324.3 v TT

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: 324.3 v TT

Příspěvekod Mára » pon 19 pro, 2011 7:31 pm

MartinP píše:
Mára píše:Ahoj, moc se mi líbí, pěkná práce! Jsem zvědav na další fotky! Co se týče předělání rozvodu - co zkusit pravítka odsadit tak o 0,5 mm směrem ven? Znamenalo by to vyleptat nové válce, ale do rozvodu bys nemusel sahat. Ojnice a pravítka pak sice nebudou rovnoběžné (zvlášť v oblouku), ale u tovární BR89 od Pika to tak taky bylo. A poznal jsem to až při rozebírání modelu. No, je to jen takový nápad, tak ať se Ti daří!


Tak tohle přesně mě taky napadlo . Ale napadlo mě ještě další řešení abych nemusel předělávat válce . Upravil jsem spojení křižáku a ojnice tak , že oko ojnice je zapuštěné zezadu do křižáku a je ve stejné rovině jako pravítka . Takže zatím jsem si nechal vyleptat nový křižák a uvidím jestli to bude fungovat. Měl bych tak získat na každé straně 0,6 mm vůli navíc a to by mělo stačit . Další věcí je taky přesnost motáže rozvodů a velikost hlavy čepů ( nýtů ) ,kterými jsou klacky spojené . Každá desetina navíc je zde poznat . Takže při nové montáži stačí být přesnější a pečlivější a mělo by to být poznat . teprve pokud by to nefungovalo pak bych předělával válce resp. tenhle model by skončil jako vytápěcí kotel bez rozvodů někde v kopřivách a udělal bych nový i s dalšími úpravami.Asi to tak stejně dopadne .


Dlouho jsem tu nebyl, tak nevím jak moc aktuální je řešení s rozvodem, ale napadlo mě ještě se Tě zeptat, pro jaké poloměry oblouků je model určen? Možná by pomohlo omezit vůli předního dvojkolí, zadní nechat původní. Jinak z čeho jsou dvojkolí? Vytápěcí kotel taky není špatný nápad, ale to je snad opravdu krajní řešení pro tuhle krasavici:-)
Mára
 
Příspěvky: 96
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: 324.3 v TT

Příspěvekod MartinP » čtv 22 pro, 2011 12:07 pm

Podvozek je bez bočního posuvu dvojkolí v rámu , resp. zcela zanedbatelný cca +- 0,4 mm . Rozvor je malý takže to projede všude i bez bočního posuvu dvojkolí . Dvojkolí jsou z V 36 , správně by měla být ale černá . Už mám doma vyleptaný nový křižák takže na tom budu hned dělat . Tenhle prototyp stejně skončí v kopřívách protože po všech možných experimentech a opravách už vypadá jako skutečná mašina po 50 letech provozu .
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Re: 324.3 v TT

Příspěvekod MartinP » sob 28 led, 2012 10:02 pm

Zde https://picasaweb.google.com/MarTTin64/324302 jsem přidal pár fotek nového křižáku . Nová konstrukce se 100% osvědčila . Takž teď doladim rozvody a pak už pojedeme pomalu do lakovny .
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Re: 324.3 v TT

Příspěvekod Střelec » pon 30 led, 2012 6:00 am

Do kopřiv néééé! Zkus jí raději vydražit. Něco takovýho má jezdit, i když to bude sebedorasovanější - třeba s pracovním vlakem, když už ne s něčím lepším.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 324.3 v TT

Příspěvekod maditel » pon 30 led, 2012 1:06 pm

MartinP: pára vypadá úžasně, stejně jako Da. Mám dotaz ohledně toho parojemu a baňatýho komínku, to je vlastní práce nebo se to dá někde sehnat pro nás stavitele? Díky
maditel
 
Příspěvky: 55
Registrován: pon 28 čer, 2010 10:14 am

Re: 324.3 v TT

Příspěvekod MartinP » pon 30 led, 2012 10:01 pm

maditel píše: Mám dotaz ohledně toho parojemu a baňatýho komínku, to je vlastní práce nebo se to dá někde sehnat pro nás stavitele? Díky

Parojem, komín a další odlitky je vlastní výroba . O samostaném prodeji neuvažuji . Hodí se pouze na tu a žádnou jinou mašinu .
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků