Stránka 1 z 2
324.3 v TT

Napsal:
sob 12 úno, 2011 9:12 pm
od MartinP
Zde
https://picasaweb.google.com/MarTTin64/324302# jsem nasypal pár fotek ze stavby buštěhradského 3áčka .Model má hnaný tendr . Použitý motor je Mashima MH 1015 . Do mašiny se motor nevešel bez toho aby čouhal z budky ven . Kromě motoru a ozubených kol jsem kupoval ještě dvojkolí z V 36 a do tendru kola z tendru BR 56 ( byla pouze červená ) . Dvojkolí v mašině sem musel přelisovat na dlouhou osu protože mašina má vnější rám . Tendrová dvojkolí jsem musel přelisovat na novou osu s pastorkem . Hlučnost je vyšší odhadem tak o 50% než tovární model díky tomu , že rám podvozku a převodovky tendru je plechový a bohužel v převodovce mosazný šnek zabírá do mosazného ozubeného kola . Motor je uložen šikmo neboť jsem neměl k dispozici šnekové ozubené kolo . Konstrukci modelu budu muset upravit, hlavně u pojezdu lokomotivy , kde se při stavbě ukázala možnost několika zjednodušení stavby . Největší problémy při stavbě jsem očekával při montáži rozvodů . Ty mi však šly nadočekávání dobře a rychle sestavit . Klacky rozvodů jsem spojoval čepy vybroušenými z poniklovaných špendlíků průměr 0,6 mm . Ve vrtačce jsem obrousil hlavu špendlíku na průměr 1mm a tloušťku cca 0,2 mm . Špendlík jsem prostrčil spojovanými tyčemi rozvodů přičemž jsem mezi tyče rozvodů napích několikrát složený alobal, který mi vymezil boční vůli mezi tyčemi rozvodu a zároveň zamezil spájení obou tyčí rozvodu k sobě . Špendlík je pouze zapájen pouze do kliky . Z foto je to myslím jasné . Křižák šel taky dobře a rychle sestavit ze 3 vrstev leptu . Největší problém nastal při sestavování kotle . Asi na 5 pokus se mi to podařilo . Musel jsem si koupit vrták požadovaného průměru a na jeho stopce se mi kotel podařil nakonec srolovat . Plech kotle jsem nejdřív vyžíhal na PB vařiči aby změkl . Při stavbě jsem používal 2 druhy cínů s rozdílnými teplotami což se mi osvědčilo zejména při pájení detailů . Model jsem v průběhu stavby asi 2x opískoval abych měl kontrolu nad kvalitou montáže a hlavně nesnáším když je model zasraný od cínu .
Re: 324.3 v TT

Napsal:
sob 12 úno, 2011 9:29 pm
od Hříbek
Pěkná stavebnička, to se dá někde sehnat, nebo je to vlastní výroba?
Měl bych o ni zájem.
Re: 324.3 v TT

Napsal:
ned 13 úno, 2011 8:46 am
od vojtas
Také mám zájem o lokomotivu jako stavebnici(sháním park pro muzeum na kolejišti.)
Re: 324.3 v TT

Napsal:
ned 13 úno, 2011 11:06 am
od Pája
jé paráda,to bych taky mooc chtěl,kde se to dá pořídit?
Re: 324.3 v TT

Napsal:
ned 13 úno, 2011 11:11 am
od vojtas
Já už mám hotový hnaný tendr 414 tak jestli se s ním někdy objevila,tak beru 2.
Re: 324.3 v TT

Napsal:
ned 13 úno, 2011 5:44 pm
od Jarove
Já bych měl o lept také zájem, vypadá moc pěkně.
Re: 324.3 v TT

Napsal:
pát 18 úno, 2011 7:03 am
od Střelec
To vypadá zatraceně dobře. Bohužel s kovem dělat neumim (vyjma lití kulí). Na kolik by odhadem vyšel kus stavěnej "na kšeft"? Můžu pustit nějaký páry od BTTB na součástky....
Re: 324.3 v TT

Napsal:
ned 20 úno, 2011 11:58 am
od alf
No pěkné mooc..být to v HO tak do toho jdu..Hodně zdaru!

Re: 324.3 v TT

Napsal:
úte 15 bře, 2011 6:12 pm
od maryn375
Velice dobrá práce. 3áčko se Ti povedlo. Zajímalo by mě, jaký komín bude mít? Prüssmann nebo baňatý? Pokud bys začal prodávat tuto stavebnici měl bych zájem.
Re: 324.3 v TT

Napsal:
úte 27 zář, 2011 8:46 am
od Mirek66
Chci se zeptat, zda lept. lok. šěč.š je k mání.
Re: 324.3 v TT

Napsal:
pát 30 zář, 2011 10:30 am
od Soptík
Pěkná práce, bude model někde k mání? Měl bych také o něj zájem
Re: 324.3 v TT

Napsal:
pon 28 lis, 2011 10:52 pm
od MartinP
Tož sem do galerie
https://picasaweb.google.com/MarTTin64/324302 nasypal další fotky ze stavby . Pokud Vás to zajímá tak se mrkněte . Při montáži rozvodů a pojezdu jsem zjistil, že rozvody jsem navrhl špatně . Drhnou ,zasekává se čep křižáku o spojnici . Takže všechno špatně a znovu . Musím to trochu uvolnit . Jinak v mezidobí jsem spáchal mustry pro odlitky všeho možného co na mašině má být - komín,parojem ,mazací lis, turbogenerátor . ještě budu dělat kompresor a výronky . Některé věci budou použitelné v budoucnu na něco úplně jiného . Nepište mi prosím mejly kdy to bude , bude to naprodej , kolik to bude stát . Až to bude tak to bude a poznáte to z fotek .Když to stihnu příští rok dodělat budu spokojený . A jestli to bude na prodej tak to teď vůbec neřeším .Berte to třeba jako inspiraci pro sebe . Před 5 lety jsem nevěděl co je to lept , jak se navrhuje , co je to corel ,.... Když člověk chce a snaží se tak se může i něco podařit .
Re: 324.3 v TT

Napsal:
pát 09 pro, 2011 9:58 am
od Mára
Ahoj, moc se mi líbí, pěkná práce! Jsem zvědav na další fotky! Co se týče předělání rozvodu - co zkusit pravítka odsadit tak o 0,5 mm směrem ven? Znamenalo by to vyleptat nové válce, ale do rozvodu bys nemusel sahat. Ojnice a pravítka pak sice nebudou rovnoběžné (zvlášť v oblouku), ale u tovární BR89 od Pika to tak taky bylo. A poznal jsem to až při rozebírání modelu. No, je to jen takový nápad, tak ať se Ti daří!
Re: 324.3 v TT

Napsal:
pát 09 pro, 2011 10:51 am
od MartinP
Mára píše:Ahoj, moc se mi líbí, pěkná práce! Jsem zvědav na další fotky! Co se týče předělání rozvodu - co zkusit pravítka odsadit tak o 0,5 mm směrem ven? Znamenalo by to vyleptat nové válce, ale do rozvodu bys nemusel sahat. Ojnice a pravítka pak sice nebudou rovnoběžné (zvlášť v oblouku), ale u tovární BR89 od Pika to tak taky bylo. A poznal jsem to až při rozebírání modelu. No, je to jen takový nápad, tak ať se Ti daří!
Tak tohle přesně mě taky napadlo . Ale napadlo mě ještě další řešení abych nemusel předělávat válce . Upravil jsem spojení křižáku a ojnice tak , že oko ojnice je zapuštěné zezadu do křižáku a je ve stejné rovině jako pravítka . Takže zatím jsem si nechal vyleptat nový křižák a uvidím jestli to bude fungovat. Měl bych tak získat na každé straně 0,6 mm vůli navíc a to by mělo stačit . Další věcí je taky přesnost motáže rozvodů a velikost hlavy čepů ( nýtů ) ,kterými jsou klacky spojené . Každá desetina navíc je zde poznat . Takže při nové montáži stačí být přesnější a pečlivější a mělo by to být poznat . teprve pokud by to nefungovalo pak bych předělával válce resp. tenhle model by skončil jako vytápěcí kotel bez rozvodů někde v kopřivách a udělal bych nový i s dalšími úpravami.Asi to tak stejně dopadne .
Re: 324.3 v TT

Napsal:
úte 13 pro, 2011 6:40 am
od Střelec
Za kolik bys to střelil, pokud by to bylo jakž takž schopný pohybu, ale nevyhovovalo by to tvejm požadavkům?