M112,003

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: M112,003

Příspěvekod hank » stř 06 pro, 2017 7:26 am

Bw_Ig: Ale ten vagón BCl 7206 není z Polné. Na podélníku čtu "Localbahn Lambach - Vorchdorf", to je v Horních Rakousích. Na první pohled mě zarazily podélné peřejky pod okny. Je mi jasné, že po zestátnění ÖNWB, která lokálku provozovala, se tam mohly zaběhnout vozy kkStB i odjinud, nicméně "domácí" vozy měly ještě hodně dlouho značení ÖNWB.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: M112,003

Příspěvekod jihous » stř 06 pro, 2017 12:04 pm

O této dráze vyšel článek ve Světě železnice, si teď nevím čísla, ale byl asi ve dvou dílech a určitě tam byl vložený výkres jako příloha, takže by hank nemusel výkres převádět. Pokusím se dohledat, cca do konce týdne.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: M112,003

Příspěvekod Bw_Ig » stř 06 pro, 2017 3:29 pm

Ve Světě železnice, článek o Polné nevyšel, a když ano, rád si jej přečtu a rád se poučím o vlastních chybách při studiu historie této lokálky. Co to je za číslo a ročník SŽ?
Ad. vozy - já jsem také napsal že to jsou vozy pro rakouskou lokálku, ale Ringhofer stejný typový výkres nabízel i pro polenskou lokálku, a při závěrečné výrobě, bylo vnější bednění kolmé. To nic nemění na typovém výkresu. Ta fotka je jen ukázka daného typu vozu.
Přílohy
IXb405,Polna,stanice.vlak,1904,11cb,Prokes,300.jpg
Polna,vuz,BCl 7206b,Ringhoffer,1903,RIC,300.jpg
Polna,vuz,osobni,BCl,norma,1904upr,Ringhofer,RIC,300.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: M112,003

Příspěvekod Bw_Ig » stř 06 pro, 2017 3:32 pm

K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.
Přílohy
M112.001_Polnam_1932_MVy,300.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: M112,003

Příspěvekod hank » stř 06 pro, 2017 4:42 pm

Bw_Ig píše:K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.


Tak já bych se za vydání takového článku určitě přimlouval.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: M112,003

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 pro, 2017 6:23 pm

hank píše:
Bw_Ig píše:K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.


Tak já bych se za vydání takového článku určitě přimlouval.

Já též.Vozy nás zajímají.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M112,003

Příspěvekod radeksindy » stř 06 pro, 2017 7:00 pm

Trošku bych rozporoval to " typový výkres nabízel i pro polenskou lokálku, a při závěrečné výrobě, bylo vnější bednění kolmé". Ve fondech lokálky jsou obvykle uložené výkresy použité při schvalování nákupu, typový a sestavný výkres použitý pro výrobené vozy se mohly lišit. Druh bednění byl svázán s konkrétním výkresem a nemohlo se jen tak změnit. Do konkrétního provedení vozu mluvil spíše provozovatel lokálky než jeho majitelé.

K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený

Sem s ním, resp. do tisku s ním :-) Předpokládám, že se jedná o všechna vozidla na této dráze, tedy i parní vozy. A také děkuji za dalěí detaily k provozu M112.0 na kutnohorské lokálce.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: M112,003

Příspěvekod Skopec » stř 06 pro, 2017 8:19 pm

Tak z tohohle vlákna mám vážně radost. Taky se chystám na Polenské nádraží, ale z pozdějších let, kolem roku 1980. Rád bych ale postupně nashromáždil všechny možné vozy a lokomotivy, které mají s Polnou nějakou spojitost. Teď mám rozdělanou rosničku z odlitku + pojezd od PG. Taky už pracuju na budovách, začal jsem podle tou nejtěžší (což nebyl uplně dobrý nápad :) ) , až jí dodělám dám sem foto.
Na stránkách Tlučenská dráha je vymodelovaná polenská výtopna ( která už nestojí) v původní podobě. Moc pěkný model, k tomu bych se chtěl přiblížit. Nedávno se taky zbouralo skladiště, prý proto, že ohrožovalo kolemjdoucí svým havarijním stavem, což je velká škoda, o budovu měl zájem spolek Polenská lokálka. Dál taky chybí skladiště uhlí, jeřáb na pile a kolej č.3 byla delší, ale to samozřejmě všechno víte.
O Polenské lokálce je taky zpracovaný pěkný dokument se základními informacemi. https://www.youtube.com/watch?v=fsuh6jrkGnU&t
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: M112,003

Příspěvekod jihous » stř 06 pro, 2017 8:23 pm

jÁ NEVÍM KAM MÁ JÍT ČLÁNEK o vozech, ale v SŽ jsou články o vozech v téměř každém vydání a řekl bych velmi poutavé.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: M112,003

Příspěvekod Střelec » čtv 07 pro, 2017 11:33 am

Pro zajímavost:
https://www.bubi-model.com/parni-c6_10_2.htm - jen doufám, že pohled na fotku někomu nepřivodí nevolnost. Vypadá to jak hračka na klíček, o litr levněji by mě to zajímalo jako polotovar pro dostavbu.
http://www.pragomodel.cz/pragomH0.htm - mezi vozy dole jsou čtyřokna. Nevíte,kdo je dělá naplacato?

Kdysi jsem míval ten papírový model z ABC. Zbarvení bylo tříbarevné - černý pojezd a lokomotivní část, dřevěná nástavba zelená, střecha šedá v odstínu pozinkovaného plechu. Interiér budky v kombinaci černá - červená. Podvozek byl na svou dobu relativně detailní, kliky a křižáky bylo možno udělat pohyblivé, služební nástavba byla uzavřená.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: M112,003

Příspěvekod hank » čtv 07 pro, 2017 2:23 pm

Střelec: Po osobní zkušenosti s Bubi modelem mi nezbývá než varovat, že na fotky, které zveřejňují, se nedá spolehnout, a to v tom smyslu, že skutečnost je ještě horší. :evil:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: M112,003

Příspěvekod Střelec » čtv 07 pro, 2017 3:27 pm

Hank: Netušil jsem, že to může být ještě horší, než strašný :shock: . A to jsem si nedělal žádný iluze.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: M112,003

Příspěvekod vaj59 » sob 09 pro, 2017 11:12 am

pěkný den, p Hank zdravím a děkuju, napište co jsem dlužný, s pozdravem vajdík ivan
vaj59
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29 lis, 2017 10:44 pm

Re: M112,003

Příspěvekod hank » ned 10 pro, 2017 7:12 pm

vaj59 píše:pěkný den, p Hank zdravím a děkuju, napište co jsem dlužný, s pozdravem vajdík ivan


Mě to taky nic nestálo... :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: M112,003

Příspěvekod Colonel32 » pát 15 pro, 2017 4:05 pm

Bw_Ig píše:K historii vozového parku polenské lokálky z let 1904 - 1918, mám sice článek připravený, ale zatím jsem jej nepředal redakci. Stále váhám zdali je to dobrý počin, když se nikdo nezajímá o vozy.


Spousta lidí se o vozy zajímá, jenže mnohdy je problém spíše v tom, že se o těch vozech skoro nic neví. Třeba pojednání o tratích BCB v severních čechách od Breitera. Jedna tovární fotka uhláku na 30 stránek textu. Kdyby se letos neobjevila ta skříň co byla dříve domem, tak by člověk ani nevěděl, jak osobní vozy BCB vypadaly. Jenže když k těm vozům defacto žádné údaje k dispozici nejsou, tak je pak těžké o nich psát.
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků