Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » pon 04 črc, 2011 6:49 pm

Suvis: Jo o tohle tady jde. No to ses mohl zeptat, už jsem se s tím taky pral. Unašeče kardanů od ALS Racing mají vnitřní průměr 3,5mm a bezproblému v nich používám jak 3mm kardanku ALS tak 2,5mm kardanku Tillig. Bohužel v případě použití s Tilligovými podvozky jsem narazil na to že ten origo unašeč u šneka nejde jen tak nahradit. Proto tě důrazně upozorňuju na to abys ho nevrtal. Nenahradíš ho. Lepší je opravdu vzít ten kardan na nohabku nebo prodloužit malou psí kost na potřebnou délku mosaznou trubičkou.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 04 črc, 2011 6:50 pm

Zdenek Valter píše:
Tomáš píše:musím poznamenat toto:
Tillig evidentně nemá zájem uspokojovat český trh levnou mašinout start verze.O tom že tillig ještě udělá další serii se hovoří už dlouho...zatím to nikdo ale neřekl 100%.Na druhou stranu celého problému se ptám,proč už se toho někdo nechytil u nás? Dva naši výrobci dělají mosazné pojezdy o které je velký zájem,máme tu i rám T478 pro díly z V100.Tak proč když je zájem,nezačne někdo dělat jen pojezd ČKD rozměrů a V100 vlastností.
Vidím to úplně jasně: 8) stavebnice,dva podvozky ČKD,k tomu ozubená kolečka, motor maschina,kardánky,rám. vše v pytlíčku podle řady mašiny ( 742,751...atp) cena kolem 1500,-..myslím,že by nestačili vyrábět


Hezká představa, ale cenově je to nereálné - vidím to tak ke dvojce :-( - a to je pro mnoho z vás nezkousnutelné :-(


Myslím,Zdenku,že nyní nastala doba se o to pokusit i za cenu kolem 2000kč....aktuální cena startky je 1800,-
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 04 črc, 2011 6:55 pm

TTmili píše:Suvis: Jo o tohle tady jde. No to ses mohl zeptat, už jsem se s tím taky pral. Unašeče kardanů od ALS Racing mají vnitřní průměr 3,5mm a bezproblému v nich používám jak 3mm kardanku ALS tak 2,5mm kardanku Tillig. Bohužel v případě použití s Tilligovými podvozky jsem narazil na to že ten origo unašeč u šneka nejde jen tak nahradit. Proto tě důrazně upozorňuju na to abys ho nevrtal. Nenahradíš ho. Lepší je opravdu vzít ten kardan na nohabku nebo prodloužit malou psí kost na potřebnou délku mosaznou trubičkou.


Ale jak už jsem psal z 2,5 na 3mm by neměl být problém....jinak 3mm mám doma plnej pytel..ovšem různé kvality.Prostě když to pouzdro zvětšíš,je možnost použít cokoliv...
S nastavováním nemám dobré skušenosti...nikdy se ti nepodaří kardan nastavit aby neházel...u větších rychlostí to nepoznáš,ovšem u rychlosti sotva viditelné při posunu už se kardan mele jak žížala..a to jsem se tak snažil
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 04 črc, 2011 6:58 pm

Tak já počkám, až to vrtne Tomáš :D
Ale TTmili, unašeč se jako náhradní díl sehnat nedá, když jdou po náhradních dílech koupit díly na celé podvozky?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 04 črc, 2011 7:01 pm

A jen tak mezi náma, musí být ten kardan zakončen kuličkou? Myslím, že by stačilo, když by se obrousil tak, aby se vešel do unašeče a ty tyčinky měly pevně vymezený prostor pro pohyb (obroušením materiálu okolo). Jen tu přemýšlím nahlas...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 04 črc, 2011 7:02 pm

suvis píše:Tak já počkám, až to vrtne Tomáš :D
Ale TTmili, unašeč se jako náhradní díl sehnat nedá, když jdou po náhradních dílech koupit díly na celé podvozky?


JJo du do toho...jiná možnost stejně není :evil:
unašeč se samozřejmě koupit dá ovšem jako celek s šnekem...samozřejmě to je nejdražší položka :lol: :lol: ...soudruzi v Seblitz asi dobře vědí proč :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » pon 04 črc, 2011 7:03 pm

suvis píše:Tak já počkám, až to vrtne Tomáš :D
Ale TTmili, unašeč se jako náhradní díl sehnat nedá, když jdou po náhradních dílech koupit díly na celé podvozky?


Jo jako origo díl samozřejmě ano, to jsem tak trochu opoměl. Ale už delší dobu se tak nějak vyhýbám nákupu dílů od Tilligu (zvlášť po zdražení) a většinou se snažím stavět výhradně z domácích produktů, což je vpodstatě jen ALS pokud chceš kvalitu (samozřejmě nechci někomu křivdit ale myslím že mosazným kardanům i zubatým kolečkám už odzvonilo).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » pon 04 črc, 2011 7:06 pm

suvis píše:A jen tak mezi náma, musí být ten kardan zakončen kuličkou? Myslím, že by stačilo, když by se obrousil tak, aby se vešel do unašeče a ty tyčinky měly pevně vymezený prostor pro pohyb (obroušením materiálu okolo). Jen tu přemýšlím nahlas...


Teoreticky by to stačilo, ale musel by zůstat rádius aspoň mezi packami. Je to proto aby nebyl kardan opřen o packy a mohl se tedy i naklánět.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 04 črc, 2011 7:08 pm

Tomáši, tak pak sem dej, prosím, vědět, jak to dopadlo. Docela se bojím, abych tu díru trefil vrtákem na střed... A hlavně, aby nemusela být o moc větší, protože na těsno to být taky nemůže...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 04 črc, 2011 7:11 pm

TTmili píše:
suvis píše:A jen tak mezi náma, musí být ten kardan zakončen kuličkou? Myslím, že by stačilo, když by se obrousil tak, aby se vešel do unašeče a ty tyčinky měly pevně vymezený prostor pro pohyb (obroušením materiálu okolo). Jen tu přemýšlím nahlas...


Teoreticky by to stačilo, ale musel by zůstat rádius aspoň mezi packami. Je to proto aby nebyl kardan opřen o packy a mohl se tedy i naklánět.


Ano přesně to je ten problém..zničil jsem několik kardanů a pořád se opakoval stejný problém v obloucích r310 se kardnka neohla volně a vyhodilo to podvozek
skusím zvědšit pouzdro..výřezy pro zobáčky jsou dostatečně hluboky,takže problím s 0,5mm nevidím..ani se nedá mluvit o vrtaní,stačí s tím vrtáčkem jen zakroutit ručně
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » pon 04 črc, 2011 7:14 pm

suvis píše:Tomáši, tak pak sem dej, prosím, vědět, jak to dopadlo. Docela se bojím, abych tu díru trefil vrtákem na střed... A hlavně, aby nemusela být o moc větší, protože na těsno to být taky nemůže...


To je pravda ale oprvdu moc možností nemáme..a hlavně pořádně namazat panáčku..kdo maže tak jede,vazelínk tomu pomůže pokud to bude na těsno
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod TTmili » pon 04 črc, 2011 7:15 pm

No zkusit to můžeš, já sem na tohle nikdy nesebral odvahu a radši jsem koupil origo Tillig kardany. Dej pak vědět výsledek, samotného mě to zajímá.
Co se týče toho obrušování tak opravdu je potřeba zachovat tu vzdálenost bodce od špice kardanu, o ten se to musí opírat při jakémkoliv natočení, jinak je to problém.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 05 črc, 2011 3:51 pm

Tak soudruzi je po experimentu :mrgreen:
Bohužel negativní...vše špatně.Pokus proběhl na unašeči motorku,přece jen je levnější.S vrtáním problém nebyl,ale musí to být víc jak 3mm.Aby se hlava pohybovala pěkně dokola je třeba zvědšit až na 4mm.Pak jsem ji sice zasunul (po zapilování výstupků) ovšem při díře 4mm se jaksi vyvrtají i ty drážky a hlava se protáčí....takže tudy cesta nevede


jinak kdo by měl tento díl rád odkoupím :lol:
Přílohy
unašeč.jpg
unašeč.jpg (45.04 KiB) Zobrazeno 4312 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 05 črc, 2011 4:20 pm

Ty drážky jsou docela nízké. A že to bude chtít víc 3 mm jsme taky mohli čekat... No, já asi vyzkouším obroušení kardanů, ale až zas dostanu náladu, protože jsem dnes zničil jednu Mashimu a modely mě po těch nervech nesmí na oči :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

Příspěvekod Tomáš » úte 05 črc, 2011 6:03 pm

suvis píše:Ty drážky jsou docela nízké. A že to bude chtít víc 3 mm jsme taky mohli čekat... No, já asi vyzkouším obroušení kardanů, ale až zas dostanu náladu, protože jsem dnes zničil jednu Mashimu a modely mě po těch nervech nesmí na oči :D


No já tak nad tím přemýšlím a myslím že půjdu cestou bužírky..už to vzdávám...skusím ještě sehnat kardan z Nohabu a konec.
Cena Roco Brejláku je cca.3500kč a nerad bych byl s domácím bastlem dražší.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků