Stránka 3 z 4

Re: motory

PříspěvekNapsal: pon 23 čer, 2014 1:29 pm
od Bezmozek
Tomáš píše:.....Druhou fází bylo zvědšení setrvačníků.Ano zde už nastal částečný posun k lepšímu,...

Dovolím si vytáhnout tohle starý téma, má někdo zdejší vyzkoušeno jaká je optimální hmotnost setrvačníku a čím se řídí, výkonem motoru, váhou loko.....
A další, vytočit z mosazi doma nezvládám, zkoušel někdo setrvák lít z olova?
Díky
P:S.: Ano, chci to do BTTB mašin

Re: motory

PříspěvekNapsal: pon 23 čer, 2014 2:08 pm
od radeksindy
Odlévat setrvačník není ta pravá cesta, stačí ten soustružený blbě nalisovat a je o házení postaráno. Odlitek je na nic. Není potřeba ho umět vyrobit, ale koupit, třeba tady: http://www.rcmicrocars.eu/obchod/

Velikost není zásadní problém. Z mnoha důvodů ho volím ve stejném průměru jako motor (přibližně), třeba pro 422.0 s motorem maxon 1219 je 12 x 10mm a vyhovuje. Motor má výkon 1,2W.

Re: motory

PříspěvekNapsal: pon 23 čer, 2014 2:27 pm
od Tomáš
Já myslím,že zde si určitě vybereš:
http://www.pojezdy.eu/eshop/9-setrvacniky

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 24 čer, 2014 6:57 pm
od Patrik Novák
koukám, že jsi z prahy , tak si zajdi na burzu

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 24 čer, 2014 9:04 pm
od radula63
Patrik Novák píše:koukám, že jsi z prahy , tak si zajdi na burzu

Pozor. Burza v "Opletalce" je až 13. září !!!

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 29 čer, 2014 5:09 pm
od Radek Strnad
Třeba Maxxon má pokud vím průměr osky 1mm a snad všechny soustružené setrvačníky co jsou na e-shopech nebo burze jsou buď 1,5 nebo 2mm. Mě by třeba zajímalo, jestli někdo ví, kde by se dal sehnat na průměr 1mm.

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 29 čer, 2014 6:19 pm
od vvitty
V jakych prumerech? Neni problem par kusu udelat s jinou dirou az budu zase delat na sklad.

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 29 čer, 2014 8:43 pm
od radeksindy
Třeba Maxxon má pokud vím průměr osky 1mm

Jen do průměru 10mm, větší motory mají 1,5mm. Pokud si bude někdo kupovat malý Maxon, tak si může roznou vzít i správný setrvačník. Slušní prodejci těchto motorů je mají v nabídce (např. http://www.sb-modellbau.com).

Re: motory

PříspěvekNapsal: ned 14 led, 2018 2:17 pm
od kratochvil.honza
Dobrý den,
mám dotaz. U některých lokomotiv jsem si povšiml, že jezdí evidentně pomaleji, než když jsem je kupoval (nové). Mašinky jsem rozdělal a pročistil, ale nic to nevyřešilo.

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 1:23 pm
od jurazbabic
kratochvil.honza píše:Dobrý den,
mám dotaz. U některých lokomotiv jsem si povšiml, že jezdí evidentně pomaleji, než když jsem je kupoval (nové). Mašinky jsem rozdělal a pročistil, ale nic to nevyřešilo.

Jo, tak přesně tohle jsem teď taky řešil, a nakonec to bylo vazelínou.
Po nějaké době jsem začal čistit mašiny a po vyčištění namazal převody silikonovou vazelínou. A ejhle, kuehn brejlák a herkules výrazné snížení rychlosti, sotva samotní vyjeli stoupání 3%. Tak znova vyprat v benzínu a tentokrát grafitová vazelína, která se zdá měkčí. No bylo to o trochu lepší. Tak znova benzín a jen olej a zdá se mi, že ten herkules jezdí i rychleji než před tím. Origo z výroby byl namazanej taky nějakou vazelínou.

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 2:13 pm
od MiG
Další možností je, že zeslábnul/odmagnetoval se permanentní magnet. Motorek má potom menší moment.

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 6:34 pm
od kratochvil.honza
Spíš bych se klonil k problému s magnetem. Když jsem to měl rozdělaný a zkoušel samostatně jen motorek, "rozjížděl" se do otáček pozvolna (přívod napětí jsem samozřejmě neměnil) :) . Dá se s tím magnetem něco udělat, nebo musím vyměnit motorek? Díky

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 6:56 pm
od czcharlie
S magnetem nic neuděláš pokud neumíš vyrobit nový. Ale ještě dřív než magnet bych zkontroloval komutátor, motorky obvykle nemají mezery mezi lamelami zalité a pokud se mezery ucpou obrusem z uhlíků nastane částečný zkrat mezi nimi a důsledkem je potom snížený výkon.

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 7:49 pm
od fulda
Tady si dovolím oponovat. Zrovna nedávno (25.12.2017 09:55) běželo na TV Prima: James May: Král montérů II: Elektrický vláček 1
Česky jsem ho nenašel, ale alespoň v originále TADY skládá hornby vláček, kterému nejprve čistil komutátor a teď zrovna občerstvuje magnet. TADY je ta scéna vytažená. V české verzi byla detailnější, tam ještě kompasem ukazoval jak se nastavují strany a tak.

Re: motory

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 11:47 pm
od stiro
fulda: Dovolím si pridať link na stiahnutie relácie v českej verzii...
https://uloz.to/!bnHYCA7XVHkv/2x01-jame ... vlacek-mp4

No ten jeho prístroj som sám nikde nenašiel, u nás sa dajú zohnať len demagnetizačné, pripadne slabé magnetizačné prístrojky, viď toto napr.
( https://images-madmat-cdn.rshop.sk/lg/p ... /16427.jpg )...

U motorčekov Hornby je ale výhoda, že je to jednoduchý motor, kde magnet je uložený volne, a následne magnetizuje plech okolo rotora... Osobne som nedávno kúpil jednu mašinu Jouef, z roku 1967, kde som po rozobratí a kompletnom prečistení prevodov, zberačov usúdil, že je v háji motor... Po zhliadnutí tohoto videa, som pôvodný magnet, ktorý už nedržal na kove ani sám o sebe nahradil troma neodymovými magnetmi... Motor teraz ide ako drak, a mám pocit, že sa aj zlepšili jeho vlastnosti... Toľko k tomuto motoru... Ale popravde, neviem ako by sa takto dal opraviť motorček na mašinke PIKO... ktorý je v púzdre v motore...

Dúfam, že video pomôže... mne pomohlo, tak prajem veľa zdaru...