Stránka 2 z 3

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 7:26 am
od hank
Bw_Ig: Ale ten vagón BCl 7206 není z Polné. Na podélníku čtu "Localbahn Lambach - Vorchdorf", to je v Horních Rakousích. Na první pohled mě zarazily podélné peřejky pod okny. Je mi jasné, že po zestátnění ÖNWB, která lokálku provozovala, se tam mohly zaběhnout vozy kkStB i odjinud, nicméně "domácí" vozy měly ještě hodně dlouho značení ÖNWB.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 12:04 pm
od jihous
O této dráze vyšel článek ve Světě železnice, si teď nevím čísla, ale byl asi ve dvou dílech a určitě tam byl vložený výkres jako příloha, takže by hank nemusel výkres převádět. Pokusím se dohledat, cca do konce týdne.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 3:29 pm
od Bw_Ig
Ve Světě železnice, článek o Polné nevyšel, a když ano, rád si jej přečtu a rád se poučím o vlastních chybách při studiu historie této lokálky. Co to je za číslo a ročník SŽ?
Ad. vozy - já jsem také napsal že to jsou vozy pro rakouskou lokálku, ale Ringhofer stejný typový výkres nabízel i pro polenskou lokálku, a při závěrečné výrobě, bylo vnější bednění kolmé. To nic nemění na typovém výkresu. Ta fotka je jen ukázka daného typu vozu.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 3:32 pm
od Bw_Ig
K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 4:42 pm
od hank
Bw_Ig píše:K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.


Tak já bych se za vydání takového článku určitě přimlouval.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 6:23 pm
od milan ferdián
hank píše:
Bw_Ig píše:K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.


Tak já bych se za vydání takového článku určitě přimlouval.

Já též.Vozy nás zajímají.Milan

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 7:00 pm
od radeksindy
Trošku bych rozporoval to " typový výkres nabízel i pro polenskou lokálku, a při závěrečné výrobě, bylo vnější bednění kolmé". Ve fondech lokálky jsou obvykle uložené výkresy použité při schvalování nákupu, typový a sestavný výkres použitý pro výrobené vozy se mohly lišit. Druh bednění byl svázán s konkrétním výkresem a nemohlo se jen tak změnit. Do konkrétního provedení vozu mluvil spíše provozovatel lokálky než jeho majitelé.

K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený

Sem s ním, resp. do tisku s ním :-) Předpokládám, že se jedná o všechna vozidla na této dráze, tedy i parní vozy. A také děkuji za dalěí detaily k provozu M112.0 na kutnohorské lokálce.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 8:19 pm
od Skopec
Tak z tohohle vlákna mám vážně radost. Taky se chystám na Polenské nádraží, ale z pozdějších let, kolem roku 1980. Rád bych ale postupně nashromáždil všechny možné vozy a lokomotivy, které mají s Polnou nějakou spojitost. Teď mám rozdělanou rosničku z odlitku + pojezd od PG. Taky už pracuju na budovách, začal jsem podle tou nejtěžší (což nebyl uplně dobrý nápad :) ) , až jí dodělám dám sem foto.
Na stránkách Tlučenská dráha je vymodelovaná polenská výtopna ( která už nestojí) v původní podobě. Moc pěkný model, k tomu bych se chtěl přiblížit. Nedávno se taky zbouralo skladiště, prý proto, že ohrožovalo kolemjdoucí svým havarijním stavem, což je velká škoda, o budovu měl zájem spolek Polenská lokálka. Dál taky chybí skladiště uhlí, jeřáb na pile a kolej č.3 byla delší, ale to samozřejmě všechno víte.
O Polenské lokálce je taky zpracovaný pěkný dokument se základními informacemi. https://www.youtube.com/watch?v=fsuh6jrkGnU&t

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: stř 06 pro, 2017 8:23 pm
od jihous
jÁ NEVÍM KAM MÁ JÍT ČLÁNEK o vozech, ale v SŽ jsou články o vozech v téměř každém vydání a řekl bych velmi poutavé.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: čtv 07 pro, 2017 11:33 am
od Střelec
Pro zajímavost:
https://www.bubi-model.com/parni-c6_10_2.htm - jen doufám, že pohled na fotku někomu nepřivodí nevolnost. Vypadá to jak hračka na klíček, o litr levněji by mě to zajímalo jako polotovar pro dostavbu.
http://www.pragomodel.cz/pragomH0.htm - mezi vozy dole jsou čtyřokna. Nevíte,kdo je dělá naplacato?

Kdysi jsem míval ten papírový model z ABC. Zbarvení bylo tříbarevné - černý pojezd a lokomotivní část, dřevěná nástavba zelená, střecha šedá v odstínu pozinkovaného plechu. Interiér budky v kombinaci černá - červená. Podvozek byl na svou dobu relativně detailní, kliky a křižáky bylo možno udělat pohyblivé, služební nástavba byla uzavřená.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: čtv 07 pro, 2017 2:23 pm
od hank
Střelec: Po osobní zkušenosti s Bubi modelem mi nezbývá než varovat, že na fotky, které zveřejňují, se nedá spolehnout, a to v tom smyslu, že skutečnost je ještě horší. :evil:

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: čtv 07 pro, 2017 3:27 pm
od Střelec
Hank: Netušil jsem, že to může být ještě horší, než strašný :shock: . A to jsem si nedělal žádný iluze.

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: sob 09 pro, 2017 11:12 am
od vaj59
pěkný den, p Hank zdravím a děkuju, napište co jsem dlužný, s pozdravem vajdík ivan

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: ned 10 pro, 2017 7:12 pm
od hank
vaj59 píše:pěkný den, p Hank zdravím a děkuju, napište co jsem dlužný, s pozdravem vajdík ivan


Mě to taky nic nestálo... :wink:

Re: M112,003

PříspěvekNapsal: pát 15 pro, 2017 4:05 pm
od Colonel32
Bw_Ig píše:K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.


Spousta lidí se o vozy zajímá, jenže mnohdy je problém spíše v tom, že se o těch vozech skoro nic neví. Třeba pojednání o tratích BCB v severních čechách od Breitera. Jedna tovární fotka uhláku na 30 stránek textu. Kdyby se letos neobjevila ta skříň co byla dříve domem, tak by člověk ani nevěděl, jak osobní vozy BCB vypadaly. Jenže když k těm vozům defacto žádné údaje k dispozici nejsou, tak je pak těžké o nich psát.