Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » úte 05 črc, 2011 6:40 pm

No jak jsem říkal, origo unašeč ALS pro jejich kardany má vnitřní průměr 3,5mm. A tohle se prostě dalo čekat, ještě jsem to večer přeměřoval a došel jsem k tomu že se ti to nepovede i kdyby si byl pánbůh :D .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 05 črc, 2011 6:44 pm

tady se dají okouknout mé akce:

http://tttvlaky.ic.cz/
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 05 črc, 2011 7:02 pm

TTmili píše:No jak jsem říkal, origo unašeč ALS pro jejich kardany má vnitřní průměr 3,5mm. A tohle se prostě dalo čekat, ještě jsem to večer přeměřoval a došel jsem k tomu že se ti to nepovede i kdyby si byl pánbůh :D .


kdybych byl pánbůh tak se ne...ru se stavbou dojdu na nádraží a kouzelným proutkem změnším všechny stroje který bych rád :lol: :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » úte 05 črc, 2011 7:20 pm

Tomáš píše:
TTmili píše:No jak jsem říkal, origo unašeč ALS pro jejich kardany má vnitřní průměr 3,5mm. A tohle se prostě dalo čekat, ještě jsem to večer přeměřoval a došel jsem k tomu že se ti to nepovede i kdyby si byl pánbůh :D .


kdybych byl pánbůh tak se ne...ru se stavbou dojdu na nádraží a kouzelným proutkem změnším všechny stroje který bych rád :lol: :lol: :lol:


Nojo, ale to by jsi zmenšil 120krát i hmotnost, a nevím nevím jestli by ti takovou tíhu unesly i třeba pravý zmenšený koleje :D :D . Ale to už je něco jinýho. :lol:
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 05 črc, 2011 7:27 pm

koukněte na ten soubor film2 kardany propojené bužírkou....zas tak zlý to není :twisted:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 06 črc, 2011 1:11 pm

Tak já už jsem jeden kardan od pojezdů zničil. Obrousit se mi to nepodaří, ani kdybych se na hlavu postavil. Takže budu prodlužovat oba originály, asi tyčinkou z vatiček do uší.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Hříbek » čtv 07 črc, 2011 5:40 pm

TTmili píše:Nojo, ale to by jsi zmenšil 120krát i hmotnost, a nevím nevím jestli by ti takovou tíhu unesly i třeba pravý zmenšený koleje :D :D . Ale to už je něco jinýho. :lol:


Sorry, ale hmotnost se zmenší 120 x 120 x 120. Žijeme přeci v trojrozměrném světě... :D :D :D
Takže např. Brejlovec bude mít po zákroku od toho zmiňovaného Pánaboha hmotnost nějakých 43 gramů.
Takže i ty zmenšené kolejnice ho snad unesou. :? :mrgreen: :oops:
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » sob 10 pro, 2011 1:02 pm

Tak už mám kompletní 4 pojezdy vč DCC :D .Nakonec to s kardanky dopadlo takhle:
Přepůlil jsem origo kost V100,nastavil jí bužírkou na 17mm a celý to smočil v obyč vteřňáku.Ten do toho pěkně navzlínal.Po vyschnutí je kardan super rovnej..toto moc nechápu,ale asi to má na svědomí ten vteřiňák..a pevnej.Nechal jsem si ještě odlít uložení motorku,takže i ten sedí perfektně.Navíc jsem ho usadil do silikonu.Nechal jsem udělat nový plošňák určený už přímo pro DCC.Jsem už spokojen.Jezdí to skvěle a to bylo to hlavní.
Ještě musím vymyslet spřáhlo z čehož mám noční můru.Pod pluhem není moc místa a pluh se mi ničit nechce.Jo a taky jak kastlu rozebiratelně napevno připevnit k pojezdu. :|
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 10 pro, 2011 3:35 pm

Mě už ten pojezd jezdí tak půl roku :) Teda pojezd, kastle ještě není hotová :roll: Nastavoval jsem oba kardany tyčinkou do uší. Trochu jsem je musel u kardanových křížů zbrousit, ale funguje to. Zatím jen analog. Většina dílů je z původního pojezdu. Až se mě bude chtět, možná to aj nafotím :D A pak možná i hodím na rajče :lol: Ale z toho spřáhla, respektive kinematiky, mám taky trochu obavy...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Oskar » sob 10 pro, 2011 5:32 pm

Spřáhlo mám, Tillig nový typ, přilepené na plíšku a podvlečené pod pluhem. Je zkrácené na minimum a dotýká se pluhu. Druhý konec plíšku je připevněn ke kinematice na rámu. Používám upravený origo podvozek. Jediná vada je, že je větší distanc mezi nárazníky loko a vagonu.
Rozebiratelné spojení kastle a rámu řeším uřezanými paticemi pro integráče. Zároveň mi dělají vodivé spojení. Celkem cca 10 pinů. Led osvětlení mám v kastli. Kastle se jen nasune a výborně drží.
Ten nápad s lepením kardanu vteřiňákem v bužírce je super, sám jsem je prodlužoval trubičkou.
Oskar
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 14 říj, 2009 5:41 pm
Bydliště: Praha

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 12 pro, 2011 5:20 pm

Oskar píše:Spřáhlo mám, Tillig nový typ, přilepené na plíšku a podvlečené pod pluhem. Je zkrácené na minimum a dotýká se pluhu. Druhý konec plíšku je připevněn ke kinematice na rámu. Používám upravený origo podvozek. Jediná vada je, že je větší distanc mezi nárazníky loko a vagonu.
Rozebiratelné spojení kastle a rámu řeším uřezanými paticemi pro integráče. Zároveň mi dělají vodivé spojení. Celkem cca 10 pinů. Led osvětlení mám v kastli. Kastle se jen nasune a výborně drží.
Ten nápad s lepením kardanu vteřiňákem v bužírce je super, sám jsem je prodlužoval trubičkou.


Asi jsem to s tím použitím patice pinů pochpil,ale nebylo by nějaké foto?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 21 kvě, 2012 11:53 am

Tak jsem konečně dokompletoval pojezd T478 a jsem spokojen.Celý to vychází z pojezdů V100.Plošňák jsem si navrhl pro provoz DCC.Bohužel jsem do něj nezvládl vyfrézovat ty otvory pro setrvačník,jako v originálu,takže to musím celý o trochu přizvednout.Snad se to povede.Asi nejaký nožičky zatím netuším...
Fotky se dají okouknout zde.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/V100/#

jinak už mi jezdí 2xT478.1 a 2xT478.3, T.457.1 a 742. To vše už i v DCC.Mám radost,že se mi to povedlo a tovární brejláky a mráči ignoruju. :twisted: :roll:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod kuba_THX » ned 02 zář, 2012 11:21 am

Moje zkušenost s prodlužováním kardanu z V100.. Kardan rozříznout na půl na každém dílu udělat závit, koupit slabostěnou trubičku od litomilskeho, do ní udělat taktež závit, pak stačí závity potřít lepidlem a utáhnout :) a máte vše přesně a čistě bez nějakého házení a se značnou úsporou prostoru, kardan získá na průměru cca o 0.6mm víc. když bude zájem dodám fotky z výroby. Přesné info si již nepamatuji je to asi rok zpátky co jsem to řešil :)
Raději technika...
kuba_THX
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 01 úno, 2011 8:24 pm

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 02 zář, 2012 1:02 pm

kuba_THX píše:Moje zkušenost s prodlužováním kardanu z V100.. Kardan rozříznout na půl na každém dílu udělat závit, koupit slabostěnou trubičku od litomilskeho, do ní udělat taktež závit, pak stačí závity potřít lepidlem a utáhnout :) a máte vše přesně a čistě bez nějakého házení a se značnou úsporou prostoru, kardan získá na průměru cca o 0.6mm víc. když bude zájem dodám fotky z výroby. Přesné info si již nepamatuji je to asi rok zpátky co jsem to řešil :)


Určitě bude zájem o fotky atp.Já si dost dobře nedovedu představit,jak děláš závit na tu tyčku kardanu V100,když má míň jak 1mm průměru :o :shock:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků