Stránka 4 z 6

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: ned 03 dub, 2016 1:06 pm
od Rendolph1
ahoj,mám dotaz,kde jsi sehnal komín ,parní dom,a dýmniční dvířka,vydím,že máš vše z mosazi,a cekul toto dodává s leptem pouze z odlitku.děkuji.
Chystám se taky na stavbu mikáda od cekula,a času taky nemám bo taky lítám po světě s kamionem. :cry:

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: ned 03 dub, 2016 1:31 pm
od medvidek
Ahoj kolego,vše zminěne je točene na soustruhu a parni dom je byvala klička z okna vypilovana a ve vnitř odvrtana. :wink:

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: ned 03 dub, 2016 1:43 pm
od Rendolph1
tak to by mě nenapadlo,hlavně teda ta klička,dík za typ.

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: stř 02 říj, 2019 7:59 pm
od zderem
Vrhnul jsem se na stavbu mikáda v TT pomocí leptu od Cekula a pojezdu BR 01. Začal jsem tendrem, který už jsem udělal a upravil a jezdí. Po té jsem se pustil do stavby budky a kotle. Narazil jsem na několik velkých problémů. Bude se muset udělat spousty kompromisů. Momentálně bych potřeboval sehnat někoho s hodinářským soustruhem, kdo by byl ochotný (samozřejmě za úplatu) osoustružit okolky z hnací nápravy. Asi bude nutno vytvořit přípravek k uchycení osy nápravy do sklíčidla, který bude mít větší průměr, než průměr kola. Touto úpravou potřebuji dosáhnout zkrácení rozvoru náprav. I když se i tak stále nedostanu na přesné míry. Je tady někdo takový? Jsem z Prahy.

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: stř 02 říj, 2019 8:11 pm
od Zdenek Valter
zderem píše:Vrhnul jsem se na stavbu mikáda v TT pomocí leptu od Cekula a pojezdu BR 01. Začal jsem tendrem, který už jsem udělal a upravil a jezdí. Po té jsem se pustil do stavby budky a kotle. Narazil jsem na několik velkých problémů. Bude se muset udělat spousty kompromisů. Momentálně bych potřeboval sehnat někoho s hodinářským soustruhem, kdo by byl ochotný (samozřejmě za úplatu) osoustružit okolky z hnací nápravy. Asi bude nutno vytvořit přípravek k uchycení osy nápravy do sklíčidla, který bude mít větší průměr, než průměr kola. Touto úpravou potřebuji dosáhnout zkrácení rozvoru náprav. I když se i tak stále nedostanu na přesné míry. Je tady někdo takový? Jsem z Prahy.

No a jak si to představuješ?
Já jsem to nepochopil jaký chceš vytvořit přípravek.

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: stř 02 říj, 2019 8:50 pm
od dudlifuk
Zdenek Valter píše:
zderem píše:Vrhnul jsem se na stavbu mikáda v TT pomocí leptu od Cekula a pojezdu BR 01. Začal jsem tendrem, který už jsem udělal a upravil a jezdí. Po té jsem se pustil do stavby budky a kotle. Narazil jsem na několik velkých problémů. Bude se muset udělat spousty kompromisů. Momentálně bych potřeboval sehnat někoho s hodinářským soustruhem, kdo by byl ochotný (samozřejmě za úplatu) osoustružit okolky z hnací nápravy. Asi bude nutno vytvořit přípravek k uchycení osy nápravy do sklíčidla, který bude mít větší průměr, než průměr kola. Touto úpravou potřebuji dosáhnout zkrácení rozvoru náprav. I když se i tak stále nedostanu na přesné míry. Je tady někdo takový? Jsem z Prahy.

No a jak si to představuješ?
Já jsem to nepochopil jaký chceš vytvořit přípravek.

mam pocit ze nechce rozlisovat dvojkolie a chce stiahnut okolky na skompletovanom dvojkoli. cize uchytit dvojkolie za osicku ( polene valce) a tym dosiahnut vetsi priemer ako ma kolo.

zderem: mas nejake foto zo stavby ? velmi ma to zaujima. okolky chces stiahnut kvoli prejazdom v obluku ?

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: stř 02 říj, 2019 9:01 pm
od zderem
Dudlifuk to vystihl úplně přesně.
Jelikož náprava dost dobře nepůjde uchytit do sklíčidla za kolo, bude potřeba z kulatiny (hliník,silon apod.) vytvořit váleček o třeba 3 milimetry větší, než průměr kola. To znamená váleček s průměrem větším, než 18,4 mm, do kterého by se vyvrtala na soustruhu díra na osu nápravy s průměrem 2mm. Délka válečku by byla cca 8 mm. Poté by se váleček rozříznul a pomocí těchto dvou dílů válečku by se uchytila náprava do sklíčidla a mohl by se konečně osoustružit okolek.
Fotky jsem nějaké fotil. Zítra něco pošlu.
Touto úpravou chci zmenšit vzdálenost mezi nápravami, protože BR 01 má nápravy strašně daleko od sebe. A bohužel má i trochu větší kola. Bez zkrácení by délka kotle mikáda připomínala spíš kotel od čtyřnápravového Antona. Bude se musit zkrátit nebo udělat nový rám a udělat nebo zkrátit rozvody. Strašná práce. Nevím, jestli to někdy dodělám:-)

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: stř 02 říj, 2019 9:23 pm
od dudlifuk
nejak by ten pripravok siel vyrobit ale urcite nie rozrezat na dve polovice, ubudlo by prilis vela materialu a vznikla nesymetria. mozno vyfrezovat dve drazky, spojit a potom sustruzit na dostatocny priemer. sustruh mam. pokusim sa cez vikend nejaky pripravok vyrobit, to by bola vetsina uspechu, mam aj br01 ktora caka na prestavbu uz asi styri roky

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: čtv 03 říj, 2019 8:52 am
od Zdenek Valter
No to nevidím jak úplně vhodné řešení - jak trefíš osu v přípravku?
Tolerance takového upnutí by měla být v ose MAX 0.02mm !!!

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: čtv 03 říj, 2019 9:05 am
od zderem
Děkuji za názory a za snahu. Kolo z osy sundám a ohobluju to ve vrtačce pilníkem. Stejně to jezdit nebude. Uvidíme, co z toho vznikne. Ještě jednou díky za váš čas.

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: čtv 03 říj, 2019 9:57 am
od Zdenek Valter
zderem píše:Děkuji za názory a za snahu. Kolo z osy sundám a ohobluju to ve vrtačce pilníkem. Stejně to jezdit nebude. Uvidíme, co z toho vznikne. Ještě jednou díky za váš čas.

No pane jo. :o
Tos ale neřekl, že děláš maketu. ;-)

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: čtv 03 říj, 2019 10:26 am
od Zdenek Valter
Ještě se vrátím k tomu plánovanému přípravku - jaký je průměr osy dvojkolí BR01 a průměr kola v TT?

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: čtv 03 říj, 2019 1:35 pm
od zderem
Když nad všemi problémy přemýšlím (rozvody, rám, kola, kinematika na tendr), tak budu rád, když z toho bude alespoň maketa. Průměr kola s okolkem je momentálně 18,4mm. Takže průměr přípravku by měl být o něco větší. Třeba 22 mm. Otázka je, jak to bude vypadat, když jedna náprava nebude mít okolek a zbývající dvě ano. Asi blbě. Asi se na to vykvajznu úplně. Mikádo je krásná mašina, ale s touto konfigurací stavebnice od Cekula a pojezdu z Tilligovi BR 01 je to ve velikosti TT o obrovských kompromisech. Viděl jsem na fotkách takto udělané mikádo s nezkráceným pojezdem z BR 01 a díky tomu musí být kotel o hodně delší a vypadá to jak Zelený Anton 486.0 se třemi nápravami.

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: čtv 03 říj, 2019 1:57 pm
od Zdenek Valter
Takže ty budeš brousit jen tu prostřední nápravu?

Re: Stavba Mikada 387.0 z leptu

PříspěvekNapsal: čtv 03 říj, 2019 4:07 pm
od dudlifuk
zderem píše:Když nad všemi problémy přemýšlím (rozvody, rám, kola, kinematika na tendr), tak budu rád, když z toho bude alespoň maketa. Průměr kola s okolkem je momentálně 18,4mm. Takže průměr přípravku by měl být o něco větší. Třeba 22 mm. Otázka je, jak to bude vypadat, když jedna náprava nebude mít okolek a zbývající dvě ano. Asi blbě. Asi se na to vykvajznu úplně. Mikádo je krásná mašina, ale s touto konfigurací stavebnice od Cekula a pojezdu z Tilligovi BR 01 je to ve velikosti TT o obrovských kompromisech. Viděl jsem na fotkách takto udělané mikádo s nezkráceným pojezdem z BR 01 a díky tomu musí být kotel o hodně delší a vypadá to jak Zelený Anton 486.0 se třemi nápravami.

mam pocit ze prilis skoro hadzes flintu do zita. vsetko sa da vyriesit a spominal som ze aj ja sa chystam na mikado. mam k dispozicii stolovu frezu a sustruh, mohli by sme sa do toho pustit spolocne, "ve dvou se to lip tahne" mimochodom cital som ze aj niektora skutocna masina nema okolok na jednej naprave z dovodu malej horizontalnej vole. Neviem ale ktora to je. Mozno by bolo riesenim stiahnut trochu z kazdeho okolku aspon by to bolo modelovejsie. A to ostatne, ram, rozvody, kinematika to su prkotiny. Novu spojnicu rozvodov upravenu na novy razvor viem vypalit laserom.