Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 09 led, 2011 11:55 am

Zdravím kolegové!
Založil jsem toto téma proto, aby se zde řešila stavba vlastních pojezdů pomocí mosazných rámů a náhradních dílů. To, že se V100 po úpravách dá použít pro české modely víme. To, že se V100 start přestala firma Tillig vyrábět už taky víme. To by nebyl takový problém, jelikož se dá pojezd do české mašiny získat různými způsoby. Nechci ale řešit hotové pojezdy. Chci si ho zkompletovat sám. K tomu potřebuji náhradní díly: podvozky, kardany, motor se setrvačníky. Jenže složené podvozky stojí spoustu peněz. Řešení je koupit si díly podvozků zvlášť. A už se dostávám k tomu, proč jsem to tu hlavně založil! Ano, jsou to náhradní díly pro stavbu podvozků. Našel jsem dva odkazy, kde se nabízí náhradní díly Tillig: http://maloseriovky.eu/component/option ... Itemid,26/ a http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... ,0,0,0,0,0, respektive, kde se nachází díly přímo na V100. S objednáním kardanů, motoru apod. nemám problém. Ten se vyskytne u podvozků na díly.
Takže tímto prosím modeláře, kteří mají zkušenosti s V100 podvozky, aby sem napsali seznam (čísla) dílů pro jeden podvozek V100. Opravdu nevím, co vše a kolikrát bych měl objednat, aby posléze vše fungovalo. V100 jsem nikdy nevlastnil (a pravděpodobně ani nebudu), proto potřebuji tyto informace. Budu (a myslím, že nejen já) za to velmi vděčný. Jedná se mi o katalogové čísla dílů z výše uvedených odkazů nebo třeba fotku rozebraného podvozku. Prostě aby šlo objednat vše potřebné. Děkuji za reakce.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 09 led, 2011 12:30 pm

No právě v součastné době řeším toto téma s kolegou TTmili.Má se to asi takto:
dodavatel je buď maloseriovky.eu,nebo můj vrchní dodavatel TTmodelář.
Základním faktorem pro kupování je rychlost a správné dodání dílů.U maloseriovek se už objednávalo,díly došly ok,ale ta rychlost byla zdrcující.
Proto jsem do problému zasvětil TTmodeláře,který jednak vychízí cenově líp a jednak by měla být i doba dodání rychlejší.Objednal jsem tedy u něj k lednu 2011 (v první objednávce) díly na V100 a děj se vůle boží.Pokud to klapne a bude i doba 14dní-3týdny pak dám všem nedočkavcům vědět a rozjedem to ve velkým.Cena takto jedná V100 (tedy dílů na plně funkční pojezd) vyjde cca 950kč
Přílohy
V100.jpg
V100.jpg (72.74 KiB) Zobrazeno 7248 krát
Naposledy upravil Tomáš dne ned 09 led, 2011 12:34 pm, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 09 led, 2011 12:33 pm

Já jsem s TTmodelářem ráno mluvil, že mě to nenapadlo se ho zeptat... No uvidíme, jak to dopadne, pak bych to taky vzal přes něj. Taky je to můj hlavní dodavatel :D.

Potom sem tedy můžeme psát nápady ohledně těchto pojezdů. Myslím, že pojezd za cca 1000 kč (teda počítám bez motoru nebo se pletu?) a trochu práce na tovární úrovni je skvělá věc.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Radek Strnad » ned 09 led, 2011 1:01 pm

Chlapci s těmi bandážovanými dvojkolími to je možná zbytečná komplikace.Pokud se mašinou nebude tahat rychlík o osmi vozech do převýšení 5cm/m,tak jsou zbytečná,tuším i dražší a lepší je brát proud plnohodnotně všemi nápravami,hlavně v digitálním provozu.Sám mám na V100 pojezdu T444.0 ve třech exemplářích a bez bandáží a tahá to na převýšení 3cm/m v pohodě 5xeilzugvagen.I z Tilligových Hektorů jsem bandáže hned vyměnil za obyč.dvojkolí.A motor M234 na jiném vláknu ,jsem dělal přímo bez bandáží a tahá taky 5xeilzgv.v pohodě.Jinak myslím,že tyto podvozky v kombinaci s dvousetrvačníkovou Mashimou,jsou na přestavbu asi to nejlepší,co lze na trhu sehnat.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 09 led, 2011 1:30 pm

Jestli to je cena jen za díly podvozků tak je to docela darda :shock: . to se vyplatí spíše sehnat celou mašinu. Já jsem ji kupoval cca. okolo 1500,- Kč :) . Občas se objeví i nějaké limitovky (profi) cena okolo 1800,- Kč. No až ji přestanou dělat tak to bude pracnější shánění :( . Jinak já jsem z loko použil vše krom rámu a kastle(tyto věci se daj i rozumě prodat :D ) - takže podvozky, motor, tišťák s osvětlením( stačí jen přepájet diody a nemusíte se plácat s osvětlením + pro digitály stačí jen připojit dekodér) - proto se mi cena jen za podvozky 950,- zdá vysoká :x . Co se týče bandáží tak ty raději používám alespoň na jedné nápravě. Mám mosaz. pojezdy bez a je to utrpení ve stoupání.Jinak mám na 110 postaveny 2 loko. - brejlovce a mračenku. Další mračenky mám již na 218 - míň práce s pojezdem(ovšem rozvor není zcela dokonalý, ale z normálního pohledu to není vůbec vidět.
Odkaz na některé výtvory. Jinak mašiny stavim hlavně funkční a pro radost :D .

http://jefftt.rajce.idnes.cz/lokomotivy_TT/
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 09 led, 2011 1:46 pm

Problém je,že v100 start už není a nebude...pokud tedy znáš někoho se skladovými zásobami doporučuji nakup.
Pokud se V100 koupí po sestavených komponentech..tedy hotové podvozky,je cana neúměrně přemrštěná.Jediná možnost tedy je koupit po dílech..což je ta necelá 1000,- + motor 26,5 éček.Což je nějakých 1600,- vč motoru...tzn.že to je cena kterou dám za V100..rám,kastli,plošňák nepoužívám.Motor jsem záměrně neobjednal,jeden mám doma (do 742 jem dal malinkou,maschnu) a nebo se dá koupit u nás u Vvitty
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 09 led, 2011 1:57 pm

Nebo ještě můžeme zkusit přemluvit veličenstvo Tillig ať nám vyrábí třeba ČD 750 start. Dělám si srandu samozřejmě. Pak dej vědět, jak to s díly dopadlo. To je bude A.N. objednávat asi přímo od Tilligu, že? Já jen, jestli by pak ten motor nebyl problém. Ale pokud by se dal stejný sehnat jinde levněji, tak proč ne, že?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 09 led, 2011 2:07 pm

Zrovna jsem toto konzultoval z jedním místním obchodníkem s tím, že Tillig udělá ještě jednu serii startovaček. Takže kdo chce vyrábět tak musí včas nakoupit. Jinak jak jsem psal tak občas tillig udělá nějakou profi loko v rozumné ceně.

Jinak by moh udělat tillig třeba udělat startovacího hektora :lol: :lol: :lol:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 09 led, 2011 2:49 pm

musím poznamenat toto:
Tillig evidentně nemá zájem uspokojovat český trh levnou mašinout start verze.O tom že tillig ještě udělá další serii se hovoří už dlouho...zatím to nikdo ale neřekl 100%.Na druhou stranu celého problému se ptám,proč už se toho někdo nechytil u nás? Dva naši výrobci dělají mosazné pojezdy o které je velký zájem,máme tu i rám T478 pro díly z V100.Tak proč když je zájem,nezačne někdo dělat jen pojezd ČKD rozměrů a V100 vlastností.
Vidím to úplně jasně: 8) stavebnice,dva podvozky ČKD,k tomu ozubená kolečka, motor maschina,kardánky,rám. vše v pytlíčku podle řady mašiny ( 742,751...atp) cena kolem 1500,-..myslím,že by nestačili vyrábět
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » ned 09 led, 2011 4:16 pm

No abych to řekl tak jak uvažuju tak napíšu asi tohle. S tím že nekoupím V100 start ale jen podvozky jsem začal koketovat ve chvíli kdy jsem začal stavět T458.1190 z leptu od Jury (Hekttor). Vyšlo mě to asi na necelou tisícovku tudíž to bylo výhodnější protože z V100 bych stejně nepoužil ani motor, ani kastly ani rám (a já nerad nechávám zbytky, mě to pak nutí je nějak využít). Motor přímo od Tilliga se nevyplatí kupovat, cena nějakých 650Kč je celkem vysoká. Navíc se dá ten samý sehnat u Vvityho spolu se setrvačníky a pouzdry kardanů od ALS sehnat kolem 400Kč. Motor je pak namíru modelu a to se vyplatí :lol: .
K bandážovaným kolům, dospěl jsem ke stejnému závěru, přesto minimálně jedno bandážované kolo (nikoli celou nápravu) mám skoro na všem kromě dvou a tří nápravových strojů. Je to přecejen jistější.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 09 led, 2011 5:13 pm

Pánové nechápu jednu věc - skládáte-li lokomotivu ČKD z dílů - proč proboha používáte V100 ?
Vždyť přeci Tillig dělá hektora - zde máte podvozek se správnými rozvory a vlastně i maskami !!!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 09 led, 2011 5:16 pm

Tomáš píše:musím poznamenat toto:
Tillig evidentně nemá zájem uspokojovat český trh levnou mašinout start verze.O tom že tillig ještě udělá další serii se hovoří už dlouho...zatím to nikdo ale neřekl 100%.Na druhou stranu celého problému se ptám,proč už se toho někdo nechytil u nás? Dva naši výrobci dělají mosazné pojezdy o které je velký zájem,máme tu i rám T478 pro díly z V100.Tak proč když je zájem,nezačne někdo dělat jen pojezd ČKD rozměrů a V100 vlastností.
Vidím to úplně jasně: 8) stavebnice,dva podvozky ČKD,k tomu ozubená kolečka, motor maschina,kardánky,rám. vše v pytlíčku podle řady mašiny ( 742,751...atp) cena kolem 1500,-..myslím,že by nestačili vyrábět


Hezká představa, ale cenově je to nereálné - vidím to tak ke dvojce :-( - a to je pro mnoho z vás nezkousnutelné :-(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » ned 09 led, 2011 5:21 pm

Zdenek Valter píše:Pánové nechápu jednu věc - skládáte-li lokomotivu ČKD z dílů - proč proboha používáte V100 ?
Vždyť přeci Tillig dělá hektora - zde máte podvozek se správnými rozvory a vlastně i maskami !!!


Možná to bude proto že ty podvozky z hetora jsou úplně jinak udělané a bastlit pro ně rám by bylo asi dost složitý. S těma maskama bych to taky neviděl jako výhru, hektor má dost rozdílný masky takže taky nic. A hlavně většině je proti srsti kupovat náhradní díly a do teď byla V100 k mání za takřka hubičku.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 09 led, 2011 5:30 pm

TTmili píše:
Zdenek Valter píše:Pánové nechápu jednu věc - skládáte-li lokomotivu ČKD z dílů - proč proboha používáte V100 ?
Vždyť přeci Tillig dělá hektora - zde máte podvozek se správnými rozvory a vlastně i maskami !!!


Možná to bude proto že ty podvozky z hetora jsou úplně jinak udělané a bastlit pro ně rám by bylo asi dost složitý. S těma maskama bych to taky neviděl jako výhru, hektor má dost rozdílný masky takže taky nic. A hlavně většině je proti srsti kupovat náhradní díly a do teď byla V100 k mání za takřka hubičku.


V čem by to bylo složitý ?
Podvozek hektora se neopírá o rám celou plochou a a tak nemusíš dělat na rámu prstýnek a houpačku.
S tou maskou si děláš legraci ? Když Ti nevadí o milimetr kratší rozvor pak mírně odlišná maska ano ?
Je snad podvozek toho hektora v dílech dražší ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » ned 09 led, 2011 5:33 pm

Zdenek Valter píše:Pánové nechápu jednu věc - skládáte-li lokomotivu ČKD z dílů - proč proboha používáte V100 ?
Vždyť přeci Tillig dělá hektora - zde máte podvozek se správnými rozvory a vlastně i maskami !!!



Připadá mě že bych byl za barbara koupit hektora za 3500,- a pak z něj použít jen střeva.
nevím o tom,že by ho prodávali po ND

pokud by ta moje idea byla reálná a použitelná na všechny stroje ČKD tak proč si nepřiplatit...vědšina těch dílu,je plast,žakže snad by to nemuselo být tak drahý
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Další

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků