ze skleněného kapátka koupeného v lékárně - průměrem vyhovuje a stačí jen nažezat žiletkou nebo skalpelem vhodně široké kroužky - máš bandáže na jak dlouhou dobu!!! Co se týče tažné síly - takováto bandáž je měkká a tak neprokluzuje a velmi dobře zabírá.

Re: Hektor T435 BTTB

PříspěvekNapsal: pon 09 led, 2012 4:43 pm
od Pietro
Poradí někdo, kde sehnat trumpetky na Hektora (nejen) a vůbec všechny snadno ulamovací díle? Dodávají se jako ND nebo existuje nějaký výrobce takovýchto detailů? Nedaří se mi na to narazit. A při dotazu v obchodech na mě zírali jak na blázna, že si je dovoluji obtěžovat :D