Stránka 4 z 5

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 7:13 am
od kratochvil.honza
Díky. Mrknu na to

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 10:56 am
od Miloš Pavlát

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 2:03 pm
od czcharlie
fulda píše:Tady si dovolím oponovat. Zrovna nedávno (25.12.2017 09:55) běželo na TV Prima: James May: Král montérů II: Elektrický vláček 1 .....

Ano znám. Jenže to může jakžtakž fungovat u starých motorků s hranolovými magnety (s pólovými magnety z měkké oceli), které nejsou feritové ani neodymové. Feritové a neodymové magnety prostě tímto způsobem obnovit/posílit nelze. Už jen třeba proto, že tak silné magnetické pole v domácích podmínkách těžko kdo dokáže vytvořit.

Re: motory

PříspěvekNapsal: sob 12 úno, 2022 11:52 am
od Chuchanek
Mám tu šestikoláka E669.2 v H0 od MTB v analogu s odběrem přes 1,16A samotný motor naprázdno přes 1A, mám srovnání jen s motorem Roco 85112 (z Brejlovce a spol.), který má naprázdno odběr 0,17A. Nemáte prosím někdo změřeno, jaký mají standardní odběr roudu lokomotivy od MTB? Díky.

Re: motory

PříspěvekNapsal: sob 12 úno, 2022 2:16 pm
od vvitty
To je spatne. Standardne bych tam necekal vic nez ctvrt ampery.... pojistka na plosnaku by mela byt na pul ampery.

Re: motory

PříspěvekNapsal: sob 12 úno, 2022 4:55 pm
od Chuchanek
Ano, díky za info, pojistka také po chvíli vypne.

Re: motory

PříspěvekNapsal: pon 14 úno, 2022 11:23 pm
od A2C
Motor v kýbli. Treba ho vymeniť. Ak je to v záruke tak reklamovať. Ak je po záruke, šupnúť tam Mashimu, alebo čínsku kópiu.

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2022 4:28 pm
od Aleson
To Chuchanek :
Před lety jsem řešil problém s motorem v šestikoláku MTB.
Podívej se v sekci o modelech H0 do vlákna Elektrika 181 až 183 od MTB . Na straně 8 jsem popisoval motor použitý v této lokomotivě ( nevím, jestli tam teď už třeba není nějaký jiný).A na straně 14 stejného vlákna dole jsem popisoval po "havárii" původního motoru záměnu za jiný - Mashimu MH-1632D. Ovšem tehdy nebyl problém ji koupit. Jestli se dá sehnat i dnes, nevím.
Jinak - o modelářských elektromotorech jsem založil samostatné vlákno v roce 2017 ( také v sekci o modelech H0 ) ELEKTROMOTORY-(H0)-A přece se točí . Je tam dost informací a zabýval jsem se tam i zmiňovanými motory.

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2022 9:10 pm
od vvitty
Chuchanek píše:Ano, díky za info, pojistka také po chvíli vypne.


Originalni blok je k dispozici jako nahradni dil.

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 20 dub, 2022 4:25 pm
od Bobo
Ahoj
Aby mě syn netahal moje hračky tak jsem mu koupil vlastní mašinku. Jedná se o Piko myTrain® Dieselová lokomotiva DB - 57013 (PI57013).
Vím, že to není žádná kvalita za tisíce, ale na to aby, mašině dával plný knedlík a lítal s ní po kolejích mu to stačí, protože takový zacházení si můj Brejlovec nezaslouží. :D Navíc se aspoň naučí dávat si pozor na svoje věci.
Měl bych ale dotaz.
Na našem rozestavěném analogovém kolejišti zatím používám regulátor od PIKA. Velký mašiny zvládají tímto regulátorem prakticky nulový rychlosti, bohužel tato mašinka potřebuje vytočit regulátor víc, jinak cuká nebo se zastaví úplně a musí se do ní strčit, aby se znova rozjela a nebo se při pomalé jízdě na výhybkách zastaví úplně.
Přikládám foto demontovaný mašiny s označením motoru.
Pár úvah:
1) mašinka nemá žádný setrvačník
2) sběr proudu je nedostatečný ( z os dvojkolí)
3) motorek je jednoduché a levné konstrukce
Pokud se nemýlím tak regulátory PIKO mají PWM regulaci a tím pádem motorek jede na 12V vždy, jen se mění střída, tak by i měně kvalitní motorek s cukáním neměl mít problém ???
Chci se zeptat na váš názor, případně jak zkusit vylepšit jízdní vlastnosti.
Jinak na obhajobu té mašinky musím říct, že přesto jak je jednoduše dělaná, tak jezdí hezky a i dost utáhne.

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 20 dub, 2022 5:00 pm
od jafobe
Bobo píše:Ahoj
Aby mě syn netahal moje hračky tak jsem mu koupil vlastní mašinku. Jedná se o Piko myTrain® Dieselová lokomotiva DB - 57013 (PI57013).
Vím, že to není žádná kvalita za tisíce, ale na to aby, mašině dával plný knedlík a lítal s ní po kolejích mu to stačí, protože takový zacházení si můj Brejlovec nezaslouží. :D Navíc se aspoň naučí dávat si pozor na svoje věci.
Měl bych ale dotaz.
Na našem rozestavěném analogovém kolejišti zatím používám regulátor od PIKA. Velký mašiny zvládají tímto regulátorem prakticky nulový rychlosti, bohužel tato mašinka potřebuje vytočit regulátor víc, jinak cuká nebo se zastaví úplně a musí se do ní strčit, aby se znova rozjela a nebo se při pomalé jízdě na výhybkách zastaví úplně.
Přikládám foto demontovaný mašiny s označením motoru.
Pár úvah:
1) mašinka nemá žádný setrvačník
2) sběr proudu je nedostatečný ( z os dvojkolí)
3) motorek je jednoduché a levné konstrukce
Pokud se nemýlím tak regulátory PIKO mají PWM regulaci a tím pádem motorek jede na 12V vždy, jen se mění střída, tak by i měně kvalitní motorek s cukáním neměl mít problém ???
Chci se zeptat na váš názor, případně jak zkusit vylepšit jízdní vlastnosti.
Jinak na obhajobu té mašinky musím říct, že přesto jak je jednoduše dělaná, tak jezdí hezky a i dost utáhne.

Ahoj
Řekl bych že větší část problému bude v gumičkovém náhonu, který je navíc řešený do kříže navíc u motorku z osy o průměru hřidelky motoru, s ohledem na to by to mohlo mít problém při rozjezdu, protože to klade určitý odpor a může to mít tendenci že se hřídelka protočí v gumičce než zabere... setrvačník tomu asi stejně moc při rozjezdu nepomůže, ale při pomalejší jízdě by trochu pomoct už mohl.
Motorek něco málo taky dělat může, bude tam levnější třípolový, který se při menších otáčkách bude roztáčet hůř než kvalitnější a pětipólový.
Jak je řešený sběr proudu tady moc vidět ani není, sic se trochu jeví jako by byl z obručí kol, takže k tomu se moc vyjádřit nemůžu.
Jaromír

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 20 dub, 2022 5:57 pm
od Bobo
Ještě přidávám další fotky mašinky, kde je vidět sběr proudu. V podstatě jsou po stranách dva mosazné plechy na kterých sedí osa dvojkolí. :)

Re: motory

PříspěvekNapsal: stř 20 dub, 2022 6:03 pm
od dudlifuk
myslim ze najvacsim problemom bude hmotnost modelu, to zinkove zavazie je biedne.

Re: motory

PříspěvekNapsal: čtv 21 dub, 2022 11:58 am
od Zdenek Valter
Jaké je uložení čepů náprav v tom sběrném plechu - hrotové nebo čepové?
BTW. nemyslím si, že ten plech je mosazný.

Re: motory

PříspěvekNapsal: čtv 21 dub, 2022 5:21 pm
od Bobo
Uložení má čepové. Plech má v sobě výřez a do něho vložíš dvojkolí. A vahou mašinky je tvořen kontakt mezi plechem a dvojkolím.